Hemel bekleding

Hemel bekleding laat los!! Heeft iemand hier ervaringen mee om het te repareren? Of een bekleder die het kan maken?
Grt Herman
Ps: met kantel schuif dak
 

AnjoZ

Actief lid
IN de bootjeswereld wel eens reparaties gezien met spuitlijm , maar geen idee of jij jouw hemeltje daaraan bloot wilt stellen.
 

Pindasaus

Forumguru
Had het met mijn vorige auto ook. Daar zat een vergane schuimlaag tussen het dragende gedeelte en de stoffen bekleding. Is dat bij jou ook het geval? De oplossing is om de hemel te demonteren, stof eraf, alle schuimresten verwijderen, stof terug lijmen op dragende gedeelte, hemel terug inbouwen.

Zonder schuim kan het iets rumoeriger zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi ik ben er nu ook mee bezig, de stof ging los laten zoals pindasaus hier boven aan geeft klopt.

ik heb het kleine laagje schuim er af gehaald, tip wd-40 doet de job ook het plakkerige lijm.

Ik heb zwarte stof op alie express besteld kost 20 euro en ga het lijmen met 3M auto lijmspray.

Kosten kleine 40 euro, als ik hem klaar heb zal ik even een foto posten.

Screenshot_20231024_234025_Gallery.jpg
 
En ik plak tussen het dak en de hemelplaat isolatie, eigenlijk ogeral maar drekt want vindt het behoorlijk gehoorig. :)
 

Bakkertje

Forumguru
goed bezig @SoloLeon! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en het eindresultaat

Wij hebben hier nog een New Beetle staan met exact hetzelfde probleem. Ik zoek nog steeds tijd (en zin) om daaraan te beginnen.. Heb je een link van de stof die je besteld hebt en is het een beetje kwaliteit?
 
Ik heb de stof nog niet binnen, de kwaliteit kan alleen maar er op vooruit gaan als ik zie wat ik er vanaf haalde. Maar zodra alles binnen is en de atof ia goed zal ik alles delen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die ga ik gebruiken, maar de stof is verzonden als je geduld hebt dan hoor je als het goed is. (De syof moet namelijk niet dik zijn omdat bij de handvat netjes te krijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jkb

Lid
De vorige eigenaar van mijn Fabia heeft het opgelost door op veel plaatsen nietjes door de stof heen te schieten. Ha, ha. Ziet er niet uit!
 
Deze lijm is goed, op alie express stof besteld. Maar was geen super stof dus heb nieuwe besteld zodra het binnen is post ik foto / link van de stof.
 

Bijlagen

  • 16994749161121181155384026696677.jpg
    16994749161121181155384026696677.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 5

Bijlagen

  • Screenshot_20231123_210046_AliExpress.jpg
    Screenshot_20231123_210046_AliExpress.jpg
    252,8 KB · Weergaven: 10
Bovenaan Onderaan