Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door Corné de Kluijver, 03-01-2017.

1. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

Dat blijft een lastige vraag. Hier in NL had de dealer het aanvankelijk over +/-3 weken. Dus ik dacht, dat zal wel met wat veiligheid zijn. Maar het hangt natuurlijk ook af van leer en trekhaak achteraf of niet.

De laatste tijd hoorde ik een dealer zeggen; 2 weken af fabriek, een week voor het leer en daarna 1-1,5 maand. later zat hij weer rond de 4.. :pieker::pieker:

Laatst hoorde ik zelfs dat kenteken bij de RDW aanvragen tot wel 2 weken duurt.. Ja, tot 2 weken, normaal is het 2 dagen..

Blijft gewoon hetzelfde verhaal; informatie van de dealer is zeer slecht..

2. Soundless

Soundless Nieuw lid

Vorige week contact opgenomen met de dealer. Deze week bericht gehad dat mijn Kodiaq eind juni in Brussel verwacht wordt. Ik zou hem dan kort daarna kunnen ophalen.

Dat zou dus een maandje sneller dan verwacht zijn

PvdP vindt dit leuk.
  3. XavierDB

XavierDB Nieuw lid

1) wanneer besteld? 30-1-2019
    2) bij welke dealer? NAM Gent
    3) welke motorisering? 2.0 150 dsg
    4) welke uitvoering? Style
    5) geschatte levertijd? midden mei19
    6) werkelijke productiedatum: 14/05/19
    6) daadwerkelijke aflevering: 1ste week juni

Lava Blue, Panoramadak, Pack Style premium+Style GPS+ComfortII, 7 zitplaatsen, velgen Crater, Trailer assist , trekhaak, Pack sleep, Canton

Xavier234 vindt dit leuk.
  4. Eser

Eser Lid

Ik heb met de LM contact opgenomen en verzocht om mijn bestelling te annuleren... op voorwaarde dat ik een nieuwe Sportline uit voorraad van een andere dealer (die ik heb gevonden) kan verkrijgen. En dat is me ook gelukt!
    Door de lange levertijden deed de dealer niet moeilijk.
    Als het goed is mag ik eind volgende week deze Beer ophalen :cheer::

9E1C4710-BA1D-4C35-AA20-5626889E86A6.jpeg

Skoda Kodiaq 2.0 TDI Sportline Business DSG 5D 110kW met de volgende opties en/of accessoires:
    • Kleur: Brilliant Silver
    • Bekleding: Alcantara en leer met zilverkleurige stiksels
    Metallic lak
    • Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
    Trekhaak wegklapbaar
    • Canton Sound System voor Functie pakket
    • Derde zitrij, inklapbaar, met middenarmsteun op de tweede zitrij
    • Lichtmetalen velgen 20" Vega antraciet polished
    • Zonnewering voor de zijruiten achter mechanisch bedienbaar
    • Comfort pakket
    • Functie pakket
    • Navigatie Plus pakket

Verschil met de vorige bestelling is de metallic kleur (was steel grey) en de wegklapbare trekhaak.
    Grootste voordeel is dat ik de auto hopelijk volgende week al kan berijden. Dit komt heel goed uit omdat de verwachte gezinsuitbreiding sinds vorige week een feit is geworden.
    Ik ben blij dat ik toch een MY2019 kan bemachtigen. Op één of ander manier had ik een nare gevoel over de wijzigingen in MY2020.

superbia, Thefritzzz, bigwillhart en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Gefeliciteerd @Eser. Met de beer en de gezinsuitbreiding. Wellicht zie ik je wel een keer langsschieten op de snelwegen rond Rotterdam!

Eser vindt dit leuk.
  6. anoppe

anoppe Lid

Eser vindt dit leuk.
  7. PvdP

PvdP Lid

Mooie auto @Eser, wens je veel veilige kilometers.

Eser vindt dit leuk.
  8. Paul0181

Paul0181 Nieuw lid

Zeker een gave bak! Gefeliciteerd! Ik overweeg dezelfde stap te doen, LM had er geen bezwaar tegen gelukkig. Mag ik vragen welk filiaal je bent geweest?

9. Wow gaaf! Mooie bak hoor, en zomaar uit voorraad leverbaar ;) Je mag niet klagen geloof ik!

Eser en Xavier234 vinden dit leuk.
  10. hendrik38

hendrik38 Lid

Prachtige bak, ik heb exact dezelfde in bestelling staan, maar dan in de benzine uitvoering. Fijn dat dat zo kon zeg!

