Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door CDK, 03-01-2017.

1. bigwillhart

bigwillhart Senior Member

Arval

Racer-X vindt dit leuk.

2. Na begin/midden november geen auto's meer op kenteken zetten is gebruikelijk bij meerdere leasemaatschappijen. Bij Athlon/Wagenplan gaat dat ook zo.
    Uitzondering is wanneer de bijtelling verandert zoals met elektrische auto's en in het verleden met hybrides. In dat geval proberen alle maatschappijen nog zoveel mogelijk auto's voor einde van het jaar op kenteken te krijgen, zodat ze de maanden die volgen nog auto's aan kunnen bieden die een gunstigere bijtelling hebben.

JeroenC en bigwillhart vinden dit leuk.
  3. Stefanovitzch

Stefanovitzch Nieuw lid

Hierbij mijn bestelde Kodiaq:

1) wanneer besteld?
    Week 34
    2) bij welke dealer?
    Auto Poppe
    3) welke motorisering?
    1.5 DSG
    4) welke uitvoering?
    Sportline business Steel grey

- 3de zitrij
    - Lichtmetalen velgen 20" Vega
    - Wegneembare trekhaak
    - geblindeerde achterruiten

5) geschatte levertijd.
    16 november 2020
    6) daadwerkelijke aflevering.
    ???

Nog even wachten

4. clocky

clocky Lid

Gefeliciteerd, heb zelf lang getwijfeld over de 19" vs 20" velgen

Stefanovitzch vindt dit leuk.
  5. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik heb ook lang getwijfeld over 19 of 20 inch. Nu ontzettend blij met de 20 inches. Ik heb het wel in combi met dcc.

Laatst aangepast: 04-09-2020
  6. Peter076

Peter076 Nieuw lid

DCC niet nodig. Ik kom uit een Passat met 17" (wel met fabrieksmatig iets verlaagd onderstel). Mijn Skodiaq met Vega is vele malen comfortabler dan de VW.

Last edited by a moderator: 04-09-2020
    Niek_J vindt dit leuk.
  7. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Blijft natuurlijk persoonlijk @Peter076 . Ik vind het wel nodig na diverse proefritten. Het is maar net wat je fijn vindt.

8. Herre

Herre Lid

@hendrik38
    Hendrik, ben ik wel benieuwd waarom DCC zo prettig is. Harder dan standaard? Zachter? Met caravan/aanhanger?

Last edited by a moderator: 04-09-2020
  9. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@Herre standaard vond ik de kodiaq hard in de proefrit en dat was op 18 inch. Ik twijfelde daarom om de 20 inchers te nemen. Toen DCC toegevoegd aan de bestelling. je merkt duidelijk de verschillen tussen de standen. Gewoon al toerend op een goede weg is de normale stand prima, maar bij slechter wegdek of binnen de bebouwde kom met klinkers is comfort weer heel fijn. Ik rijd eigenlijk altijd op comfort (zachtste stand). Met de caravan juist op sportief, dan deint hij minder. Je hebt iets te kiezen.

10. Herre

Herre Lid

@hendrik38, thanx. Moet eerlijk zeggen dat ik de kodiaq over het algemeen beetje zacht geveerd vind op het gladde asfalt in NL.

11. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Kan jij zien dat we allemaal een ander gevoel hebben bij iets. Dikke prima toch. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde

Derooke, Tinus78 en Herre vinden dit leuk.
  12. C00per

C00per Senior Member

Nou ik kom vanuit een Peugeot 308 en vind de Kodiaq met 19inch behoorlijk stug. Drempels kan je niet zo hard meer nemen.. Alsmede kasseien wegen zijn lekker trillen.. Maar na ruim 6000km in 2 maanden geen problemen of geluidjes/kraampjes... En het blijft heerlijk rijden..

13. Ik twijfel ook nog tussen 19 en 20 inch, zie dat ik niet de enige ben. Iemand ervaring met 19 icm spoorverbreders? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet zodat ik toch nog binnen budget kan blijven.

14. harry

harry Senior Member

Hallo, ik sta op punt van bestellen, kodiaq sportline brilliant zilver. Standaard wordt deze geleverd met triglav antraciet (kom ik nu net achter na het lezen van deze post). Ik wil ook perse de zwarte, hoe heeft u dat destijds precies voor elkaar gekregen?

15. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@harry, dat krijg je niet meer voor elkaar. Standaar zit hij op 19 inch triglav antraciet. Als je er zwarte op wil kan dat niet affabriek. Zal je moeten regelen bij afleveren. Gaat je een goede duit kosten ondanks dat je een compleet nieuwe set inlevert.
    P.s. 20 inch vega staat super op de brilliant zilver. Heb ik ook onder mijn brilliant zilver.

Destijds heeft @bigwillhart dat kunnen regelen omdat dat destijds fout in de brochure of bestelsysteem stond. Nu niet meer.

bigwillhart en harry vinden dit leuk.
  16. EdK

EdK Forumguru

Kijk eens bij Superskoda.com, die verkopen ook orginale Skoda velgen !
    En de velgen vanaf fabriek dan hier op forum en MP bv te koop aanbieden !
    En wel met je dealer overeenkomen dat hij de velgen en banden graties over zet bij aflevering wagen !

En misschien komt hij dan wel met een eigen aantrekkelijk bod ??

harry vindt dit leuk.
  17. Jeroen73

Jeroen73 Nieuw lid

Update van de dealer vanuit België betreffende toekomstige leveringen:

Modelupdate 2021 voor de Kodiaq zou niet meer voor dit jaar zijn ...
    Enige wijziging die ze zouden doorvoeren is vervanging 3-spakig stuurwiel door 2-spakig stuurwiel ;
    (Betreft wel L&K-uitvoering ... ) - ik geef het maar mee hé ... :-)

18. harry

harry Senior Member

Mooie bak idd! Ik heb 20 inch eerder overwogen maar daarbij is mijn volgende vraag; hoe is het comfort? Heb nu 18 inch

19. harry

harry Senior Member

Ja, zo zou het kunnen inderdaad. Nog s even goed nadenken

20. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@harry via superskoda kan het natuurlijk, maar ik gok dat deze wisseltruc gauw minimaal 400 euro kost . Comfort kan ik je niks over zeggen omdat ik DCC heb. Zal iemand met onderstel zonder DCC moeten zeggen...tenzij je DCC erbij besteld hebt.

Deel deze pagina