Het aftellen is begonnen!

BlackMica

Nieuw lid
Eindelijk is het zover,na 6 jaar een O2 combi 1.9 TDI gereden te hebben krijg ik over 14 dagen weer een nieuwe O2 combi en wel een 1.4 TSI Amb.Bus.in Platin Grey + opties Multi-stuurwiel,Bluetooth, Audio Pack Plus, Sunset,Treksjaak,Uitlaatsierstuk. Betreft een voorraad auto die mooi compleet is.
Toch met een beetje pijn in mijn hart gaat 1.9 TDI eruit,wat een fijne diesel! In al die 6 jaar nooit pech met de auto gehad. Ik hoor positieve reacties over de 1.4 TSI.... dus laat de auto maar komen. Aflevering is op vrijdag 13 Jan.Gelukkig ben ik niet bijgelovig !?

Voor iedereen op deze forum alvast een goed uiteinde toegewenst!
Gr, Blackmica
O,ja moet nog even een nieuwe profielnaam bedenken.

ertromp

Forumguru
Veel plezier met de tsi
Ik kan uit ervaring zeggen dat het een goede stap is van een TDI naar een tsi. Je hoeft nergens op in te leveren en het mindere koppel is niet merkbaar.

BlackMica

Nieuw lid
Nog even een vraag tussendoor,bij mijn huidige 02 combi 1.9 tdi had ik geen hulpveren nodig.Ondanks de trekhaak en gem.80 kg aan gereedschap
in de kofferbak raakte ik zelden de drempels.Misschien heeft dit ook te maken met het gewicht van de motor. Hoe zal dit vergaan met de 1.4 Tsi combi
aangezien deze motor lichter in gewicht is. Heeft iemand ervaring met een beladen kofferbak + trekhaak en zonder hulpveren bij een 1.4 Tsi combi ?
Wat zijn de kosten om hulpveren te plaatsen aangezien ik deze niet in de lease heb meegenomen?

De Stip

Forumguru
Zonder hulpveren is eigenlijk geen optie. Ik heb door de dealer een Eibach set laten monteren en met volle auto (4 personen, buitenboord motor en Zodiac) plus een Hobby caravan erachter, totaal geen problemen gehad. Ik heb me voor die keuze ook mede laten leiden door ervaringen van enkele forum leden en ben nog steeds overtuigd van m'n keuze. Zonder die veren had ik met de kont van de auto (onderzijde trekhaak), zeker de straat geraakt. Vooral bij hobbels en snelheidsremmende maatregelen. Ze werken progressief (dwz dat ze naarmate je ze zwaarder belast, ze stugger worden en minder inveren) en na wikken en wegen dus niet voor een set van de andere leveranciers gekozen. Skoda levert via de dealer Eibach en MAK geloof ik.

Succes met wachten, het is immers de moeite meer dan waard!

Niet met een 1.4 Tsi combi, wel met nieuwe een 1.6 Tdi (juli 2011). Ik heb eerst een aantal maanden een 1.9 Tdi te leen gehad en daarmee oa met onze paardentrailer gereden. De 1.6 is (zowel zonder als met de later gemonteerde hulpveren (210,=)) vele malen instabieler als trekauto van een paardentrailer dan de 1.9 is mijn ervaring.
Ik heb het vermoeden dat de 1.9 een sportonderstel had, de 1.6 (GreenTech) heeft dit niet.

Wat betreft drempels hadden/hebben geen van beiden problemen, dat is net hoe je er zelf overheen rijdt.

Bovenaan Onderaan