Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door Corné de Kluijver, 03-01-2017.

1. 1) wanneer besteld? 13-2-2020
    2) bij welke dealer? centraal via LM
    3) welke motorisering? 1.5 TSI DSG
    4) welke uitvoering? Sportline Business, Steel Grey, functie pakket, comfort pakket
    5) geschatte levertijd. Nog onbekend
    6) daadwerkelijke aflevering.

Hi allemaal, even kort voorstellen, want nieuw hier. Vandaag de knoop doorgehakt en de Kodiaq in Steel Grey besteld bij lease maatschappij. Nu begint het lange wachten :-)

Roy111, 2020Kodiaq, Racer01 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

2. Ja, denk het ook. Als iemand een schade gevalletje weet (liefst in de buurt van Almere) of weet waar ik moet zoeken, houd ik me aanbevolen.

3. EdK

EdK Forumguru

misschien eens aan @Cordoba om een paar adresjes vragen !?
    Is een meester in het vinden van donor wagens etc, of die ze op commando de gezochte wagens op elkaar laat klappen !

ertromp en Sjuppie2001 vinden dit leuk.
  4. Dory

Dory Actief lid Donateur

@ Sjuppie2001, Mooie velgen, mooie kleur, mooie auto, heel veel succes ermee.

Sjuppie2001 vindt dit leuk.
  5. Dory

Dory Actief lid Donateur

@Roy111, Ik deel je woede en frustratie over het bekrassen van jouw auto. Het is éen van de ergste dingen die je kan overkomen.
    De onmacht die over je heen komt maakt je razend. :mad: Niettemin, verder heel succes en veel plezier van de Beer. :thumbsup:

6. Cordoba

Cordoba Forumguru

@Sjuppie2001 Kodiaq is lastig te vinden bij autodemontagebedrijven, ik kan er maar één vinden en die staat in Kessel (Noord-Limburg). Zo op de foto's zie ik geen serieuze schade, alleen het linkervoorscherm sluit niet meer aan op het bestuurdersportier, dus ik gok dat deze te water is geweest. Contact opnemen met het demontagebedrijf om te checken wat ze nog voor onderdelen beschikbaar hebben.

Sjuppie2001 en EdK vinden dit leuk.
  7. Stevala

Stevala Lid

Als ik het zo lees, zijn er vele die een leasing hebben, allemaal via de werkgever of ook die privé leasen? Ik heb mijne privé aangeschaft - geen leasing- en hopelijk voor de komende (minstens) 10jaar

8. Tinus78

Tinus78 Forumguru

Veel lease, maar lang niet allemaal. Zeker ook een aantal prive aanschaf gelezen, zoals die van mij.
    Vanwaar de vraag/opmerking?

9. hemi24

hemi24 Forumguru

In beide gevallen moet je er voor werken...

:D

Peanut vindt dit leuk.
  10. Peanut

Peanut Lid Donateur

En in beide gevallen betaal je gewoon voor je auto...

11. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik heb hem ook privé gekocht. Over 4 jaar ruil ik hem weer in.

Frenk21 vindt dit leuk.
  12. hemi24

hemi24 Forumguru

Zo lang de bijtelling maar weinig meer is dan de afschrijving, ben ik blij dat het via m’n werkgever kan..!

Roy111 vindt dit leuk.
  13. Vandaag contact opgenomen met ze, helaas had deze niet meer de onderdelen erop zitten die ik eventueel nog wel zou willen. :cry: (dus we blijven gewoon wachten totdat er iemand dusdanig pech heeft met zijn/ haar auto... of dat er losse onderdelen te koop worden aangeboden ergens)

Cordoba vindt dit leuk.
  14. Stevala

Stevala Lid

@Tinus78 soms lees ik opties... Velgen... wat de leasing toe laat... Wat de pon toelaat (al weet ik niet waarvoor PON staat)... In praktijk geen verschil behalve dat je na enkele jaren van auto veranderd.

Tinus78 vindt dit leuk.
  15. SMARTJohn

SMARTJohn Lid

Fraaie auto hoor! Ik ben er erg blij mee :-)

16. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Welkom hier en gefeliciteerd met de komende beer. Maar we hebben een mooie rubriek: meet en greet ;)

17. Gert-Jan1971

Gert-Jan1971 Nieuw lid

Beste allemaal,

Helemaal nieuw hier omdat ik net de Kodiaq besteld heb. In het verleden al eens een Octavia gereden en vele andere auto's. Nu moet ik helaas de Mercedes C350e inleveren (die erg goed beviel) en heb ik de keuze gemaakt voor deze skoda. Was nog spannend want ik wilde ook voor een Tiguan R-Line gaan. De All Space was echter te duur en de normale Tiguan R-Line was net zo duur als de Kodiaq. Na een proefrit in beide auto's toch overtuigd om voor een Kodia Sportline te gaan.

1) wanneer besteld? 14/02/2020
    2) bij welke dealer? Skoda A-Point Amsterdam
    4) welke uitvoering? Business Sportline
    5) geschatte levertijd? Verwachting voor 1 juli 2020
    6) daadwerkelijke aflevering.

Volgende optie/keuzes gemaakt:
    • Moon White Metalic
      • Ik denk dat de accenten van de sportline goed uitkomen in deze kleur en het is weer eens wat anders dan zwart of grijs. De auto wassen doe ik toch altijd, dus ben niet bang voor viezigheid.
    • De standaard 19" Triglav antraciet
      • Ik hou van comfort en de 20" kosten ook meer CO2, brandstof, dure winterbanden etc.
    • Comfort, Functie en Navigatie plus pakketten
      • Ik hou van goed geluid en dit is in elk geval beter dan het standaard geluid. Verder mooie pakket voor een goede prijs
    • GEEN panoramadak
      • Ik heb in het verleden eerder een panoramadak gehad. Het geeft enorm veel licht en ruimte, maar ik en mijn kinderen zijn 1,90 en we vonden het dak wel een stuk omlaag komen. Verder was mijn ervaring dat de kinderen het altijd dicht willen omdat ze anders de schermen niet kunnen zien (tablet, telefoon, tv). Dus deze optie heb ik dit keer niet genomen
    • Elektrisch verstelbare passagiersstoel
      • Niet echt noodzakelijk, maar de zitting is dan verstelbaar.
    • Verwarmbare stoelen en achterbank
      • Te dure optie om alleen de achterbank stoelen te verwarmen, aangezien de voorstoelen al verwarmd zijn, maar ik had het beloofd aan de kinderen. Aangezien het panoramadak verviel was er wat budget over
    • Zonnewering zijruiten achter
      • Ik verwacht niet dat dit nodig is aangezien de ramen al getint zijn, maar misschien is het toch handig. Het was niet heel duur dus voorruit maar dan.
    Dat was het wel zo ongeveer voor nu, nu afwachten en nog even genieten van 300pk met 600 Nm koppel.

De Stip, SonnyBBQ en PvdP vinden dit leuk.
  18. Tinus78

Tinus78 Forumguru

Mooie configuratie. En de kids zullen de achterbank verwarming zeker waarderen, die van ons in ieder geval wel.
    Ik was positief verrast toen ik zag dat het ook achterin individueel in te stellen is.

ps, dat genieten van dat mooie flinke vermogen en koppel is tot medio maart.....100km/h:cry:

Gert-Jan1971 vindt dit leuk.
  19. Theboss2

Theboss2 Nieuw lid

De Kodiaq is geleverd en wat rijdt die fantastisch
    Uiteindelijk 5,5 maand erop gewacht
    De eerste 1000 km zitten er al weer op

Hier wat foto's

Bijgevoegde bestanden:

Laatst aangepast: 15-02-2020
    PvdP, Emporionelis, 2020Kodiaq en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. MennoV

MennoV Nieuw lid

1) wanneer besteld? 20-01-20
    2) bij welke dealer? Pouw Deventer
    4) welke uitvoering?
    Sportline Business
    Velvet red
    20-inch vega antraciet
    Elek. Passagiersstoel
    Omkeerbare kofferbakmat
    Comfortpakket