Hendel voor stoelverstelling zit een beetje in de weg

mach3

Nieuw lid
Heb sinds een februari dit jaar mijn Skoda Fabia 1.4 16v Combi. Deze Skoda heb ik gekocht met ca 95.000 km op de teller.

Voor deze auto moet ik nog even wat dingen doen:

-1- reserve sleutel bijmaken. (schijnt zeer prijzig te wezen) Het betreft een
-2- de distributieriem waarschijnlijk nog vervangen. (ga daarvoor nog bij een Skodadealer hier ergens in het Oosten (heeft iemand een goed adresje?)
-3- De hendel van de achterbank om deze om te klappen is afgebroken (daar heb ik al een topic over geopend.
-4- Verder merk ik op dat de auto nu ik hem een maandje heb vaak wanneer ik over de drempels rij een OINK OINK geluidje maakt. Dat laatste moet ik nog even opzoeken (waarschijnlijk is hierover wel het een en ander in de forum te vinden (Als iemand de link heeft waar ik het kan vinden, scheelt weer zoekwerk :ahum:

En als laatste heb ik nog de opmerking dat de hendel om je stoel als bestuurder (en waarschijnlijk geldt dit zelfde ook voor de bijrijder) naar voren of achteren te verschuiven nogal storend in de weg zit. Hij komt namelijk geregeld tegen m'n kuit aan. Is hier wat aan te doen?

Falcon

Donateur
Stoel een standje naar achteren zetten? Hierdoor moet je voet ook iets naar voren en de afstand tussen de kuit en de hendel zal groter worden.

mach3

Nieuw lid
Tja dat kan ik nog wel proberen. Ben namelijk niet zo heel lang en heb niet zulke lange benen. Maar de hendel steekt wel heel erg uit... dat had best wel een tikkeltje minder mogen uitsteken. Waarschijnlijk had ik die hendel ook kunnen vinden wanneer die 5-8 cm korter was. :winkie:

Joepke

Nieuw lid
En als laatste heb ik nog de opmerking dat de hendel om je stoel als bestuurder (en waarschijnlijk geldt dit zelfde ook voor de bijrijder) naar voren of achteren te verschuiven nogal storend in de weg zit. Hij komt namelijk geregeld tegen m'n kuit aan. Is hier wat aan te doen?

Inmiddels 2 jaar later heb dezelfde auto en hetzelfde probleem met de hendel.

Probleem was makkelijk op te lossen.
Als je de stoel omhoog zet gaat in vehouding de hendel die in de laagste stand heel ver uitsteekt ook een cm of 10 terug.

Hopelijk kun je hier nog wat mee dat was voor mij de oplossing.

JR_Hobbs

Nieuw lid
Ik heb gewoon de hele kunststof kermis van die hendel eraf gehaald en met ducktape de versteller bekleed... Werkt prima en geen last van een ding dat in mijn kuit prikt.

Bovenaan Onderaan