H7 LED

Edwinz

Forumguru
COB volgens de advertentie.

Maar in de advertentie staat bv 25watt per lamp, maar ze zijn 20 watt per lamp volgens de doos.
 

Edwinz

Forumguru
Alleen even de vraag waar ik de bluetooth controller op ga aansluiten.
Witte lampen doen het in iedergeval.
 

VAG-man

Forumguru
Bluetooth op je Led?:tegek:

Het licht is vaak super mooi van de leds, maar het lichtbeeld is vaak belabberd. Frustraties bij de bestuurder, medeweggebruikers en APK-afkeur tot gevolg.
 

Cordoba

Forumguru
Zo te zien zitten er nog aardig wat schuurkrassen in de koplampunit, dus eerst die koplamp strak maken vanwege alle extra strooilicht dat dit oplevert in deze conditie.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Ben benieuwd naar het resultaat. Iemand hier die het licht al heeft omgebouwd naar led op een Fabia mk1 en waarbij het resultaat uitstekend was? Er wordt meestal zoveel beloofd door de fabrikanten...
 

Edwinz

Forumguru
Quote niet nodig, het bericht waar je op reageert staat direct hierboven.
Had vd week een golf 4 achter me en die verblinde me wel, maar die lampen waren vele malen veller:shocked:
 

Canon-Eye

Forumguru
Een ANWB-expert meende dat we maar moeten wennen aan de zee van ledlicht.
Die "zee van LED-licht" is op zichzelf niet het probleem, op voorwaarde dat het uitsluitend en alleen wordt toegepast in combinatie met daartoe specifiek ontworpen armaturen.
Ik ben dan ook faliekant tegen elke vorm van aftermarket-geklooi aan de verlichting. Dat zou wat mij betreft verboden mogen worden, alsmede een apk-afkeurpunt.
Alleen het monteren van OEM geschikte koplampen (als die optie voor een bepaald model beschikbaar is) kan door de beugel. Als dat niet kan of je vindt het te duur, dan gewoon niet aan beginnen...
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Ik vrees dat je "elke vorm van aftermarket-geklooi aan de verlichting" even moet toelichten. Bijvoorbeeld bij mijn F1 had ik geschikte Led in de stadsverlichting zitten, omdat deze net even wat meer licht geven dan het standaard W5W lampje. Bij mijn huidige F3 heb ik H7-lampen met een hogere lichtopbrengst geplaatst, omdat de standaardverlichting bij vochtig weer zwaar onvoldoende was (veel minder dan bij mijn 15 jaar oude F1). Reken je dat ook onder 'aftermarket-geklooi' of heb je het dan over Xenon-look en LED-lampen plaatsen in halogeen armaturen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Nou vooruit dan, het ging in de voorgaande reacties over verblinding dus ik heb het - uiteraard! - vooral over de hoofdverlichting: kop- en mistlampen waarin afwijkende pitten gepropt worden. Maakt niet uit of het voor de looks is of voor de lichtopbrengst: doe het goed dus met origineel spul, of láát het.

Wat je met je achterlichten en stadslichies doet, boeit niet zo omdat daarbij hinder en gevaarzetting niet zo snel aan de orde zijn.
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Wat je met je achterlichten en stadslichies doet, boeit niet zo omdat daarbij hinder en gevaarzetting niet zo snel aan de orde zijn.

Nou vind ik achterlichten (dus ook remlichten) erg belangrijk.
Uit ervaring weet ik dat er gecombineerde achter/remlichten leds zijn waarbij er nauwelijks verschil in felheid is tussen deze twee lampen. Je achterligger kan niet goed zien wanneer er geremd wordt.
 

Edwinz

Forumguru
Ik hoop van de week tijd te hebben de rest goed aan te sluiten want kan instellen hoe vel de lampen zijn. Dan eens een foto maken.

Hoorde mn stelmotor ook nog draaien toen ik aan het stelknopje zat. Led lamp klikt ook netjes in de originele houder.
Rij nu nog niet echt in het donker en overdag staat het nog even uit:D
 
Bovenaan Onderaan