Ik ga over stappen van diesel naar benzine.
Dit omdat ik kortere stukjes moet gaan rijden en minder totaal km's ga rijden.
Nu lees ik veel over de 1.0/1.2/1.4 TSI motoren. Downsizing is toch niet goed. https://www.carblogger.nl/downsizing-is-grotere-motoren/
https://www.ad.nl/auto/kleine-zuini...r-kapot-de-keerzijde-van-downsizing~a960630a/
Ik zit te kijken naar een Fabia combi / Octavia Combi of Leon ST. max 50.000/60.000 op de teller
Waar moet ik opletten? Ik heb een tweeling dus ik heb geen zin in onvoorziene kosten later die ik achteraf had kunnen weten.
* Kloppen de berichtgevingen hier en daar over de downsizing van motoren?
* Kan een kleine motor het zware werk doen met grote auto?
* Kan de fabia met gemak worden bereden in een 1.0?
* Wat is verstandiger, de 1.0 of de 1.2 of de 1.4 OF wachten op de 1.5 die over een half jaar wel als occasion op de markt zal zijn.
* moet er getuned worden en/of motormanagement bekeken worden?
* waar moet ik opletten bij het kopen van een 1.0/1.2 of 1.4.
* belangrijk is het verbruik i.c.m. betrouwbaarheid en levensduur. (als ik 1 op 20 kan rijden maar na een jaar is de motor stuk dan heb ik liiever 1 op 16 en kan ik 4 jaar rijden) Waar je ook weer zoveel verschillende verhalen over leest. Maar volgens mij is travelcard.nl met zijn verbruiksmonitor wel aardig hoewel dit voornamelijk lease auto's zijn.
* ik ben van plan om er tussen de 8 en 10 jaar in te rijden (dit ook met het oogpunt op de wetgeving en veranderingen die nu plaatsvinden)
Budget is er genoeg maar ik blijf wel graag onder de 20.000 euro.
Alvast bedankt voor alle adviezen / tips en trucs
Dit omdat ik kortere stukjes moet gaan rijden en minder totaal km's ga rijden.
Nu lees ik veel over de 1.0/1.2/1.4 TSI motoren. Downsizing is toch niet goed. https://www.carblogger.nl/downsizing-is-grotere-motoren/
https://www.ad.nl/auto/kleine-zuini...r-kapot-de-keerzijde-van-downsizing~a960630a/
Ik zit te kijken naar een Fabia combi / Octavia Combi of Leon ST. max 50.000/60.000 op de teller
Waar moet ik opletten? Ik heb een tweeling dus ik heb geen zin in onvoorziene kosten later die ik achteraf had kunnen weten.
* Kloppen de berichtgevingen hier en daar over de downsizing van motoren?
* Kan een kleine motor het zware werk doen met grote auto?
* Kan de fabia met gemak worden bereden in een 1.0?
* Wat is verstandiger, de 1.0 of de 1.2 of de 1.4 OF wachten op de 1.5 die over een half jaar wel als occasion op de markt zal zijn.
* moet er getuned worden en/of motormanagement bekeken worden?
* waar moet ik opletten bij het kopen van een 1.0/1.2 of 1.4.
* belangrijk is het verbruik i.c.m. betrouwbaarheid en levensduur. (als ik 1 op 20 kan rijden maar na een jaar is de motor stuk dan heb ik liiever 1 op 16 en kan ik 4 jaar rijden) Waar je ook weer zoveel verschillende verhalen over leest. Maar volgens mij is travelcard.nl met zijn verbruiksmonitor wel aardig hoewel dit voornamelijk lease auto's zijn.
* ik ben van plan om er tussen de 8 en 10 jaar in te rijden (dit ook met het oogpunt op de wetgeving en veranderingen die nu plaatsvinden)
Budget is er genoeg maar ik blijf wel graag onder de 20.000 euro.
Alvast bedankt voor alle adviezen / tips en trucs