Haperende columbus

Hallo,

Onze skoda octavia 3 heeft met koud weer regelmatig een haperende infotainment.
Wil helemaal niet opstarten, of blijft deels zwart alsof hij in de achteruit staat.
Ik heb het idee dat het zich sowieso meer voordoet met koud weer, en sinds er een 2e sd kaartje is gemonteerd.

Wie heeft er raad?

Alvast bedankt,

Groet Gerlofboy
 

Smeeuwis

Donateur
Je zegt er niet bij welke Columbus, de oude of de nieuwe. Ik heb ze beide gehad en herken dit gedrag niet. Mijn oude (die met de knoppen aan de zijkanten) viel bij mij wel eens uit tijdens het rijden, scherm op zwart en klaar. Dan opnieuw opstarten en alles deed het gewoon weer. Mijn huidige, de nieuwe, heeft dit nog nooit gehad. Misschien een software update plaatsen? Op dit forum zijn meerdere personen actief die hierbij kunnen helpen.
 

EdK

Forumguru
Voor een update zou je eens met @Rainesh contact kunnen opnemen.
Die heeft vele updates (laatste) voor mediaunits.
Maar moet hij wel een foto van beeldscherm met de firmware gegevens etc.
Maar dat zal hij zelf wel aangeven als je contact opneemt met hem via PB of Email
 

hemi24

Forumguru
1678301153745.png Mijn interpretatie: O3 van ‘16 of ouder, dus zal een Columbus MIB met fysieke knoppen zijn.
Screenshot van versiegegevens is waar Rainesh het beste mee uit de voeten kan!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hemi24,

Hij is inderdaad uit 2014. Goed opgevallen. fysieke knoppen.
Ik zal eens kijken naar de huidige softwareversie
Daar kom ik nog op terug.
 

Rallye

Forumguru
Je zegt "sinds er een 2e sd kaartje is gemonteerd". Dat roept de vraag op wat er precies gebeurd is. Of is er gewoon een tweede SD-kaart in het ander slot van de navi geplaatst? En wat gebeurt er als je deze weer verwijdert?

Eigenlijk geen idee of een Columbus in 2014 ook twee SD-kaartslots had. Mijn Amundsen wel - die navigeerde met de SD-kaart uit kaartslot 1 en in kaartslot 2 had ik een kaartje met muziek.
 

EdK

Forumguru
die navigeerde met de SD-kaart uit kaartslot 1 en in kaartslot 2 had ik een kaartje met muziek.
Mijn Caddy die ook 2 slots heeft kan ik in beide het kaartmateriaal steken en in beide zit hij dat ook en kan ik navigeren.
En in het willekeurige lege slot kan dan de andere met muziek....
 

Tomvw

Lid
Ik heb het zelfde probleem gehad en ook met twee SD kaartjes. Bij mij viel hij uit en hij was langzaam qua verbinden met Bluetooth/telefoon. Ik had dit probleem met de Superb en met de Octavia 3. Ik kwam er ochter toen ik op een forum las dat het te maken heeft met wat voor SD kaartje er in zit en je bestanden (mappen structuur).
Haal hem er maar uit en waarschijnlijk is het dan opgelost.
 
Bovenaan Onderaan