Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door CDK, 03-01-2017.

1. hemi24

hemi24 Forumguru

@Jeroen73 : lijkt me niet de auto die jij besteld hebt..?!?

2. Jeroen73

Jeroen73 Nieuw lid

Neen - zag deze foto passeren op social media ; op de mijne is het nog even wachten ... (hoop dat het wat eerder is dan de eerste leverdatum van 17 december die ik gekregen heb ...)

3. Racer-X

Racer-X Lid

Op de NL Skoda website is de nieuwe brochure te downloaden. Hierin nu ook foto's van het nieuwe interieur en stuurwiel.

Bijgevoegde bestanden:

Skernhem en Jeroen73 vinden dit leuk.
  4. Niek_J

Niek_J Forumguru

Ik zie op het stuur na weinig veranderingen, blijf het een lastig ogend stuur vinden.

5. Derooke

Derooke Senior Member

Ik vind dat het stuur niet voor dit soort wagen is .
    Voor de superb ja sportieve stationwagen dus 2 spaken zijn voor mij sportiever dan 3(vind het sportstuur maar niets) maar voor deze zou dit anders mogen zijn.

Disclaimer: dit is mijn mening en niet noodzakelijk die van anderen

Japanese Power vindt dit leuk.
  6. Base

Base Lid

zojuist bericht ontvangen dat auto volgende week in productie gaat. Met een beetje mazzel week 42/43 afleveren als het transport een beetje meewerkt.

JeroenC, Peter-036 en Jeroen73 vinden dit leuk.
  7. rfverbruggen

rfverbruggen Nieuw lid

Door Corona moeten wachten tot einde leasecontract ipv max KM. Auto wordt 29 september uitgeleverd. Nog 2 weekjes wachten dus. Auto stond wel 3 juli al klaar bij de dealer.

Peter-036, clocky en Tinus78 vinden dit leuk.
  8. Update:
    Met enige weemoed begin september mijn Kodiaq geannuleerd.
    Geluk bij een ongeluk was dat mijn Kodiaq blijkbaar nog niet ingepland was --> eind augustus was al eind september geworden. Toen Wagenplan navraag ging doen was de indicatie 3e week oktober met de opmerking dat de planning waarschijnlijk binnen een week gemaakt zou gaan worden. Toch fijn om kostenloos te kunnen annuleren. (al wacht ik nog op de formele schriftelijk bevestiging van de dealer richting Wagenplan zodat dossies gesloten kunnen worden.)
    Als gevolg van Covid zal ons kantoor nog wel een tijdje gesloten zijn en daarna zal naar verwachting een ander ook voorgoed veranderen. Daarnaast ben ik per 1 september intern naar een andere functie overgestapt waardoor ik nagenoeg geen verplichtingen meer op kantoor heb en het reizen binnen Nederland nog amper nodig zal zijn. Daarvoor terug komen een paar afspraken per jaar door heel Europa, waarbij de helft toch niet met de auto te doen is.
    Resultaat is dat ik een heel stuk minder ga rijden, waardoor ik de Kodiaq veel te duur vind om vooral stil te hebben staan. Voor mij wordt het nu de lease vergoeding en geen bijtelling. Nu op zoek naar een leuke "hobby auto"/"speeltje".

Last edited by a moderator: 15-09-2020
    Peter-036 vindt dit leuk.
  9. nakharry

nakharry Forumguru Donateur

Rare tijden 2020KodiaqSportline.

Veel succes met het uitzoeken van hobby auto.

2020KodiaqSportline vindt dit leuk.
  10. cybersax2

cybersax2 Nieuw lid

Wagen net opgehaald. Het is een L&K dus zaken kunnen wel wat anders zijn bij andere versies.

De grootste zichtbare wijziging is het nieuwe 2-spaak stuurwiel uit de nieuwe Octavia.

