Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door Corné de Kluijver, 03-01-2017.

1. cloink

cloink Actief lid

Update qua levertering: de dealer geeft aan dat hij eind deze maand bij de invoerder zou aankomen (zonder voorruitverwarming)! Met wat geluk dus kort daarna rondrijden. :cheer:

VHS en MennoW vinden dit leuk.

2. Bedweter

Bedweter Lid Donateur

briljant toepasselijke typo! :deuk:

907, BramBam, Japanese Power en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. cloink

cloink Actief lid

Oh, oeps. Freud zou daar ongetwijfeld een verklaring voor hebben... :angel:

4. foobalicious

foobalicious Senior Member

Ik ben een maand geleden voor een offerte van een 1.5 TSI DSG Tiguan naar de VW dealer geweest. Het eerste wat hij vroeg was of ik een trekhaar wilde. Want hij had net te horen gekregen dat de combinatie 1.5TSI + trekhaak (tijdelijk) niet leverbaar was. 1.5 TSI zonder trekhaak was geen probleem.

Mogelijk dat het trekken van zware aanhangers de motor dusdanig belast dat er problemen ontstaan en men deze problemen voor wil zijn.

Nu gekozen voor een Kodiaq 1.5 TSI DSG Business Edition + comfort pakket, Reef Blue. Zonder trekhaak. Ik kreeg vandaag te horen dat de verwachte leverdatum op dit moment 12 Juli is.

Op de Skoda site staat trouwens bij de Business Edition expliciet vermeldt "Snel leverbaar". En deze versie is alleen maar leverbaar met 1.5 TSI motor en DSG bak.

upload_2019-2-13_14-59-13.png

johnboy vindt dit leuk.
  5. Blomska

Blomska Lid

Voor zover ik goed geïnformeerd ben, is bij de Kodiaq het koelingsprobleem opgelost. Dat houdt in dat bij alle auto’s een zwaardere koeling wordt aangebracht.
    Zelf heb ik een 1.5tsi SB met trekhaak affabriek en door de dealer aangegeven met een “standaard” zwaardere koeling.

Het verbaasd mij om dan te lezen dat VW niet standaard met een zwaardere koeling de auto’s aflevert.

Ik weet niet of er andere Kodiaq rijders zijn die mijn info wat zwaardere koeling betreft kunnen bevestigen dan wel ook bij een dealer te horen hebben gekregen.

6. dvdlely

dvdlely Forumguru

Gelukkig heb ik gister een deal kunnen maken en krijg ik een (beter aangeklede) Tiguan uit voorraad. De dealer wilt na zwaar onderhandelen de auto ruilen met mijn productieplek. De auto's die in NL staan mogen namelijk nog wel 1800kg trekken. Dus volgende week heb ik hem!!! Whoehoe.

7. Gummybeer

Gummybeer Lid

8. Tinus78

Tinus78 Senior Member

Nice!
    Laat jij een Webasto standverwarming installeren? Mag ik vragen naar de prijs?

9. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Actualisatie:

1) 28-01-2019 bij leasemij, 13-02-2019 bij dealer
    2) Korterink (via leasemij)
    3) 1.5 TSI DSG
    4) Style, met een paar opties. Zie handtekening.
    5) 31 juli 2019 (nog 168 nachtjes slapen)
    6)

Verwachte levering is 1 maand eerder dan twee weken geleden aangegeven. Bijzonder.

10. Gummybeer

Gummybeer Lid

Yup, uit mijn hoofd stelpost van €2500, dus wel aan de prijs. Dat is inclusief de Thermoconnect bediening, wat volgens mij ook zo'n €500-600 kost. (Maar wat wel mogelijk maakt dat mijn hek zometeen automatisch open gaat als ik aan kom rijden , via de GPS functie :D). De kachel zelf is een Evo 5.

11. BramBam

BramBam Forumguru

Belachelijk veel geld. Bij Seat gewoon een fabrieksoptie voor Ateca en Tarraco van nog geen € 1000,-. Idioot gewoon dat dit (in NL) niet leverbaar is op de Karoq/Kodiaq.

MennoW vindt dit leuk.
  12. Gummybeer

Gummybeer Lid

Klopt, voor alle VAG modellen tussen de €1000-€1500.Alleen onze vrienden van Pon hé.....

13. cloink

cloink Actief lid

Inderdaad bijzonder te noemen. Even op de bestelbon gekeken: 1025€ hierzo (BE).

(staat wel expliciet bij: "Zonder warmteaccumulator/extra verwarming", waarbij ik zelfs geen idee heb wat dat betekent...)

14. Tinus78

Tinus78 Senior Member

Dat is een flinke prijs. Maar een erg mooie feature om te hebben. Ik hoop dat ze dit snel als optie weer gaan meenemen, maar dat zal er wel niet van komen.
    Bedankt voor de info.

15. Robvh

Robvh Nieuw lid

Een wonder of toch een fout?

Eind november een Kodiaq Style Business 1.5 met DSG besteld, levering zou week 35 zijn.

Vanmiddag gemaild door de leasecoordinator dat de dealer verwacht over 2 of 3 weken te kunnen leveren.

Bakkertje en Tinus78 vinden dit leuk.
  16. Tinus78

Tinus78 Senior Member

Das mooi nieuws! Maar ook een flink verschil. Ergens een productieplek vrijgevallen waar deze in kon misschien....

Laatst aangepast: 15-02-2019
  17. 1) 17/02/2019
    2) Skoda Dealer in België
    3) 1.5 tsi dsg7
    4) style uitvoering
    5) mei 2019
    6) daadwerkelijke aflevering: valt nog te af te wachten :)

Extra:
    Lane assist
    Park assist
    Trekhaak
    panoramisch dak
    3e zetelrij
    Columbus GPS + WLAN etc
    verwarmbare zetels voor en achter
    Front assist

Laatst aangepast: 17-02-2019
  18. Soundless

Soundless Lid

Aangezien mijn bank aandringt op een vaste datum, contact opgenomen met de dealer. Deze wilt absoluut niks lossen over een datum. Het ziet er dus.niet goed uit voor mij

19. Ik vermoed dat u ook een verwarmde voorruit heeft? Denk dat dit wel eens oorzaak zou kunnen zijn voor een latere levering aangezien er problemen zijn met de toeleverancier. Wij hebben de style expedition gekocht gisteren, wordt normaal in mei geleverd.

20. VHS

VHS Nieuw lid

Einde in zicht ... (?) 11 maart zou mijn beer in Bxl aankomen, met verwarmde voorruit. Dus eind maart, na 14m wachten, eindelijk mss rondtoeren.

Deel deze pagina