Hallo Leon ST FR

Antera

Donateur
Het moment was dan zover. Na vele jaren de Skoda Octavia 1 RS te hebben gereden en tussendoor nog een VW Polo r-line hebben we nu een andere auto uit mogen zoeken. Het moest genoeg ruimte hebben en vooral lekker smoelen. Nou zijn smaken erg verschillende natuurlijk ( en maar goed ook) maar binnen het budget waren wel wat keuze's:

Ford Focus Station
Golf 8 Station
Octavia 4 Station
Seat Leon Station.

Na alle merken eens te zijn afgelopen was ik er al snel uit dat de Golf 8 het niet ging worden wegens zijn niet aan te ziene neus. Vind het nog steeds een plat geslagen neus. Kan er na al die jaren niet aan wennen en daarmee ging er een dikke streep doorheen.

De Ford Focus was zeker een fijne auto en was het interrieur ook al gewent van me Ford bus die ik heb gereden. Reed erg goed voldoende ruimte maar kwa zitruimte achterin toch net iets te krap. ( heb 2 zoons van 2m lang)

De Skoda ook bekeken maar vind het een te oude lullen bak geworden waardoor deze niet meer in mijn straatje viel. Ik zoek iets wat wel op mag vallen en niet te saai moet ogen.

De Seat Leon heeft mij altijd mogen bekoren en daar zijn we dan ook beland. Wat het eerst opvalt is dat deze van de bovenstaande 4 merken nog de minste knoppen in de auto heeft. De enigste die je nog kan vinden zijn de volgende:

- verlichting ( touch)
- Versnellingspookje
- Autohold,handrem knoppen
- stuurbediening

Verder geen enkel knop meer te vinden en word alles via het media systeem of via je active info display aangestuurd. Het dashboard is ook niet het standaard vlakke dashboard maar heeft hele strakke randen en hoeken met daarin ook de interrieur led verlichting weg gestopt en de hoekige buiten lijnen komen daarin volledig terug. Daarnaast vind ik het erg mooi bedacht bv ook dat de side assist melding niet in de spiegels zit maar verwerkt zitten in de ledstrip in de deuren. De ruimte achterin was ook het ruimste naast de octavia en ook de kofferbak laat zeker niet te wensen over. Over de buitenzijde valt te twisten want de achter verlichting met de volledig led balk is wel wennen maar dat is voor de Lover en de Haters.

Het is een Leon ST FR 1.5 eTSI geworden met DSG en tal van andere snufjes.

Kortom ik mag de komende paar jaar dit leuke speeltje besturen.

Voor de mensen die willen weten wat er met de RS gebeurd is? Niets deze staat gezellig in de garage te wachten tot onze jongste zijn rijbewijs heeft en hij ermee mag gaan rijden.
 

Bijlagen

  • 20210807_075906(2).jpg
    20210807_075906(2).jpg
    395 KB · Weergaven: 207
  • IMG-20210807-WA0029.jpg
    IMG-20210807-WA0029.jpg
    138,3 KB · Weergaven: 189
  • IMG-20210807-WA0035.jpg
    IMG-20210807-WA0035.jpg
    288,3 KB · Weergaven: 188
  • IMG-20210807-WA0039.jpg
    IMG-20210807-WA0039.jpg
    204,4 KB · Weergaven: 176

JeSko

Forumguru
Mooie Leon Mark!! Veel plezier met de Leon gewenst, en zowiezo één van de mooiste van de 4, zelf vind ik de Focus met ST line pakket nog wat mooier, zeker in het blauw. Maar deze rode furie past bij je, schitterende wagen!

Ps: zijn er plannen qua modificaties? ;)
 

PizzaPieter

Forumguru
Wauw !

Dikke intro - dikke auto - dikke kleur

Haha, en wat een geluk heeft jullie zoon vwb de eerste auto die op hem staat te wachten.....

Have fun!

Edit: aanpassingen gepland?
 

Duijzer

Donateur
Mooie wagen, Mark! Je bent toch nog een beetje trouw aan de kleur gebleven…
En, al aan de laptop gehangen?
 
Bovenaan Onderaan