Hallo iedereen

Hallo Iedereen,


Sinds vorige week rij ik met een Skoda Superb, vandaar dat ik dit forum ben beginnen volgen.

Het betreft een lease wagen in België. Mijn vorige wagen (en de wagen daarvoor) was telkens een VW Passat.

De Superb (break) heeft de L&K uitvoering. Mijn eerste keer met een automaat na een kleine dertig jaar handgeschakeld te rijden. Wel even wennen, af en toe heeft mijn rechterhand nog de reflex om te schakelen… Maar dat gaat wel goed komen.

Eind 2018 ben ik beginnen kijken voor een opvolger van de Passat. In het begin keek ik naar een Audi A4 of Volvo V60. Maar uiteindelijk bij Skoda de Superb in L&K uitvoering ontdekt. Na een testrit was het voor mij duidelijk, het wordt de Superb.

Op het moment moet ik nog veel ontdekken en instellen. Als ik vragen heb die ik niet opgelost krijg met de handleiding dan vraag ik ze hier op het forum.

Nog een prettige dag!

Gr, David
 

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom David. Went snel hoor. Als ik nu wel eens met een handbak rijd, vergeet ik soms de koppeling in te trappen als ik ga stil staan ;)
 

mwhite

Forumguru
alleen even wennen weer als in schakel moet rijden.
gister startte ik de auto van mijn vrouw met voet op de rem maar wel in 1ste versnelling :sterretjes:
 
alleen even wennen weer als in schakel moet rijden.
gister startte ik de auto van mijn vrouw met voet op de rem maar wel in 1ste versnelling :sterretjes:

Daar kijk ik ook al naar uit.
Onze tweede auto is een Opel combo, handgeschakeld.
Af en toe rij ik met de Opel. Dat wordt opletten in het begin.

Bedankt voor de hartelijke welkom iedereen!
 

Cordoba

Forumguru
Welkom David. Na ervaring met een Passat zul je het meeste wel weten, alleen een paar zaken die net nieuw zijn zullen misschien anders zijn.
 
Bovenaan Onderaan