Hallo iedereen.

Hallo...ook ff voorstellen.
Kom uit België,ben 46 jaar oud en mijn wagen is dit jaar aan vervanging toe.
Heb interesse in de nieuwe Skoda Scout...is een van de kandidaten naast:

De nieuwe Mitsubishi Outlander.
De nieuwe Toyota RAV4
De nieuwe VW Tiugan

Dus 't staat nog niet 100% vast of 't wel de Skoda /Scout gaat worden.Mijn probleem is, dat ik 't merk Skoda niet zo ken.De wagen(Scout) ziet er wel OK uit.
Ik lees nu al een paar dagen hier op 't forum, maar over de Scout is nog niet veel te vinden.Wat mij een beetje verontrust is, dat er hier leden zijn op 't forum die klagen over de 2.0 TDI motor.Buiten 't feit dat die zo lawaaierig blijkt, blijkt die nog eens veel olie te verbruiken en trilt die enorm...dan las ik ook nog dat erbij een nieuwe Octavia II water insijpelt enz...Dat laat mij de wenkbrauwen fronsen.
Misschien zijn het alleenstaande gevallen?
Ikzelf ken heel weinig van auto's...ik zoek mijn een betrouwbare wagen waarmee ik verschillende jaren onbezonnen vele kms kan afleggen.

T Web
 

purk

Senior Member
waar veel over auto's gesproken wordt en van welke motoren er veel van rond rijden zul je ook meer slechte dingen over horen, iemand die geen problemen met een auto of type motor heeft zul je ook niet horen.

Als je voor een net nieuw of nog uit tr komen model kiest, kun je ervan uit gaan dat je te maken krijgt met kinderziektes en dat kunnen kleine of grote problemen zijn.

Ik zelf werk bij een vw/audi/skoda dealer en zie veel slechte dingen maar rij nog steeds zelf een skoda en weet dat je er een prima en betrouwbare auto aan hebt, maar voor 75% bepaal je zelf door onderhoud en omgang met de auto de berouwbaarheid.
 
Hallo Purk

Dat klopt wel van die nieuwe modellen en hun kwaaltjes.Dus de Octavia Scout die dacht ik op de Octavia II is gestoeld, mag je dan van uitgaan dat deze bijna perfekt moet zijn
Hoe betrouwbaar is eigenlijk z'n 2.0 TDI motor ?
 
Amazing...mijn oude Toyota celica 1600 STI (15 jaar oud) , met meer dan 310.000 km op de teller is vandaag door de keuring gekomen zonder één opmerking.Oef zou ik zeggen, want voor mij is dit nog steeds mijn droomwagen.Nu heb ik een jaartje meer de tijd om uit te kijken naar zijn opvolger.Zal niet 't zelfde type wagen zijn: neen, ditmaal ga ik voor een 4x4.Door de jaren dieren te verzorgen (5 ezels en een tiental schapen),waarvan ik de supply (water,hooi en stro) met de kruiwagen deed,ga ik nu voor een 4x4 dan kan ik met deze door de holle weg en daarna 't natte weiland inrijden(nat tenminste in de winter).
Maar de wagen moet ook nog dienen om t dagelijkse woon -werkverkeer,vakantie en andere familiale doeleinden.Ben wel gevonden voor de Skoda Octavia Scout, alleen die dieselmotor ben ik niet voor te vinden.Nu hoop ik dat de Scout binnen 't jaar ook zal te krijgen worden met de nieuwe 1.8 TSI viercilinder turbomotor.

Cheers,
 

joergarms

Senior Member
De diesel niet goed??
De dingen die jij met die auto wilt gaan doen zijn beter te doen met een lekkere sleur diesel hoor.
Als jij door een drassig weiland rijdt, met misschien een kar erachter dan kun je juist onderin wel vermogen gebruiken.
Het is omdat ik de kilometers voor een diesel niet maak, anders had ik echt een lekker tdi-tje gekocht, chippie erbij en blazen maar.
 

purk

Senior Member
even terugkomend op de diesel van vw/skoda.

Die is heel betrouwbaar, maar zoals ik al eerder gezegd heb....het ligt heel veel aan jezelf, hoe rij je ermee.

Rij je de motor eerst warm of druk je gelijk het pedaal op de vloer, laat je de turbo even tot rust komen voordat je de motor uit zet.
Rij je veel korte stukjes ja of nee. dit heeft weer te maken met de inwendige vervuiling van de motor doordat de olie te koud blijft.of belast je de motor heel erg veel als deze koud is, of beul je hem zo af dat de olie te snel verouderd en verbrand, dat geeft weer veel kool afzet in de motor.
Dan heb nog het verhaal onderhoud, er kleeft ook veel nadeel aan de longlife onderhouds intervallen, gebruik van de juist olie. ik ben meer voor gewoon 1 keer per jaar of 20.000 kilometer.
Hoe is het uitgevoerde onderhoud van de dealer, kijkt hij verder dan alleen maar olie verversen en een nieuw oliefiltertje ( dit heeft ook te maken met de monteur , ervaring met het merk, opleidingen, technische kennis.)
 
@joergarms
Thx. voor de info, ik zal er rekening mee houden.

@purk
Eveneens bedankt voor de verhelderende uitleg...hier kan een mens wat mee.:xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan