Hallo allemaal

Bartvt

Lid
Even voorstellen: ik ben Bart, 44 jaar, uit Uitgeest. De afgelopen weken wat auto's vergeleken, en het gaat een Skoda worden!
Gekozen voor:
Superb Combi 1.4TSI Greentech ACT DSG-7 Style Business in Lava Blue, aangevuld met Tech Pakket, ACC, DCC, licht pakket met Lane assist, Sunset, Achteruitrijcamera, reservewiel, 18" Modus velgen.

Huidige auto: Mercedes c180, daarvoor Mondeo wagon.

Budget was rond de €45k, benzine, milieulabel moest A, B of C zijn, en auto moest ruimte hebben voor gezin + hond. Station,MPV of SUV, liefst met automaat.

De Superb won het glansrijk van de andere 3 op mijn shortlist:
Mercedes C180 combi (mooie 2e plek, maar toch net wat te krap)
Peugeot 5008 (vond de automaat te onrustig, en de 1.6 motor leek wat souplesse te missen)
Ford S-Max (miste trekkracht, geen automaat, reed redelijk maar niet bijzonder)
Andere afvallers: Kodiaq (levertijd meer dan 1 jaar), Passat (saai), A4 (zie je veel te veel bij ons in de wijk), Tiguan Allspace (valt met automaat niet in de C klasse).

De proefrit was in een sportline combi, en doorslaggevend waren de heerlijke DSG bak, de comfortabele zit, de soepele 1.4 Tsi, de ruimte achterin en de over-complete uitrusting. Wilde eerst voor de 1.8 Tsi gaan, maar met het prijsverschil van €3500 (vooral BPM!) toch voor de 1.4 gekozen, waardoor er wat ruimte over bleef om de auto af te maken met wat extra's.

Heb even Emerald green overwogen (vind ik erg mooi staan op de Kodiaq en Karoq,maar kon nergens een foto vinden hoe dit op de Superb tot z'n recht komt), even aan Business grey gedacht (staat 'm zeker mooi, maar er is al zo weinig kleur te vinden op de Nederlandse wegen...), uiteindelijk toch voor Lava Blue gegaan, vanwege de spannende dubbele laag die in deze kleur lijkt te zitten, waardoor de kleur steeds weer anders is.

Bestelling gaat er morgen uit. Kijk er naar uit om de sleutel in ontvangst te nemen over een maand of 3 a 4!
 

Japanese Power

Donateur
Welkom en alvast gefeliciteerd met de bestelling morgen. Veel succes met wachten en tot die tijd veel plezier met het struinen hier op het forum.
 

dimi74

Banned
Welkom hier.
Leuk om te lezen dat Skoda weer een aantal concurenten achter zich weet te laten.
 
Bovenaan Onderaan