Handleiding octavia 2

Michel

Forumguru
Ik ben een tijdje geleden bij stom toeval tegen deze link aangelopen. Ik was me toen nog aan het orienteren of ik een Octavia 2 zou nemen of toch weer een Fabia.
Destijds heb ik ook gezocht naar Engelse, Duitse of Nederlandse handleidingen van de Octavia 2, maar ik ben ze op mijn speurtocht in ieder geval niet tegengekomen.

Je zou inderdaad denken dat er ook wel Nederlandse of Engelse varianten zouden moeten bestaan, maar ik heb mijn speurtocht op een gegeven moment maar opgegeven.
 
Bedankt voor de moeite en de tsjechisch geeft toch wel enige info in het engels. Blijft raar dat het niet in het engels is. Moet toch te vertalen zijn.

groet Passat
 

Octavia_II

Actief lid
ff de zoek functie gebruiken jongens !

Ergens op dit forum zweeft een posting met alle handleidingen (ik geloof wel in het engels, maar dat is beter dan Tsjechisch :winkie:!

Groetjes,

Charlie
 

Lizden

Senior Member
Elke link die ik aan klik geeft een foutmelding? Iemand nog een kopie werkplaats handboek OII 1.6 MPI voor mij?
 

NJAM

Lid
Heb momenteel zo'n flatrate in gebruik maar een algemeen handboek is er volgens mij niet of wel?
Ik kom enkel in een dropdownmenu terecht waar ik allerlei losse zaken kan aanklikken maar een overzicht van alle onderdelen in die auto krijg ik niet gevonden.
 

NJAM

Lid
Hier een link die een forumlid poste in een ander topic een paar jaar terug.
De handleidingen lijken nog steeds beschikbaar. Hier geen ervaring mee maar mijn ervaring met dat erWin is slecht.
Toegegeven: ik had wat beter moeten uitzoeken wat de verschillen tussen de systemen zijn. Hoopte op een grote lijst van onderdelen van de auto met daarbij serienummers, namen en tekeningen. Later begreep ik pas dat dit slechts bij bepaalde soorten handleidingen beschikbaar is. Helaas..

Overigens denk ik dat onderstaande optie hier ook niet aan voldoet. Maar goed dan heb je wel een handleiding die je altijd kunt gebruiken. Bij erWin is alles na een uur weer weg en 't is imo geen doen om alles als pdf op te gaan slaan.

http://www.lowering.nl/Shop/index.php/elsawin-skoda.html
 

Tees

Donateur
Elsawin, zoals in de link richting Antera's website, is feitelijk een werkplaats handleiding. Alleen is het wel onderverdeeld in tig (digitale) pagina's, waarbij op elke pagina een bepaalde reparatie- of onderhoudshandeling wordt beschreven, evt met links naar andere handelingen die gedaan moeten worden. Ik heb t zelf ook op m'n pc staan, en vind het een handig programma om af en toe te kijken hoe bepaalde reparaties moeten (en dan beoordelen of ik t zelf ga doen, of de garage). Ik vermoed dat ErWin hetzelfde is, maar dan online.

Je kan ook eens zoeken naar de boeken van Haynes. Elk model heeft z'n eigen boek, ik heb die van de Faab 1 ooit online gevonden, en daar staat ook heel veel in uitgelegd met foto's en al (en moeilijkheidsgraad, fijn voor de beginnende sleutelaar!).

Als je lijsten met onderdelennummers wilt hebben, dan heb je iets heel anders nodig, namelijk Etka. Hieronder een link naar een gratis online versie:

https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 (klikken op CarProg2)
 
  • Leuk
Waarderingen: NJAM

NJAM

Lid
Thanks! Hier kom ik al een stukkie verder mee. Ik zal eens gaan onderzoeken hoe ver ik hier mee kom en of ik ze als pdf kan downloaden
 
Bovenaan Onderaan