Had ik een Jaguar XE moeten kopen......

Cees33

Forumguru
In plaats van een octavia HB 2.0 DSG SB. Ik zag dat ik voor de prijs die ik nu betaald heb (38k) ook een mooie XE had gehad van een paar maanden oud. Natuurlijk een hele andere auto, maar wel een hele mooie vind ik.

Gewoon uit nieuwschrigheid, hoe zijn die jaguars van tegenwoordig? Onderhoud duur? Gaan ze ook 300K mee?
 

Rallye

Forumguru
Zo'n Jaguar is erg mooi, maar heeft grote velgen nodig om echt boven de massa uit te stijgen. Van binnen is hij volgens mij veel kleiner dan de Octavia.
 

sitechris

Donateur
Bij jaguar moet je nog wel diep bukken voor bijplussen van de opties. Dus als je hem op gelijk niveau wilt hebben zit je op 50k. Kwalitatief zal het vast prima zijn maar ik zou dan lekker voor de BMW dreier kiezen. O ja, op de jaguar XE zijn grote velgen echt een must
 

philippe bakker

Forumguru
Op reviews hoor je niks anders dat het boordcomputer gedeelte van Jaguar echt niet up to date is. Daar lopen ze steeds 10 jaar achter.
 

Cordoba

Forumguru
Is de Jaguar dan inmiddels al meer dan een Ford met een andere badge?
Edit:
Oh ja, het is nu van Tata, net als Landrover...........

Dus een Jaguar die Landrovervelgen nodig heeft?;)

Serieus, voor zover er hier mensen zijn die Jaguar ervaring hebben, zal dat veelal óf een gedateerde ervaring zijn, óf recente ervaring van een gedateerde (klassieke) Jag.
 
Nu lijkt iedereen vrij zeker dat de gemiddelde Skodarijder niets met Jaguar heeft. Maar ik ben ook vrij zeker dat alle leaserijders met vrije autokeuze die een Superb of goed aangeklede Octavia hebben ook de XE op het lijstje hebben staan.

Dus mensen die hem overwogen hebben en gereden? Misschien wel forumleden wiens vrouw/buurman/beste vriend/collega er één heeft en daar ervaringen van kan delen..

Kortom, helemaal niet zo'n gekke vraag toch van @Cees33 .
 

philippe bakker

Forumguru
Een collega van me heeft een xj 3.0 diesel en hij is er content van. Hij had ervoor een bmw 530 D en de xj is sneller en zit comfortabeler.
 

Tuulster

Forumguru
Grappig... ik heb deze ook zitten configureren. Leaseprijs valt op zich best mee, mooie auto in Sport Business uitvoering.
Als je echter wat gaat aankleden (grote wielen, betere geluidsinstallatie, navigatie upgrade etc.) ga je diep in de buidel tasten.......
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb ook naar de XE gekeken in mijn zoektocht naar een nieuwe leasert. Als ik die auto net zo aan zou willen kleden als ik nu met de Superb heb gedaan dan was ik ruim 10k lichter geweest dan ik nu voor de Superb kwijt was. Ik heb erin gereden en ik moet wel zeggen dat het heerlijk rijdt. Toch kon de auto mij niet bekoren. Ik vond dat, voor dat geld, ik te weinig auto kreeg om nog maar te zwijgen over de binnenruimte. En ja de Jag heeft een grote velg nodig. De Jag vindt ik ook een wat gedateerd uiterlijk hebben.

Persoonlijk zou ik eerder een BMW 3 pakken dan een Jag XE.
 
Bovenaan Onderaan