Voor de rest is het Columbus entertainment systeem gewijzigd. Geen Cd/DVD speler meer, geen SD kaarten, geen sim slot (je moet een datapakket van Skoda nemen voor de eSIM, geen keuze in providers), enkel nog 2 USB-C connectoren voor en 1 achter. Ik vind dat ze op z'n minst 1 "gewone" USB stekker moesten voorzien - de meeste USB stick zijn niet USB-C :( De navigatie functie ziet er anders uit in vergelijking met mijn vorige Style/Columbus. Dat wordt allemaal even wennen :-)

Vreemd genoeg is het onderste handschoenvak niet groter geworden, er zit gewoon een afdekplaat in ter grootte van de oude CD speler.

Het oplaadbare/uitneembare lampje in de kofferruimte is er ook niet meer.

Bij de Lane Assist lijkt de vroegere opties om de wagen automatisch in het midden van de rijstrook te houden verdwenen (zit misschien wel ergens anders verstopt).

Verder werkt de handsfree sleutel nu op de vier portieren ipv enkel de voorste.

Tinus78, Jeroen73, clocky en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. @cybersax2 : Dank je wel voor de update. Is de mobiele telefoon zonder draad te koppelen met carplay of android auto? de draad heb ik altijd als erg irritant ervaren. Zonder draad betekend dat ik de telefoon in draadloze laadvakje kan doen en klepje in de middenconsole dicht. Minder neiging om toch de telefoon met de hand vast te pakken..

12. Jeroen73

Jeroen73 Nieuw lid

Bedankt voor de info ... dus toch wel wat meer veranderingen dan enkel het stuurwiel zoals mijn dealer zei ...
    Hoe lang heb je nu uiteindelijk moeten wachten op de wagen aub ?

13. Marix1963

Marix1963 Nieuw lid

Zojuist contact gehad met de dealer. De auto is geproduceerd en zal naar verwachting de laatste week van September bij de dealer afgeleverd worden. Dan hebben zij ca. 1.5 tot 2 weken nodig om de auto op kenteken te zetten en rijklaar te maken. Met een beetje geluk rijd ik mijn Kodiaq in week 42. Pfffff...wachten is niet leuk :nono::koffie:

shadell50, Racer-X en 2020KodiaqSportline vinden dit leuk.
  14. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Maar er komt (binnenkort!) een einde aan :thumbsup::)

Marix1963 vindt dit leuk.
  15. Racer-X

Racer-X Lid

Rijklaar maken 1,5-2 weken! Da's toch hooguit een halve dag werk of moeten er nog extra accessoires ingebouwd worden?

Last edited by a moderator: 18-09-2020
  16. EdK

EdK Forumguru

Ja klopt, en dan nog de poetser die langs moet komen en geen tijd heeft.
    Dan de papieren rompslomp met ambtenaren
    Dan nog van die aluminium platen met van die cijfers en letters erop laten maken en monteren.

2 weken is overdreven maar een week moet in algemeen wel lukken bij een dealer.
    Je bent niet alleen klant bij die dealer en hij moet er nog meer afleveren de week
    Leg je nog een 10K extra neer dan kruipen ze wel voor je en gaan ze hem wel in 2 dagen leveren hoor ! :koffie:

Marix1963 vindt dit leuk.
  17. cybersax2

cybersax2 Nieuw lid

Net iets meer dan 6 maand (eind februari bij de dealer, begin maart was de bestelling bij Skoda geregistreerd, geleverd 17 september).

Jeroen73 vindt dit leuk.
  18. Marix1963

Marix1963 Nieuw lid

Nee......ik neem aan dat ze het Panorama Dak reeds in de fabriek hebben ingebouwd :):)

nakharry vindt dit leuk.
  19. JeroenC

JeroenC Actief lid

hier precies hetzelfde, hopen dat het wel MY2021 is. (las een berichtje hierboven dat ze die dit jaar niet gaan leveren? of begrijp ik het verkeerd?)

20. Jeroen73

Jeroen73 Nieuw lid

normaal gezien zou alles wat nu geproduceerd wordt MY2021 moeten zijn
    (in tegenstelling tot wat mijn dealer eerst zei - sorry voor de verwarring!)

Deel deze pagina