Help! Iemand in Twente met vcds?

wie o wie zou mij kunnen helpen om enkele foutcodes uit te lezen en deze te resetten?

Heb problemen met het volgende:

Airbag lampje blijft branden
Bi xenon opstarten blijft hangen op maximaal 5 meter zicht.

Alvast bedankt voor het reageren!
 
Heb vanavond de auto aan vcds gehad en airbag probleem is verholpen.

Het lampen probleem echter niet. Kreeg te horen dat de modulen voor de trekhaak niet goed geprogrammeerd was. Ik heb idd afgelopen week de trekhaak eronder gehad en sinds die tijd denkt de auto dat de trekhaak er nog onder zit. Geprobeerd om die betreffende module te programmeren maar staat gelocked. Wordt toch een ritje naar de dealer dan om de lampen weer volledig zelfwerkend te krijgen. Of heeft iemand een andere oplossing of kan iemand wel bij die module om te programmeren?
 

hemi24

Forumguru
"De betreffende module" is een heel ruim begrip; wel handig om te achterhalen welk merk en type module er voor de trekhaak is gemonteerd (ECS, Erich Jaeger, ...)
 
Ga ik morgen checken! Hoe kan ik dat het beste achterhalen? Sorry ben best technisch maar nog wel een leek op het gebied van auto’s
 

hemi24

Forumguru
In het meest positieve geval zit er nog wat documentatie bij je wagenpapieren in het dashboardkastje.

Wat ik zo niet weet is of er wellicht wat bruikbare informatie uit de scan van VCDS kan worden gehaald, maar wellicht dat één van de deskundigen op dat gebied zich hier nog meldt.

Laatste optie is het demonteren van de linker zijbekleding in de kofferruimte...
 

Antera

Donateur
Heb vanavond de auto aan vcds gehad en airbag probleem is verholpen.

Het lampen probleem echter niet. Kreeg te horen dat de modulen voor de trekhaak niet goed geprogrammeerd was. Ik heb idd afgelopen week de trekhaak eronder gehad en sinds die tijd denkt de auto dat de trekhaak er nog onder zit. Geprobeerd om die betreffende module te programmeren maar staat gelocked. Wordt toch een ritje naar de dealer dan om de lampen weer volledig zelfwerkend te krijgen. Of heeft iemand een andere oplossing of kan iemand wel bij die module om te programmeren?


Dat zal niet zorgen voor te lage koplampen aangezien deze worden aangestuurd via de hoogte sensoren op de assen.
Een fout aangemelde trekhaak zal alleen zorgen voor niet afschakelen van de parkeersensoren of andere zaken zoals start/stop. Ik vraag me ook af waarom de trekhaak module niet bereikbaar is geweest? Is het met originele software benaderd of met een immitatie kabel toevallig?
 
Bovenaan Onderaan