Eser en Xavier234 vinden dit leuk.
  11. Voor de Belgen onder ons: heeft er al iemand definitieve leverdatum voor de expedition versies?

Wij kodiaq style expedition besteld op 16/2/19. Levering was normaal eind mei maar wordt ondertussen begin augustus.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

12. Ligho

Ligho Lid

Ik heb net contact gehad met mijn garage en mijn L&K 1.5 (besteld op 23/08) staat nog altijd op productie week 20 (deze week dus).
    Hij heeft me wel verteld dat hij van Skoda de opdracht heeft gekregen om iedereen die een 1.5 kodiaq heeft besteld de eerste drie maanden van dit jaar te verwittigen dat hun auto drie maanden vertraging gaat hebben, slecht nieuws dus voor sommigen.

Groeten,

Ludo

13. En we hebben net bericht gehad over de definitieve productieweek 22!! Medio week 25 rijden...YEAH!

Eser, Wouddar, Tinus78 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Na 4 jaren met veel plezier in de O3 rondgereden te hebben was het weer tijd voor een nieuwe (lease)wagen.
    Na allerlei alternatieven overwogen te hebben (met name Ateca, Tiguan, Karoq) is de keuze toch gevallen op een Kodiaq. Deze bleek toch het meest gunstig qua prijs. Heel fijn want deze stond wel heel hoog op onze lijst. Het is uiteindelijk de Business Edition geworden, mede door de in eerste instantie beloofde snelle levertijd :deuk:
    Maar goed, levertijd dus ergens eind van het jaar en gaat dus waarschijnlijk over de jaarwisseling heen getild worden. Ben echt benieuwd of de levertijd nog veranderd, ik zal dit forum weer wat aandachtiger gaan volgen....

1) Door gedoe met wisseling van leasemaatschappij pas begin mei
    2) Vallei autogroep Gelderland
    3) 1.5 TSI DSG
    4) Race Blue Business Edition met functie-en comfortpakket, zonneschermen en Virtual Cockpit
    5) Week 2 , 2020
    6) daadwerkelijke aflevering ..............

Maar goed, genoeg tijd om te kijken welke Aliexpress goodies ik ga bestellen;) en welke VCDS opties ik zou willen laten doen..

superbia en Tinus78 vinden dit leuk.
  15. Eser

Eser Lid

Skoda Dago in Doetinchem. Voor mij de andere kant van het land, maar zeker waard voor deze Kodiaq!
    Onlangs hebben ze een nieuwe Sportline Business in Wit online gezet, ook 7 persoons en rijk uitgerust!
    Als je echt eentje met 3de zitrij wilt is het lastig te vinden. Mocht je dit serieus overwegen is dit een goede kans. Sportlines nieuw op voorraad is sowieso nog schaars in Nederland.

16. Eser

Eser Lid

Thanks!
    Een sportline valt nu nog wel op!
    Je mag gerust tüüüteren als je mij tegenkomt :cool:.

Japanese Power vindt dit leuk.
  17. Tinus78

Tinus78 Lid

En dat mede dankzij de tip om toch even langs te gaan om de kleur goed in het echt te kunnen beoordelen. Erg mooi en super dat je toch zo snel in de kodiaq kan rijden!

Eser vindt dit leuk.
  18. krist

krist Lid

mijn bestelling was eind januari, levering voorzien eind april. Voor onbepaalde duur uitgesteld, garage wil geen leverdatum geven, tenzij ze zeker zijn van produktie. Garage zit er erg mee verveeld, want hebben al 4 annulaties gehad van bestelde Kodiaq's. Ze zien de klanten vooral vertrekken naar de Peugeot 5008 omdat dit zo goed als uit stock leverbaar zouden zijn. Met hun eigen testauto durven ze ook niet te veel in de buurt rondrijden omdat dan de vragen toestromen of de kodiaqs al geleverd zijn. Sinds eergisteren een aanloopwagen gekregen : een splinternieuwe octavia break benzine manuele zesbak. Mag zolang gebruikt worden tot de beer geleverd wordt :thumbsup:. Moet eerlijk zeggen dat de octavia wel lekker rijdt.

19. anoppe

anoppe Lid

@krist Ik kan mij goed voorstellen dat de dealer verlegen wordt van zulke situaties. Gelukkig ben je voorlopig geholpen :thumbsup:

20. hendrik38

hendrik38 Lid

@Tinus78 , dat was ik die je de tip gaf. Of heb je meer de tip gegeven om daar eens te kijken ;). Ik koop het particulier en niet via LM.

Tinus78 vindt dit leuk.

Deel deze pagina