Hallo!

Nadat ik al een heel poosje meelees op het forum heb me nu dan toch maar eens aangemeld.
De reden voor al het lezen is de zoektocht naar een opvolger van de Outlander phev en dit wordt mogelijk een Skoda.
De Superb combi kwam duidelijk niet door de keuring van de kids; veel te zacht en waggelend. De Kodiaq werd wel door vrouw en kids gewaardeerd. Nu dus inlezen en besluiten of ik het geld uit wil geven aan een nieuwe, een demo, een occasion of misschien toch maar de Outlander overnemen. Lastig!

De Kodiaq vond ik op zich zelf ook okay rijden (comfortabel) maar de gasrespons vond ik echt belabberd vergeleken met de Outlander. Komend weekend dus nog maar een keer een proefrit in een nieuwe en in één van tweeënhalf jaar oud. Zien hoe de tweede kennismaking bevalt.

Groet Erwin
 

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom Erwin. Gasrespons is wel vrij simpel wat aan te doen hoor. Er zijn hier wel leden die daar wat op weten.
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Zowel slappe vering op een superb als gasrespons op een Kodiac is wat aan te doen hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik neem aan dat je het over aanpassing met vcds hebt (audi response)? In mijn herinnering was vooral het wegrijden vanuit stilstand enorm traag. Is dit volledig aan de gasresponse te wijden of is dit vanwege de dsg?

Bij de Superb zou DCC vast helpen, maar dit had de demo helaas niet. Verder natuurlijk heel veel ruimte en volgens mij heerlijk op de lange ritten.
 

CDK

Forumguru
Welkom! DCC en andere veren maakt een Superb (naar mijn mening) een veel lekkerder rijdende auto. Bij mijn Kodiaq heb ik de veren zelfs vervangen.... Nu geen deinen meer en veel minder overhellen in bochten, bovendien heeft m’n zoon geen last meer van wagenziekte.
Gasrespons is perfect aan te passen met VCDS, VCP of OBD11. De dealer kan, mag of wil dat helaas niet doen voor je :cry:
 
Bovenaan Onderaan