Hapering in de bak (DSG)

Goedenavond allen,

Ik heb sinds een goede maand een Octavia in mijn bezit en ongeveer 3000 km gereden, maar nu valt mij op dat er tussen de 120/130kmpu een hapering in de bak zit als hij in D staat. Als ik naar S ga lijkt het weg omdat de toeren oplopen. Ik ben teruggegaan naar de dealer, die zei geen storingen te kunnen vinden en dat de bak ‘zelflerend’ is, dus het ook vanzelf over kan gaan. Klinkt acceptabel, maar tegelijkertijd trek ik dat ook in twijfel. Het vervelende is dat het niet echt iets is wat je kunt negeren en het een snelheid is die ik toch wel regelmatig rij. Iemand ervaringen hiermee?
 

hemi24

Forumguru
Wat versta jij onder "een hapering in de bak"?

Bij 120/130 km/u zal er in D niet zoveel geschakeld worden, lijkt mij?
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat versta jij onder "een hapering in de bak"?

Bij 120/130 km/u zal er in D niet zoveel geschakeld worden, lijkt mij?
Misschien een kickdown-hikje? Als je op die snelheid het terugschakelen afdwingt (indien mogelijk), zul je als snel iets voelen lijkt me.
 
Wat versta jij onder "een hapering in de bak"?

Bij 120/130 km/u zal er in D niet zoveel geschakeld worden, lijkt mij?
Nee, volgens mij zit hij dan al ruim in de 7e. Het voelt inderdaad alsof hij tegen de versnelling ‘aanhikt’. Echter als hij eenmaal heeft opgeschakeld zou het daarna niet meer moeten lijkt me. Het is wel een heel ander ‘gevoel’ dan bij het opschakelen, net alsof hij heel kort inhoudt en een duwtje nageeft. Heb het inmiddels ook bij de leasemaatschappij gemeld.
 

hemi24

Forumguru
Heeft het misschien niet iets te maken met bijv. cilinderuitschakeling of zeilfunctie?
 
Bovenaan Onderaan