halogen projector+ corner function?

De sport uitvoering heeft standaard, mistlampen met corner funcktie.

Toch is deze optie niet los te nemen op andere modellen?

Wel lees ik de optie: "halogen projector koplampen en mistlampen voor met corner funktie".
Deze optie kost op een ambiente 410€ en op de sport 185€


1* Is het op de sport goedkoper omdat de mistlampen al corner funktie hebben?
2* hebben de gewone koplampen met deze optie dan ook corner funktie?
3* Hoe goed merk je corner funktie en is het 185€ waard op een sport?
 
Wij hebben een F2 Sport, dus met cornerfunctie op de mistlampen, waarbij de mistlampen aangaan wanneer je je richtingaanwijzer aanzet of wanneer je stuurwiel een bepaalde uitslag heeft bereikt. Deze functie stopt waneer je boven een bepaalde snelheid komt ( dacht 80 km/u )
Het is een leuke gadget en ziet er grappig uit. Heel veel voordeel heb ik er niet van.
We hebben wel gedacht aan de cornerfunctie op de koplampen, echter blijven het elektrische bewegende delen en deze lijken mij wellicht storingsgevoelig(er). Heb daarom niet voor deze optie gekozen.
Op de Sport is het inderdaad goedkoper omdat deze al de mistlampcornerfunctie ( leuk woord voor galgje ) heeft.
Daarnetegen heb ik wel ESP genomen, is iets duurder, omdat dit naar mijn mening een veiligere optie was dan meedraaiende koplampen.
 
Esp is een leuk veilig extratje maar wel even 460€.

Nu vraag ik me alleen af hoe nuttig die corner koplampen zijn.

Maar jij zegt dat die mistlampen aangaan bij het nemen van een bocht?
Alleen mistlampen etc mogen toch eigenlijk alleen met mist?
 
Eigenlijk zijn het geen mistlampen, mede doordat ze onder een hoek naar buiten schijnen, idd om de binnenkant van de bocht te verlichten.

Stel dat ik hiervoor toch een bekeuring krijg van - ons aller vriend - Koos Spee, dan mag ik 'em naar de dealer sturen.

Je wekelijkse boodschapeneen zijn inderdaad goedkoper dan ESP, maar misschien wordt ESP over 2 jaar wel verplicht en dan rij ik zonder rond.
Heb ík ineens de minst veilige auto's ( wat heeft het voor invloed op de inruilwaarde ??? )
Kortom, het maakt de auto veiliger, dat is voor mij het belangrijkste.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Als het goed is gaan de mistlampen (enkele) boven de 40km/h weer uit.
Anders mogen ze niet.

Maar de corner functie houd ook in als je op een dijk rijd dat de lampen ook mee draaien.
Als vroeger bij de Citroen Snoek
 

Mark

Banned
Ik had er intresse voor toen ik ging zien voor de Roomster, maar kreeg de raad om de centjes in een andere optie te besteden.
Trouwens ik heb nu al wel een aantal Roomsters (nog geen Fabia II) zien rijden maar nog geen enkele met deze optie aanwezig, dus veel intresse voor deze optie is er niet.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Beste allemaal,

Ik heb sinds afgelopen weekend mijn nieuwe Fabia II Sport (1.6 16V Tiptronic)

Hier een kleine review van de Corner Functie en mee draaiende koplampen:
De werking:
Onder snelheden van 40 km/h gaat bij het aanzetten van een knipperlicht 1 van de mistlampen aan, dit is om de hoek ongeveer 1 meter van de auto bij te lichten, of bij een stuurbeweging.
Persoonlijk vindt ik dit best handig, zeker als je smalle straatjes in rijd dan worden de hoeken goed bij gelicht.
Alleen ik kan indenken dat tegenliggers een beetje van de wijs gebracht worden door een mistlamp die aan en weer uit gaat.

De mee draaiende koplampen is zeer handig in bochten, deze werkt altijd.
Bij het afrijden van een snelweg, lange bocht rechts, blijven de lampen achterop de voorganger branden, normaal schijnen de lampen rechtdoor.
Bij bochtige wegen worden de bochten mooi en goed verlicht en blijft de weg duidelijk zichtbaar.

Plus punten:
- In woonwijken is het bijlichten met een mistlamp (voor) zeer handig, zeker met paaltjes. (Corner Functie)
- De bochtverlichting zeer handig als je veel op landwegen en dijken rijd, persoonlijk een must have.

Min punt:
- Als je kort voor de auto kijk bij rijden over een bochtig landweggetje kan je soms een beetje misselijk worden, maar dat had ik.

Ik vind beide functies, corner en bocht verlichting een zeker must have.

