Het delen van ervaring eco banden onder onze skoda,s

Pas voor netto 320 euro 4x Michelin Energy Saver+ 195 - 65 - R15 laten monteren incl. uitlijnen. Banden bevallen prima, veel meer grip als de half versleten en gecupte conti's die eronder zaten! Alleen het verbruik is ongeveer niets afgenomen... Verder zijn ze een stuk stiller dan de gecupte banden, maar dat is logisch. Verder heb ik weinig vergelijk wat banden op de Octavia betreft.
Wel heb ik wat isolatiematerialen besteld en ga ik de Octavia nog wat beter isoleren, heb ik eerder al eens gedaan bij een MX-5 en daar was het resultaat toch zeker goed te noemen! Nu is de Octavia al vrij stil, alleen vanachter komt er best wat geluid naar binnen bij hogere snelheden (het is een combi).

De banden had ik trouwens met een gelukje zo goedkoop. Had per ongeluk korting gekregen op de banden (had niet gemoeten, waren geen voorraadbanden) en had 25% korting op uitlijnen, toen ik bij de euromaster was bleek dat als je 4x Michelin Energy Saver+ banden kocht je dan een tankpas kreeg met 80 euro tegoed. Daarom kostte de banden + uitlijnen mij "netto" maar 320 euro :) 80 euro per band dus!

bobby45

Actief lid
het cupping is met uitlijnen te maken?
ja wel goedkoop 320 de bandenhallen verkopen veel oude michilin,s maar was even over de grens met vrouw lief te shoppen en toen zag ik dit.

ik wissel trouw om de 15000 km

turboturbo

Forumguru
Ik heb sinds kort Michelin Energy Savers (195/50/R15) 375,- voor 4 stuks (incl. montage LM velg / balanceren / ventiel etc.)

Het comfort tov van de voorgangers Continentals is enorm, maar die waren ook wel echt 'op' (2,4mm profiel, droogte scheurtjes, dus ik denk vrij hard en uitgedroogd rubber)

Qua verbruik merk ik geen verschil. En dan rijd ik zelfs nog met 2.7 bar.

Bovenaan Onderaan