Hallo allemaal

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Volgens goed gebruik stel ik me via dit topic voor.

Ik ben Jasper en kom uit de Achterhoek. Ik rijd nu bijna 4 jaar Skoda. Na een Seat Leon en VW Polo heb ik vanwege gezinsuitbreiding de overstap gemaakt naar een Skoda Fabia (3) combi. De Fabia bevalt goed en is voor het gezinsleven erg ruim. Ik heb de Fabia nu drie jaar gereden en wordt nu doorgegeven aan mijn vrouw, waarna ik een Skoda Scala First Edition 1.0 TSI heb gekocht. Beide wagens zijn in Quartz Grey. Een erg mooie, chique kleur vind ik.

Nog wat meer over de opties op de Scala:
- Panoramadak
- Led verlichting voor + achter
- Lichtsensor
- CH / LH
- Lane assist
- Vermoeidheidsherkenning
- 18 inch velgen
- Adaptieve verlichting
- Stoelverwarming
- Autonomous emergency braking
- Bots waarschuwing systeem
- En natuurlijk zaken als DAB, Android Auto / Apple Carplay, Airco enz.


De eerste aanpassingen aan de Scala staan al op de planning. Komende zaterdag ga ik met een vriend (tevens automonteur van de VAG merken) de auto verlagen. Er komen Eibach verlagingsveren onder, zodat de auto 40mm lager komt te liggen. Affabriek vind ik hem simpelweg te hoog op z'n wielen staan. Daarnaast ga ik de 1.0 115pk laten chippen, zodat we dadelijk op ongeveer 140 pk uitkomen. Tot slot lopen we ook de VCDS instellingen na en heb ik al een aantal aanpassingen die ik graag wil laten doorvoeren, waaronder:

- Mistlampen laten meeknipperen bij seinen met groot licht
- Lane assist memory (onhouden of ik hem aan of uit heb staan, na het uitschakelen van contact)
- Ramen (en gordijn) sluiten bij vergrendelen (zonder vast te hoeven houden)
- Knipperlichten in buitenspiegels aan bij CH / LH

Kortom, een aantal leuke modificaties die ik graag met jullie deel de komende tijd!
 

Bijlagen

  • scala1 (1).jpg
    scala1 (1).jpg
    429,2 KB · Weergaven: 17
  • 20210920_081723.jpg
    20210920_081723.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 17
  • IMG_20190130_072722_229 (1).jpg
    IMG_20190130_072722_229 (1).jpg
    416,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Welkom, top voorgesteld :thumbsup:

Helemaal eens trouwens dat ze veel te hoog staan, die Skoda's, 40 mm is al best, dat ga je merken zoals bij deze rode Scala op dezelfde veren.

IMG3_PM3606_18508.jpg
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Dankjewel JeSko,

Nu is de ruimte tussen bovenkant band tot rand van van de wielkast 7,5 a 8 cm. Lijkt wel een Cross Country :deuk:. Ik ga een voor- en na foto maken van de aanpassing vanuit dezelfde hoek. Ik ben erg benieuwd!
 

JeSko

Forumguru
Haha ja dat is zo belachelijk hoog, mijn Superb stond ook zo hoog bij aankoop, nu gelukkig heel wat lager :D

Top, voor en na foto's zijn altijd geweldig, zeker wat de Scala betreft, ik denk dat jij de eerste zal zijn hier met een verlaagde Scala.

In het gedeelte, mijn auto , kan je desgewenst een topic aanmaken waar je alles van en over de auto bijhoud. Daar lezen meer mensen mee :)
 
Laatst bewerkt:

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Top, voor en na foto's zijn altijd geweldig, zeker wat de Scala betreft, ik denk dat jij de eerste zal zijn hier met een verlaagde Scala.

Haha tof!

In het gedeelte, mijn auto , kan je desgewenst een topic aanmaken waar je alles van en over de auto bijhoud. Daar lezen meer mensen mee :)

Dankje voor de tip. Ik ga binnenkort even wat meer (uitgebreider) foto's maken van de huidige staat. Dat kan ik dan mooi daar plaatsen.
 

jesse_s93

Donateur
Welkom en veel plezier van de Scala. De Scala staat standaard inderdaad redelijk hoog. Een verlaging doet hem qua looks wel goed. Ik ben ook wel benieuwd naar het comfort straks met 18 inch. Mijn Scala heeft het optionele DCC incl 15mm verlaging (af-fabriek). Dat staat al een stuk beter en comfort is nog steeds goed, ondanks 18 inch velgen.
 
Bovenaan Onderaan