En NEE ik ben geen skoda verkoper :)
 

Fabia

† In Memoriam
Kijk daar hebben we wat aan. Bedankt voor deze review:super: BTW Hoe rijdt de tiptronic, ik wil over een tijdje ook de F2 Sport met tiptronic aanschaffen en ben benieuwd naar je ervaringen.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Heb altijd een hand geschakelde auto gehad ... van 4 versnellingen tot 6 versnellingen.
Dit is mijn eerste automaat ... op af en toe een huurauto met automaat in Amerika na.
Rijd lekker in de file, merkt weinig van het schokken tijdens het schakelen.
Deze automaat heeft 6 trappen, en wat ik ervaar is dat deze lekker tussen de versnellingen gaat. Oke, als je volgas geeft schiet hij terug in de versnellingen, de motor maakt dan even veel toeren en schakeld dan snel weer op. De auto maat schijnt ook zelf lerend te zijn, hij moet zich aanpassen aan je rijstijl.
Het tiptronic is ook leuk en handig, bij het rijden op de snelweg met 120 km/h even 1 tandje (tikje(-)) terug en gaan met de auto.
Vergeet je terug teschakelen voor een stoplicht dan gaat de versnelling automatisch terug naar de eerste versnelling. Dus je hoeft eigenlijk alleen maar op te schakelen met de hand, en voor het even inhalen 1 tikje terug te geven.
Ik ben er zeer te spreken over, de eventuele volgende wagen wordt ook weer een automaat.
 
Enige grote nadeel is, en daar zal jij geen last van hebben.
Is dat een automaat erg duur is na zon 200DKm.

Dan moet er een nieuwe koppel omvormer, alle versnellingen nieuwe koppeling etc.

Zijn allemaal handelingen die de dealer zelf niet kan.

Een handbak gaat veel langer mee en de motor is meestal al dood
voor dat de bak echt op is.
_______________________

Nu zal jij je auto al lang verkocht hebben bij die KM stand
maar is toch een duur grapje.

En dan praten we over duizenden €,s

Heb dit zelf eens gehad en dat is geen pretje.
Maar geldt pas als de auto aardig wat heeft gelopen...


________
Verder bevalt hij goed? Nog iets extra posietfs of negatief...?
Krijg je standaard eigenlijk Dikke letters op je nummerplaat of moet je daar extra voor betalen.
Dacht daar vandaag opeens aan.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Enige grote nadeel is, en daar zal jij geen last van hebben.
Is dat een automaat erg duur is na zon 200DKm.

Dan moet er een nieuwe koppel omvormer, alle versnellingen nieuwe koppeling etc.

Zijn allemaal handelingen die de dealer zelf niet kan.

Een handbak gaat veel langer mee en de motor is meestal al dood
voor dat de bak echt op is.
_______________________

Nu zal jij je auto al lang verkocht hebben bij die KM stand
maar is toch een duur grapje.

En dan praten we over duizenden €,s

Heb dit zelf eens gehad en dat is geen pretje.
Maar geldt pas als de auto aardig wat heeft gelopen...


________
Verder bevalt hij goed? Nog iets extra posietfs of negatief...?
Krijg je standaard eigenlijk Dikke letters op je nummerplaat of moet je daar extra voor betalen.
Dacht daar vandaag opeens aan.

Ha, dat heeft de dealer niet vertelt over die automaat.
Ik heb trouwens dikke letters op de plaat zonder extra betaling.

Verder erg positief met een kleine kanttekening over de stoelen, die hadden wel iets beter gekunnen.
 

bing69

Actief lid
Ha, dat heeft de dealer niet vertelt over die automaat.
Ik heb trouwens dikke letters op de plaat zonder extra betaling.

Verder erg positief met een kleine kanttekening over de stoelen, die hadden wel iets beter gekunnen.

Wat mankeert er aan de stoelen??? Ik mag de mijne trouwens 7 december ophalen.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Wat mankeert er aan de stoelen??? Ik mag de mijne trouwens 7 december ophalen.

Ik vind ze persoonlijk wat te zacht of ik iets te zwaar, heb voornamelijk in de elegance versie gereden en heb nu kuipstoelen (Sport uitvoering).
Even lijken of het een kwestie is van wennen anders laat ik er wat extra schuim bij plaatsen, heb al een adres van de dealer gehad.
 
Nou ja beter te zacht dan te hard.

Ik ga morgen kijken.
De mijne is namelijk binnen.
Krijg hem 3 jan 08.

Ook dikke letters gevraagd en is inderdaad voor niks.

Twijfel alleen nog of ik er een sierstuk aan de uitlaat laat zetten.
Dan moet er namelijk een stuk uit de bumper.
 

bing69

Actief lid
Nou ja beter te zacht dan te hard.

Ik ga morgen kijken.
De mijne is namelijk binnen.
Krijg hem 3 jan 08.

Ook dikke letters gevraagd en is inderdaad voor niks.

Twijfel alleen nog of ik er een sierstuk aan de uitlaat laat zetten.
Dan moet er namelijk een stuk uit de bumper.

Ben gisyteren naar mijn sport wezen kijken die ik vrijdag krijg. Er stond nu ook een opgetuigde sport met de extra spoilers en uitlaatstuk. Hoopte even dat het de nieuwe standaard was voor de sport. Zag nu wel degelijk een verschil tov de foto elders op het forum. Ook het uitlaat stuk zag er mooi uit. Wellicht doe ik het zelf nog een keer....
 
Bovenaan Onderaan