Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door Corné de Kluijver, 03-01-2017.

1. Wouddar

Wouddar Nieuw lid

Aan de achterkant bij het slot

Bijgevoegde bestanden:

Luck-Ky vindt dit leuk.

2. Luck-Ky

Luck-Ky Lid

Awesome @Wouddar! Daar past hij inderdaad perfect. Dank voor je reactie en het delen.

Is er ook zo'n plekje voor het vervelende doosje reserve lampjes wellicht?

Nogmaals dank en groet!

EDIT: Al gevonden, is het soortement piepschuim in een van de vakken voor de driehoek past hij perfect.

Laatst aangepast: 08-09-2019
  3. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

In één van de dashboardkastjes.

4. 1) 17/02/2019
    2) Skoda Dealer in België
    3) 1.5 tsi dsg7
    4) style uitvoering
    5) mei 2019
    6) daadwerkelijke aflevering: valt nog te af te wachten

Daarwerkelijke aflevering is nog af te wachten. Was eerst mei 19,dan juni, juli, uiteindelijk augustus geworden en in de skoda app staat hij nu op 05/09/2019 maar is nog steeds niet geleverd ... maar ....!!!!

Nu komt het! De dealer heeft er alles aan gedaan om hem zo snel mogelijk van invoerder naar dealer te brengen want wij vertrekken woensdag as 11/09 op reis naar Italië. Hij is maandag 02/09/19 toegekomen bij de dealer. Aangezien we de mtm willen aanpassen van de wagen (verlagen) moet de inschrijving nie online maar manueel op het roze formulier gebeuren. Allemaal geen probleem. De verzekeringsagent heeft de papieren dinsdag gaan halen en direct gaan afgeven voor inschrijving bij DIV. Normaal duurt dit maximum 2 dagen.
    Donderdag was de wagen nog steeds niet ingeschreven. Contact op genomen met DIV (dienst inschrijving voertuigen)en daar vertelden ze ons doodleuk dat hij niet kon worden ingeschreven. Dit komt omdat sinds 1 september 19 er nieuwe wltp norm telt en de kodiaq daar niet aan voldoet. Om te kunnen inschrijven moet DIV lijst ontvangen van Skoda met chassisnummers die wel mogen ingeschreven worden, de onze staat ook op die lijst. Dit kan 14 dagen duren.

Moraal van het verhaal: de wagen is een week te laat in België toegekomen (voor 1 september) om direct te kunnen laten inschrijven. En woensdag vertrekken we naar Italie met vervangwagen (Skoda Superb).

Eigenaardig is ook dat de wagen op20juli is geproduceerd en maar begin september bij dealer is. Tevens is onze wagen een MY2019 en geen MY2020. Dit laatste stoort me niet zo aangezien we nu wel de deurbeschermers nog hebben. Volgens dealer is dit bij MY2020 een optie.

Heeft me toch een wrang gevoel hoor. In februari een snel leverbare expedition versie bestellen en in september nog moeten vertrekken op reis met een vervangwagen aangezien de auto niet kan worden ingeschreven.

Wat vinden jullie van mijn verhaal?

5. Wouddar

Wouddar Nieuw lid

@Luck-Ky Nog een simply clever plekje gevonden,;)
    Naast de krik is een uitsparing waar de skoda lampen set kan worden opgeborgen. Foto komt er aan

Bijgevoegde bestanden:

Laatst aangepast: 08-09-2019
    superbia, Luck-Ky en elephtera vinden dit leuk.
  6. BramBam

BramBam Forumguru

Zet hem wel goed vast. Bij mij was de gevarendriehoek op deze plek oorzaak van een erg vervelende rammel. Heeft even geduurd voordat we gevonden hadden dat dit de oorzaak van de rammel was.

Wouddar vindt dit leuk.
  7. Brunie

Brunie Actief lid

Zoiets had ik ook bedacht maar besefte me daarna dat alles LED is...:banghead:

Wouddar vindt dit leuk.
  8. willemc650

willemc650 Senior Member Donateur

Robvonk1978 vindt dit leuk.
  9. Nohead

Nohead Lid

Het kan toch best wel rap de auto is al in NL (geen idee hoelang al), afspraak is gemaakt voor levering. Nu nog een maandje wachten :(

1) wanneer besteld? 16/04/2019
    2) bij welke dealer? Van den Udenhout
    3) welke motorisering? 1.5 DSG
    4) welke uitvoering? Business Edition, Race Blue, Comfort Pakket, Functie Pakket, Sunset, Sportpedalen, Zwarte Gril, Zwarte embleem, Diffuser look.
    5) geschatte levertijd. Okt 2019
    6) daadwerkelijke aflevering. Afspraak is gemaakt voor 8 oktober

10. willemc650

Je hebt een be omgebouwd naar een sportline. Scheelt weer maanden wachten.

doncalitri1984 vindt dit leuk.
  11. Brunie

Brunie Actief lid

Zal best; maar met de gemiddelde levensduur van een LED verwacht ik deze niet snel nodig te hebben..
    (vandaar dat ik ook dit niet meegeleverd kreeg bij de aflevering denk ik....:D, maar 'n sleutelhanger heb ik toch maar mooi nagestuurd gekregen... :deuk: excuus voor m'n sarcasme)

Wouddar en doncalitri1984 vinden dit leuk.
  12. PvdP

PvdP Lid

Bizar verhaal! Plannen is niet het sterkste punt van Skoda/PON.

Wat ik ook bizar vind is dat er nu een Limited Business Edition uit voorraad leverbaar is. Als ik dat had geweten had ik geen Kodiaq in april besteld maar gewacht tot de LBE beschikbaar is.

Klanten die al maanden geleden een Kodiaq hebben besteld wachten nog steeds. In de productielijn van de Kodiaq is wel ruimte gemaakt voor de productie van een LBE versie zodat deze uit voorraad leverbaar is waardoor klanten die maanden geleden besteld hebben nog langer moeten wachten :mad:

Laatst aangepast: 09-09-2019
    Wouddar vindt dit leuk.
  13. AntoniusV

AntoniusV Nieuw lid

Denk eerder dat dat showroom-auto’s zijn die plaatsen moeten maken voor modeljaar 20

14. RD1970

RD1970 Senior Member

Ik heb dus mijn in bestelling staande BE (en nog te produceren) geannuleerd en een LBE besteld.
    Afspraak gemaakt om de auto 24 oktober op te halen, na mijn vakantie.... Weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ik deel je frustratie...

Wouddar vindt dit leuk.
  15. RD1970

RD1970 Senior Member

Dat denk ik niet. Ik denk dat deze +/- 200 auto's nog snel in Rusland zijn geproduceerd voor 01-07-2019...

16. Herre

Herre Nieuw lid

Willem, heb ik over gedacht, maar is niet helemaal mogelijk. Zwarte dakhemel is alleen op een sportline...

17. hendrik38

hendrik38 Senior Member

En is de diffusor hetzelfde als bij de sportline?

18. willemc650

En de sportstoelen waarschijnlijk

19. Herre

Herre Nieuw lid

Willem, zou kunnen, maar stoel laat ik er toch meteen uithalen, dus dat maakt me eigenlijk weinig uit. Komt een maatstoel is.

20. jorgenbosman

jorgenbosman Nieuw lid

Hij is er! (met deurbeschermers en 2 paraplu's!) IMG_1278 (1).jpg IMG_1277 (1).jpg IMG_1276 (1).jpg

PvdP, bartg, Eser en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel deze pagina