Heb ik weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark

Banned
Sinds ik mijn Fabia heb vegen mijn ruitenwissers zeer slecht.
Vernieuwd, iets verbeterd maar ze blijven soms slecht over de ruit gaan.
Vooral aan de kant van de pasagier doet moeilijk, het wisserblad klapt regematig niet om met de nodige herie als gevolg wanneer hij over de ruit gaat.
Garage zegt dat het niet aan de stang ligt (kunnen de hoek niet regelen?!?)maar aan de voorruit.
Deze gaan ze dan ook vervangen.
Maar ik heb twijfels of de problemen dan gaan opgelost zijn.
Zijn er die hier nog problemen gehad hebben met hun ruitenwissers en wat was hun oplossing?
Voor de rest een zeer fijne wagen voor met te rijden op dit 1 minpuntje dan na.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Garage zegt dat het niet aan de stang ligt (kunnen de hoek niet regelen?!?)
Maar ik heb twijfels of de problemen dan gaan opgelost zijn.
Zijn er die hier nog problemen gehad hebben met hun ruitenwissers en wat was hun oplossing?

[/ QUOTE ]

De wisserarm kan niet helemaal goed staan, met twee sleutels ietsje torderen.
Meestal is het dan verholpen, maar aan een nieuwe auto zou ik zelf niets doen.
 

Pim

Lid
Indien het voornamelijk bij koud weer gebeurt en je climate control hebt, dan kun je handmatig de lucht (ook) eens naar de voorruit zetten. In &lt;auto&gt; stand wordt niet tot nauwelijks op de voorruit geblazen, omdat dit voor verwarming niet efficient is, aangezien de lucht teveel afkoelt langs de koude ruit en de airco toch wel het beslaan van de ruiten voorkomt. Echter, de warmte op de ruit maakt vaak net het "ruitewisser-ruit" contact soepeler en voorkomt "stuiteren" van de wisser
 

Fabia

† In Memoriam
Ik had bij mijn vorige fabia ook dat de ruitenwissers slecht over de ruit gingen, maar bij mij was het voornamelijk de linkerruierwisser. Vervangen van de rw's hielp slechts tijdelijk, klaarblijkelijk lag de rw niet goed ten opzichte van de vorruit. Als er weinig regen was zette ik de rw altijd op interval, anders was het niet te doen. Gelukkig heb ik dit probleem niet meer bij mijn huidige nieuwe fabia. Die veegt, ook bij weinig regen, de voorruit netjes en geluidloos in een keer schoon.
 

guitar_billy

Senior Member
hallo,
bij al mijn auto's waar het tot nu toe voorkwam (Peugeot / Fiat), heb ik het met iets bijbuigen van de wisserarm opgelost. het was dan de hoek van de wisser t.o.v. de ruit. een klein beetje doet wonderen, het luistert best nauw.

maar zoals al gezegd, bij een nieuwe auto zou ik het lekker onder garantie laten oplossen!
 

Octaviarijder

Actief lid
Het lijkt toch dat de wisser te weinig druk op de ruit zet. Heb dit zelf met een andere auto ook gehad en heb dit opgelost door de stang zelf iets te verbuigen richting de ruit. Ik kan echter heel goed begrijpen dat je dit bij jou auto lekker door de dealer laat uitzoeken.
 

Mark

Banned
Morgen (maandag) moet hij binnen, als de voorruit vervangen is kan ik die al uitsluiten.
Als ze dan nog slecht vegen ga ik (voorzichtig) zelf proberen de stang wat in een andere hoek te plooien.
Hoop wel dat die ruit deftig word vervangen, het laatste dat ik wil is dat ik daar ook problemen mee krijg.
Ben benieuwd.
Mark.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou toch eerst wat proberen met de wisser en dan pas met de voorruit. Vind het wel heftig om gelijk een voorruit te vervangen. Maar ik hoop voor je dat het werkt.
 

Mark

Banned
Gisteren wagen terug, vandaag door de regen gereden en de ruitenwissers vegen perfect.
Ook het 1500km onderhoud laten doen. (klein nazicht na het inrijden).
Alles perfect in orde, alleen een klein beetje olie verbruikt.
 

JettaFreak

Actief lid
Je zou kunnen overwegen om een conversiekit aan te schaffen zodat aero ruitenwissers (standaard op de Octavia) gemonteerd kunnen worden. Ik heb die wissers standaard op mijn Polo en ben er erg tevreden over. De Polo moest gisteren apk gekeurd worden en ik kreeg een Lupo (zonder aero ruitenwissers) mee. Na drie keer vegen merkte je het verschil al. Het is geen grote investering, maar je hebt er veel plezier van.
 

Mark

Banned
Nou, ik heb een Fabia van 2005 en daar zitten gewone ruitenwissers op.
Ik laat de deze hangen tot ze versleten zijn, de garage heeft nu zo veel moeite gedaan om alles (ruitenwissers zijn voor de 2de maal vervangen) in orde te krijgen dat ik het even zo laat.
Wil ze niet op hun tenen trappen.
De volgende set zullen zeker die aerowissers zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan