Haaievin antenne op eBay?

Wiseguy

Actief lid
En hoe zijn de ervaringen met een kortere antenne? Die standaard antenne die is zo lang.... hij is inmiddels al een aantal keren krom getrokken in de wastraat... gelukkig wel steeds weer terug kunnen buigen, maar toch....
 

Gieliovd

Forumguru
Ervaringen heb ik er niet mee maar als ik zo die constructie bekijk en die dunne draadjes vanaf het boutje in de antenneaansluiting dan weet ik genoeg.

Ik denk dat je hem er snel weer afgesloopt hebt.

Daarnaast zijn dacht ik alle antennes van de VAG wagens actief, dus met een voeding?
 
Lijkt me niks. Vooral de aansluiting. Het is een vervanging van het sprietje. En dat krijg ik er bij mijn O2 Combi niet afgedraaid. Ik kan hem alleen maar een stukje losdraaien en dan de spriet plat leggen.
 

LenK

Forumguru
En hoe zijn de ervaringen met een kortere antenne? Die standaard antenne die is zo lang....
De antenne lengte heeft te maken met de golflengte van de signalen die je moet kunnen ontvangen.
De Skoda antenne is al een compromis (korter dan gewenst).
Ga je voor nog korter dan zal er een flinke signaal op-pepper bij moeten om te zorgen dat je nog meer ontvangt dan gekraak en geruis.
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind dit wel leuk zo'n haaivinne antenne , maar ik zou het zowiezo niet moeten kopen , ik krijg er mijn antenne niet afgedraaid , je kan ze wel losdraaien om door de wasstraat mee te rijden , maar afdraaien lukt niet . Gekke Henkie kan het blijkbaar met zijn O2 ook niet afdraaien . Dus voor je het besteld bekijk eerste eens even of je je antenne kan afdraaien vooraleer je er geld tegen aan gooit .
 

cvegreen

Forumguru
Ben blij te lezen dat die antenne er uiteindelijk dan toch af kan gehaald worden. Ik kan soms nogal klunzig zijn met die dingen en is de mogelijkheid om het te kunnen vervangen wel een must voor mij. Al moet ik nu ik het zo schrijf eerlijk toegeven dat ik de laatste 5 jaar geen enkele antenne meer gebroken heb . Ligt het aan mij (dat ik eindelijk wat handiger geworden ben) of zijn die dingen sterker gemaakt als vroeger ?Zal maar niet te luid roepen zeker , of in de kortste keren breek ik er weer eentje .
 
Bovenaan Onderaan