(Hapro) dakkoffer

Ik wil een dakkoffer gaan aanschaffen en twijfel tussen de volgende twee; Hapro traxer 6.6 en de Hapro traxer 5.6. Wie heeft ervaring met één van de beide dakkoffers icm een O2 combi? Ik vraag mij namelijk af, of de Hapro traxer 6.6 niet te lang is, en dan met name (optisch) te ver uitsteekt thv de voorruit.
Onze O2 is voorzien van een een "draad"/"spriet" antenne, en als ik goed gemeten heb is de afstand vanaf de voet van de antenne tot aan de voorruit circa 170 cm. De Hapro traxer 5.6 is (buitenmaat) 177 cm lang, de 6.6 is (buitenmaat) 191 cm lang. De dakkoffer zal waarschijnlijk niet voor wintersport gebruikt gaan worden.

Wat is jullie ervaring of advies?
 

Spierings

Forumguru
Heb bij mijn Fabia een korte hapro 4.6 Traxer' gepakt. Deze is iets breder waardoor hij naarmate een kortere lengte toch genoeg inhoud heeft..Hierdoor heeft hij dezelfde inhoud als de 5.6, echter is deze 29cm korter..

Vind het zelf met wind fijner dat deze achter de daklijn van het raam zit naar mijn idee zal de luchtstroom dan ook sneller over de koffer gaan en niet dan tussen dak en koffer. Iets wat het geluid en verbruik ten goede komt..

Vind he't windgeruis 100% meevallen..

Op sommige site lees je van klep tot voorste dakrand en daarbij 15-20 cm bij rekenen..
 
Laatst bewerkt:

Erik_

Lid
Zelf heb ik een Hapro Traxer 8.6 en die bevalt uitstekend. (zie profielfoto) De koffer steekt iets uit over de voorruit, maar dan moet je op het stuur liggen met je hoofd om hem te zien. Hij raakt aan de achterkant de spriet wel, maar daar heb ik een korte antenne (citroen c5) voor gekocht, die heeft niet al te best bereik als je richting de grens gaat, maar op vakantie luister ik toch geen radio.
 
Ik ga vrijdag op vakantie met een dakkoffer. Merk en type weet ik zo niet. Zal m vanavond ff opmeten en een foto plaatsen als ie er op zit. Het is een vrij brede waardoor die wat korter is dan een ski-box.

-update:
Merk is Auto-boxx
1m40 lang
0m90 breed
0m30 hoog

Ongeveer 350 liter inhoud
Hier op mn vorige auto:
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor het meedenken, adviseren en het uitdelen van ervaringen! Ik ga deze week verschillende dakkoffers "passen", en een kortere antenne aanschaffen. Ik zal laten weten welke dakkoffer het geworden is.
 
Hier mijn O2 Combi met een Hapro Traxer 5.6. Geen probleem met de antenne.
 

Bijlagen

  • IMG_2195.JPG
    IMG_2195.JPG
    132,2 KB · Weergaven: 40
Bovenaan Onderaan