Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door Corné de Kluijver, 03-01-2017.

1. YDH

YDH Lid

ik rij nu een dik jaar in mijn Kodiaq Bus 2.0 tsi. heerlijk. Volgend jaar ben ik weer aan de beurt voor een opvolger. De sport editie is zeker een kasnhebber.. maar.. ik mis bij de confo de 2.0 tsi 4/4 aut variant... is deze helemaal verbannen door PON (sorry ik heb forum al even niet meer gevolg).... een RS is me 2-much voor wat je ervoor terugkrijgt.. zeker wanneer je wat opties aanvinkt.... daarnaast.. de nieuwe seat tarraco... ook nie verkeerd... maar dat terzijde...

2. johndoe

johndoe Forumguru

De 2.0 is afgelopen najaar uit het programma gehaald ivm alle herkeuringen voor de WLTP. Inmiddels zijn de afleveringen op gang gekomen met het iets vernieuwde 2.0 motorblok dat ook 10pk meer heeft gekregen. In de landen om ons heen is de 2.0 TSI recent weer toegevoegd aan de configurator. Ik verwacht dat de komende dagen/weken ook in Nederland. Het zou zelfs kunnen dat de dealer hem al wel kan bestellen. Kan geen kwaad om daar even langs te gaan of te bellen

dvdlely vindt dit leuk.
  3. fieder68

fieder68 Nieuw lid

Na een zwangerschap van 527 dagen is hij dan eindelijk geboren: De Kodiaq. Nog een paar dagen in de couveuse bij de dealer en dan mag hij woensdagmiddag mee naar huis.

Bijgevoegde bestanden:

Base77, Blomska, Corné de Kluijver en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. maartenv84

maartenv84 Senior Member

Waaaat? 1.5 jaar wachten?

5. fieder68

fieder68 Nieuw lid

Helaas wel Maarten, maar het einde komt in zicht :) Pech gehad doordat in het begin de LT al lang was en toen gooide de WLTP roet in het eten.

6. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru

Ik lees op Duitse fora ook levertijden van 18 tot zelfs 22 maanden....

7. YDH

YDH Lid

thanks!

8. Hookipa

Hookipa Lid

Gisteren LM gesproken die de auto besteld heeft bij dealer, die sprak over een levering in juni 2019...

9. JKR

JKR Nieuw lid

1) 29-1-2019
    2) huiskes kokkeler via hklease
    3) sportline 1.5 tsi DSG Quartz grey
    4) trekhaak wegklapbaar, comfort pakket, functie pakket, navigatie plus pakket, panoramadak, derde zitrij
    5) voorlopige leverdatum 2-8-2019
    6) afwachten

10. Tinus78

Tinus78 Senior Member

mooie configuratie. kan je dan ook achterbank verwarming nemen? en travel assist met verkeersbord herkenning? in de configuratie haakt die dan meteen af.
    ben ook zeer benieuwd hoe de quartz grey er in het echt uitziet. staat deze bij hun in de showroom?
    Wanneer de 2.0 tsi motor beschikbaar en betaalbaar is, is dit wel een grote kanshebber voor mij.
    ook huiskes kokkeler zal ik denk ik langsgaan.

Laatst aangepast: 09-02-2019
  11. JKR

JKR Nieuw lid

Bij mijn weten staat de sportline nog nergens in de showroom. Heb de kleur ook nog niet gezien, alleen van foto’s.
    Of de achterbank verwarming mogelijk is weet ik niet. Ik verwacht alleen voorin te zitten, dus zal het niet missen.

12. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru

13. Tinus78

Tinus78 Senior Member

ook een hele mooie kleur! al vind ik tot nu toe de mooiste kleur de business gray, al kunnen we die niet meer selecteren.:angry:
    net als een aantal andere optie's zoals de standverwarming:banghead:.
    maar ja....we kunnen er toch wel een mooie auto van samenstellen...eerst nog maar verder wachten op de kosten van de 2.0 tsi en dan kijken we verder.

14. Xavier234

Xavier234 Senior Member Donateur

in belgie zou hij al in de showroom staan bij vanhoonacker, de sportline

15. Voscour1983

Voscour1983 Nieuw lid

In Nederland verwacht men de Kodiaq Sportline pas ergens in de zomer in de showroom (dit hoorde ik bij van Beynum te Gouda). Maar dit zou dan ongeveer samenvallen met de eerste geplande leveringen begin juli.
    Er staat/stond er wel eentje bij Skoda Rotterdam, maar dit is een import versie. Is volgens de website al gereserveerd.

Ik ben ook wel erg benieuwd of de levering van de business edition en sportline nu gaan uitlopen met het tekort aan de 1.5 tsi. De meerprijs naar de 2.0 TSI zal bij de kodiaq ook wel fors zijn, te fors voor mij. Misschien een idee voor PON om alle bestellingen van de 1.5 TSI om te zetten naar de 2.0 TSI; dit uiteraard kosten neutraal :dankje:

Hookipa vindt dit leuk.
  16. MennoW

MennoW Forumguru

1) 3-8-2018
    2) van der Brug Heerenveen
    3) Style B 1.5 tsi (was 1.4) DSG Steel grey
    4) panoramadak; sport,- stoelen, pendalen, stuur; 19” triglav; Drivemode select; laneassist; digi dash; trekhaak wegklapbaar; (verwarmd voorruit geannuleerd)
    5) voorlopige leverdatum was medio april/mei 2019
    6) planning productie definitief week 10!
    :tegek:

Laatst aangepast: 11-02-2019
    johnboy vindt dit leuk.
  17. JKR

JKR Nieuw lid

Dat zijn de betere berichten. Hopen dat dit de trend wordt...

18. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Dit wordt de snelste levering ooit! Proficiat. Maar ik snap dat als je een beetje euforisch bent een tikfout snel is gemaakt ;)

MennoW vindt dit leuk.
  19. Rudyh

Rudyh Lid

3 augustus 2019, wat een gave!

Wat gaat het Nederlands elftal doen in 2020?

20. MennoW

MennoW Forumguru

Ja oeps 2018 natuurlijk :fool:

Japanese Power vindt dit leuk.

Deel deze pagina