Hallo uit Schiedam

Mooi hoor. Ik heb een zelfde.
Welke motor?
Hallo, dit betreft de kleinste uitvoering, namelijk de 1.0 tsi, echter is deze niet meer geheel origineel. De software heb ik op laten maken en de DSG is aangepast. Dit maakt er echt een totaal andere auto van zonder zijn efficiëntie te verliezen. Ook is de turbo inlaat vervangen.

Arjan1985

Forumguru
Welkom! Mooie aanpassingen. Wat merk je aan de turbo inlaat aanpassing? Bedoel je het stuk buis tussen het luchtfilter én de turbo inlaat? Heb je ook de lucht filter/inlaat aangepast? Heb je foto’s? Ben benieuwd!

Welkom! Mooie aanpassingen. Wat merk je aan de turbo inlaat aanpassing? Bedoel je het stuk buis tussen het luchtfilter én de turbo inlaat? Heb je ook de lucht filter/inlaat aangepast? Heb je foto’s? Ben benieuwd!
Hallo,

Ik bedoel inderdaad dat stukje plastic buis tussen luchtfilterhuis en Turbo. Je merkt wel dat de turbo sneller op gang komt, ook logisch, het neemt gewoon de restrictie weg welke met het originele onderdeel meekomt weg. Let wel dat dit alleen zin maakt wanneer je ook een fatsoenlijke software gebruikt, met de stock turbodruk en brandstof inspuiting is het origineel net zo goed.

Van aanpassingen aan het luchtfilter huis heb ik afgezien, de originele behuizing is prima en garandeert de koude luchtstroom.

Mocht je in de markt zijn voor een aanpassing aan de software geef dan bij de tuner duidelijk aan dat de katalysator voorverwarming gedeactiveerd moet worden, doet diegene dat niet, gaat je auto bij een koude start zeer waarschijnlijk erg schommelen met de toerentallen en dat voelt niet prettig. Daarnaast moet de koppel begrenzer verhoogd of verwijderd, ik heb voor het laatste gekozen, met alle standaard onderdelen gaat die blok niet over het maximaal toegestane koppel heen.
Mocht je een dsg hebben absoluut doen en als kers op de taart de luchtinlaat aanpassen.

Prima voor dagelijks gebruik en je krijgt een totaal ander auto terug welke een 1.5 tsi in niets na staat, zonder in te leveren op zuinigheid en efficiëntie.

Arjan1985

Forumguru
Thanks voor de tips. Ik heb de 1.5 TSI haha. Hoeveel pk/koppel heb je eruit geperst? Volgende week eerst APK en walnoten behandeling inlaat poorten. Is nog nooit gedaan en zal hard nodig zijn met 239k km. Mijn wens is idd chippen en dan icm met zo’n andere turbo inlaat en liefst andere downpipe.
Ga je dat laatste ook nog doen?

Thanks voor de tips. Ik heb de 1.5 TSI haha. Hoeveel pk/koppel heb je eruit geperst? Volgende week eerst APK en walnoten behandeling inlaat poorten. Is nog nooit gedaan en zal hard nodig zijn met 239k km. Mijn wens is idd chippen en dan icm met zo’n andere turbo inlaat en liefst andere downpipe.
Ga je dat laatste ook nog doen?
Momenteel bewegen we ons tussen de 140 en 150 pk. Met de DSG 7 is het een best flink autotje geworden. Voor ons is het een familie koets, met downpipe en turbo kunnen die 1.0 tsi makkelijk 200+ pk draaien. Of je dat moet willen is de andere vraag. Ik heb wel een turbo met een ander compressor wiel in opdracht gegeven, met rond +- 170 pk is het dan voldoende, een downpipe is in dat geval nog niet nodig. Wij hebben ook nog een Seat met het zelfde blokje wel met handbak. Die rijdt totaal anders, maar dat komt omdat er ook een andere motor computer erin zit. Met name de gaspedaal characteristic is totaal anders.

Als advies kan ik je meegegeven om met goed onderhoud te beginnen, maar dat zit wel goed als ik dat zo lees. De tsi kunnen vroegtijdig onderhoud waarderen, persoonlijk doe ik een kleine beurt om de 10k kilometer, 15k is ook prima. Alles andere stapsgewijs doen, dan kan je ook het beste het verschil van onderdelen ervaren. Mocht je alles in 1x willen doen, dus inlaat+downpipe+software dan het auto op de rollenbank afstemmen en aan je eigen voorkeuren aanpassen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Bij de downpipe wel eentje met metalen katalysator nemen anders mag je bij iedere apk alles ombouwen.

Bovenaan Onderaan