Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door Corné de Kluijver, 03-01-2017.

1. Hookipa

Hookipa Lid

... deze uitspraak zou je heel mooi op een tegeltje kunnen laten drukken

2. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

upload_2019-2-7_14-1-37.png

Base77, Blomska, VanRoyal en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. johndoe

johndoe Senior Member

Goed nieuws voor de toekomstige 2.0 eigenaren (waaronder ik): ze lijken nu het land binnen te stromen
    upload_2019-2-7_14-6-29.png

Hookipa vindt dit leuk.
  4. Hookipa

Hookipa Lid

Zo zo, ruim 2100 b bpm voor 2 extra stoelen...

5. dvdlely

dvdlely Forumguru

Lieve forum vrienden! Ik heb serieuze problemen omtrent de levering van mijn VW Tiguan Highline Business R. Dus ik ben momenteel naar alternatieven aan het kijken, mocht het écht uit de hand lopen en heb nu een Volvo V60 T5 250PK op het oog...... OF een SKODA KODIAQ Sportline Business 1.5 TSI DSG samengesteld met 20 inch velgen Vega antraciet, Moon White metallic, Functie pakket, Comfortpakket, Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak, wegklapbare trekhaak en Zonwering zijruiten achter.

Als ik dit zo zeg (qua configuratie) en ik vraag aan jullie naar een verwachte levertijd, hoe ziet dit er dan uit? Heb ik bepaalde opties of uitvoering wat problemen geeft?
    Het lukt met niet om 270 pagina's door te lezen om te kijken of er iets met deze config is, wat een vertraging zou veroorzaken haha. De autokeus is overigens gebaseerd op de benodigde trekkracht á 1800KG.

6. maartenv84

maartenv84 Senior Member

Wat voor problemen heb je met de levertijd van de tiguan dan? Als het namelijk te lang duurt, zal dat bij de Kodiaq niet veel anders zijn ben ik bang.

Sowieso kevert de 1.5tsi extra vertraging op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

7. dvdlely

dvdlely Forumguru

Koelingprobleem bij een volledige belasting in extreme omstandigheden. De oplossing is nog niet bekend, maar ben inmiddels al 10 maanden aan het wachten. Uberhaubt nog geen idee over een verwachte levering of uberhaubt productie.

8. Gummybeer

Gummybeer Lid

Ook hier goed nieuws, mijn 2.0 TSI staat zelfs al bij de standkachel inbouw hoorde ik vandaag! Mogelijk kan ik hem zaterdag ontvangen, anders uiterlijk dinsdag !

Waar komt bovenstaande lijst vandaag? Ben benieuwd of die van mij er al ergens tussen staat (5 zit quartz Grey)

9. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Levering Sportline was volgens mij sowieso niet bekend.

2.0 TDI overwogen?

10. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Ik denk niet dat ik zonder die info had gekund. :thumbsup:

EdK, maartenv84, ertromp en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

https://www.skodaforum.nl/forum/attachments/aktuelle-restriktionen-png.71683/[/QUOTE]

12. bartg

bartg Actief lid

@dvdlely de 2.0 TSI overwogen? Wanneer je echt tot 1800 kg op regelmatige basis gaat belasten lijkt mij dit op lange termijn toch een betere keuze. 1.5 blok moet al hard werken zonder aanhanger laat staan... Of het moet een leasing zijn, dan lig je daar natuurlijk niet van wakker :pardon:

13. dvdlely

dvdlely Forumguru

Het is inderdaad een leaseauto, maar hoe dan ook houdt het budget ook ergens op. Ik zie overigens de 2.0 niet in de configurator, maar ga er vanuit dat deze een stuk duurder zal zijn.
    Bij de Tiguan kost de 2.0 TSI € 9.180,- EXTRA.

@G.P.
    Ik weet niet hoe ik die restricties moet lezen. Er staat niets bij de Sportline, maar wel bij de 1.5 TSI.

14. bartg

bartg Actief lid

@dvdlely die waanzinnige bijtellingsregeling in nl ook hé :mad: :banghead:

Ik blijf het wel bizar vinden dat de 1.5 TSI Kodiaq wel door de "zware belasting" test komt (zelfde motor - zelfde dsg - zelfde trekgewicht). Miss wat meer luchtopeningen / koeling voorzien?

dvdlely vindt dit leuk.
  15. dvdlely

dvdlely Forumguru

Klopt. Het is het moederconcern en daar liggen ze te slapen.. kansloos. Overigens is de Karoq ook al teruggeschroefd naar 1200KG geremd.

16. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Willem-Jan vindt dit leuk.
  17. maartenv84

maartenv84 Senior Member

Dat is toch echt een generiek probleem ja. Zo veel auto's afhankelijk van de productie van die 1.5... Daar heeft dus alles onder te lijden. Want idd, 7 maanden voor een Touran komt niet door de immense populariteit van het model denk ik

18. BramBam

BramBam Forumguru

Weet niet of in de Tiguan dezelfde motor-versnellingsbak (DSG) combi ligt. Skoda heeft voor de Karoq gekozen voor de 1.5TSI i.c.m. met de DQ200, waar voor de Kodiaq gekozen is voor de DQ381. Geen idee wat er in de Tiguan 1.5TSI voor een DSG ligt. DQ381 kan in ieder geval zwaarder belast worden dan de DQ200.

19. dvdlely

dvdlely Forumguru

Versnellingsbak is het probleem niet. Is de motor. DQ200 zit er sowieso niet in.

20. johndoe

johndoe Senior Member

RDW stelt alle data publiek beschikbaar via https://opendata.rdw.nl/
    Ik heb daar een Google sheet op gemaakt die ik zo nu en dan ververs. Daar kan ik dan een beetje filteren en sorteren op motorisering. Ik heb de sheet openbaar gemaakt zodat iedereen af en toe kan kijken als hij wil: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MJ2ghx_hWSggLRp9OmUzLS-TfmKERq7tS89ve6tH0Tw/edit?usp=sharing
    De RDW data is niet realtime en wordt soms maar 1 keer per dag of aantal dagen bijgewerkt. Ik probeer 1 of 2 keer per dag het scriptje te draaien wat de Google sheet weer bijwerkt.

PS. Ik zie jou auto er nog niet bijstaan. Er is pas 1 vijfzits binnengekomen en nu dus ineens een hele set 7-zits

Deel deze pagina