Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door Corné de Kluijver, 03-01-2017.

1. hendrik38

hendrik38 Senior Member

Behalve de sportlines dat loopt nog niet echt storm

2. elephtera

elephtera Forumguru Donateur

Op de A1 rond Apeldoorn zojuist de volgende vrachtwagen gezien.
    Veel plezier voor hen die nog maar 2-3 weken hoeven te wachten op hun Kodiaq!
    IMG_20190820_093210.jpg
    IMG_20190820_093219.jpg IMG_20190820_093221.jpg IMG_20190820_093225.jpg

CBreedijk, Tinus78, Wouddar en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. RD1970

RD1970 Senior Member

Da's van alles wat zie ik... Karoq's, Kodiaq's, Superb, meen zelf VW-velgen te herkennen....:pieker:
    Als ik niet beter wist zou de achterste witte beer de mijne kunnen zijn :tegek:
    Kun je daar niet blijven surveilleren @elephtera :D

4. Brunie

Brunie Actief lid

Gisteren bericht van m'n dealer gehad om een datum te prikken voor de uitlevering.
    Woensdag 28 augustus zou haalbaar zijn.
    Is het dan na 34 weken eindelijk zover??
    Ik durf al bijna niet meer blij te zijn in afwachting van een volgende vertraging..

NB: ook ik heb een witte besteld.. ;)

5. RD1970

RD1970 Senior Member

We (de NL'ers dan) hebben in ieder geval gemeen dat we allemaal de beer geregistreerd krijgen met de nieuwe NL-kentekenserie G-001-BB :jaja:

6. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Dat hangt er maar vanaf wanneer Pon de auto's heeft aangemeld bij RDW. Soms doen ze dat al als de VIN bekend is.

7. RD1970

RD1970 Senior Member

Kan ik me haast niet voorstellen @G.P.
    Wellicht met demo's, maar de rest laten ze over aan de dealer om te registreren.

8. doncalitri1984

doncalitri1984 Senior Member

Word de BPM juist niet bepaald op het moment van kenteken zetten en dus gedaan door PON bij invoeren?

Het daadwerkelijk drukken van platen word volgens mij door dealers gedaan.

Dacht zoiets te begrijpen.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  9. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Het wisselt. Is het je wel eens opgevallen dat opvolgende kentekens vaak van dezelfde fabrikant zijn?

10. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Aan de andere kant: mijn auto staat al een paar weken bij de dealer maar moet voor 30 augustus op kenteken gezet worden vanwege BPM.

11. Jjan

Jjan Lid Donateur

Nee, de dealer doet dit.
    Bij mij hadden ze een tikfoutje gemaakt waardoor ik, drie weken na de levering, een bericht kreeg van de RWD dat de kilometerstand waarschiinlijk frauduleus is. Volgens hen klopte de huidige stand niet met de import stand. Ze zeiden dat de auto 28k km had gereden. 28000 km in twee week van maken tot leveren. :deuk:
    Dat is voor mij waarschijnlijk twee jaar rijden ipv 2 week. De dealer heeft dat trouwens gecorrigeerd (Kan blijkbaar ook).

doncalitri1984 vindt dit leuk.
  12. hendrik38

hendrik38 Senior Member

De dealer zet ze idd op kenteken. Volgens mij gaan de nieuwe kentekens pas half september komen.

13. doncalitri1984

doncalitri1984 Senior Member

14. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Ik heb een 40-tal kentekens bekeken in de reeks HB001S - HB322S. Allemaal van VAG. Toeval?

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  15. Herre

Herre Nieuw lid

De kentekensnummers worden uitgegeven bij import. Het uitgeven van het echte kenteken gebeurt door de dealer, maar het kenteken is dan meestal al bekend. (althans dat is wat ik altijd heb begrepen).

doncalitri1984 en Peter-036 vinden dit leuk.
  16. RD1970

RD1970 Senior Member

Wel een interessante dit... ik volg wel wat @G.P. aangeeft, maar dat zou betekenen dat het voor de LM niet uitmaakt om een auto te registreren voor 14 november van enig jaar of na 1 januari in het jaar daaropvolgend. Immers als een auto dan op 16 november wordt geimporteerd, dan heeft die een kenteken toegewezen gekregen en wordt ie alleen later geregistreerd. Dat schiet dan toch zijn doel voorbij voor de LM?
    En stel een dealer bestelt 10 Citigo voor voorraad die zouden dan allemaal al een kenteken hebben toegewezen gekregen, maar nog niet geregistreerd. Als de dealer er dan na 6 maanden 1 verkoopt, dan krijgt die auto een kenteken mee van 6 maanden ' oud'?
    Ik zeg niet dat het niet zo is, maar komt me wel vreemd over....

17. RD1970

RD1970 Senior Member

Dat heeft natuurlijk met de WLTP second act te maken, maar is je duidelijk of je meer moet betalen als je na 01-09-2019 registreert?

18. Herre

Herre Nieuw lid

Het zou kunnen dat het voor voorraad auto’s anders is. Aan de andere kant zegt een kenteken in nederland niets over de ouderdom van een auto, dus hoezo oud kenteken?

19. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

De dealer zei dat LM wilde dat de auto voor 1 september (dus 30 augustus) geleverd moet worden omdat anders de prijs omhoog ging vanwege BPM-aanpassing.

Met de huidige planning bereik ik op 29 augustus het contractuele aantal kilometers van de huidige auto, dus dat valt mooi samen :)

Nog iets om mee te nemen: ik weet niet of er een (fiscaal) verschil zit tussen "op kenteken zetten" en "kenteken op naam" zetten.

Eind jaren negentig heb ik een tijdje bij de RDW gewerkt. In die tijd gebeurde het wel eens dat Pon in één keer, geautomatiseerd, zo'n 5000 nieuwe voertuigen liet registreren.

20. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Toch wel hoor, een auto is nooit nieuwer dan het kenteken.

Corné de Kluijver en Tinus78 vinden dit leuk.

Deel deze pagina