hartekreet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Beste mede-forumleden,

Vlak voor de ingreep van de moderatoren in het GL verbruikstopic, had ik al besloten niet meer deel te nemen aan de discussie. De reden dat het vaak uit de hand loopt, is niet zozeer het off topic gehalte (de 90 km p/u discussie is m.i. volledig on topic), maar het gebrek aan discussietechnieken bij sommigen. Op een gegeven moment komt men niet verder dan een "welles-nietes" niveau. Er worden dan simpelweg stellingen geponeerd en je krijgt niet de indruk dat enige tegenspraak verwacht, laat staan gewaardeerd wordt. Als dat dan ook nog samengaat met onnodig provocerende uitspraken dan wel formuleringen, is het eind snel zoek. Tragisch dieptepunt in dezen vormde het staken van een discussie wegens uiteenlopende meningen. Need I say more?

Ik vind dit erg jammer, want het hoeft niet zoals onlangs bleek in een discussie die ik had in het winterbanden topic. Het ging er best redelijk heftig aan toe, maar aan het eind had iedereen toch een goed gevoel. Zolang je maar je best doet je te verplaatsen in de ander en diens argumenten en niet alleen maar uit bent op je "gelijk" en inhoudelijk blijft discussieren, is het best een aangename bezigheid. Op de manier zoals het er de laatste tijd in genoemd topic eraan toe is gegaan, is er weinig lol aan te beleven en heeft het uiteindelijk voor niemand enige waarde.

FredV

Banned
Hear hear!

Het zijn vaak de beladen woorden die felle reacties oproepen, woorden als dom, niet intelligent, bedonderd worden, bedrog, etc.

Als die waarde-oordelen ook nog eens achterwege blijven dan zijn we al een heel eind verder.

En verder, je ziet de non-verbale reacties niet en dat maakt het extra lastig om een antwoord te doorgronden, waardoor men zich soms terecht maar ook vaak onterecht, aangevallen voelt.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Hoewel ik jouw/jullie hartekreet voor 100% onderschrijf Rosinfield & FredV sluit ik toch dit topic. De reden is nl dat jouw topic met gemak weer kan ontaarden in een discussie die eigenlijk hier niet thuis hoort.
Let wel...ik ben het écht met je eens (begrijp me aub goed). Ik wil alleen voorkomen dat er wéér topics gaan ontaarden in een hoog offtopic gehalte. Daarvoor is onze Offtopic ook gesloten en hebben de leden een Kantine gestart.

Wij zitten er ook niet op te wachten om topics te moeten sluiten als die goed lopen, maar wat de afgelopen tijd voorkomt is dat een aantal topics té veel aandacht krijgen en dan vooral in het "ik weet het beter als jou" gehalte. Dan daalt de sfeer vlot en dat is erg jammer...vooral omdat we op een gegeven moment bijna niet anders kunnen dan een topic te sluiten.

Dus: hou het inderdaad allemaal netjes naar elkaar, hou de ander ten goede en reageer met respect naar elkaar. Durf ook wat van elkaar aan te nemen of langs je heen te laten gaan als je het ergens niet mee eens bent. Het constant op elkaar reageren resulteert in een welles-nietes gedrag dat eigenlijk niets meer doet ten gunste van het topic.

Wees respectvol naar elkaar...er zijn belangrijkere zaken in de wereld dan brandstofverbruik, winterbanden of korte antennes :aangenaam:[/MODERATORBREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan