H7 LED Osram aanbieding

Captain Hook

Forumguru
Mocht iemand nog op zoek zijn naar 'echte' H7 LED units.
Op dit moment in de aanbieding via Amazon.

Via amazon.de:

-44 % 81,19€ UVP: 144,99 €
Via amazon.nl:
-3% €87,43

51yCSZVtCIL._AC_SL1000_.jpg

hemi24

Forumguru
Interessant, maar ik vind het nogal wazig hoe het zit met goedkeur/toelating in EU-landen…

Tees

Donateur
Het is dat ik dat koud witte licht niet mooi vind op m'n O2, anders zou ik dit wel aantrekkelijk vinden. @hemi24 puur technisch gezien zijn ze niet toegestaan in NL, maar zolang het lichtbeeld goed is, zal je er nooit een probleem mee krijgen. En gegeven dat de Osram en Philips lampen top of the class zijn én goedgekeurd in Duitsland (voor o.a. de O3), lijkt en dat dát wel snor zit.

Slider

Forumguru
puur technisch gezien zijn ze niet toegestaan in NL
Waarom zou dat zijn?
Ze komen met compleet certificaten, serienummer (met stickers voor op je lampkappen) per LED unit. Documenten (zoals certificaat) te printen voor in je auto bij controles.
Osram gaat dat echt niet claimen dat als een leugen was, daar hebben ze een te grote reputatie voor.

Interessant, maar ik vind het nogal wazig hoe het zit met goedkeur/toelating in EU-landen…
Wat is er wazig aan?
https://www.osram.com/am/night-breaker-led-compatibility-list-netherlands.jsp

Nederland valt onder de gekeurde/legale landen en zolang je auto merk en type in de lijst staat, is het goed.
https://look.ams-osram.com/m/279bdebe1f871386/original/LED-Night-Breaker-H7-Vehicle-List-EN.pdf

Captain Hook

Forumguru
Ik ging eens even googlen en toen kwam ik opeens dit tegen: https://www.xenonlamp.nl/osram-ledriving-hl-vintage-h7-h18-64210dwvnt-2mb-set

Osram LEDriving HL Vintage, met een kleurtemperatuur gelijk aan die van halogeen, maar dan LED en een stuk meer lichtopbrengst. En een lange levensduur.
Toch wel interessant als upgrade voor m'n O2 :pieker:. Denk dat ik ze toch eens ga proberen...
Blijkbaar is de O2 dus al een 'oldtimer?
Gezien deze reclamekreet: "Profiteer van echte LED verlichting met een Olditmer Look!" :D

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Je hebt gelijk @Slider, dit hebben ze ondertussen dus aangepast. In eerste instantie hadden ze alleen goedkeuringen in Duitsland, waarvan niet duidelijk was of die nou in NL geldig waren. Dat is nu dus anders

Dit is de lijst voor de Skodas die goedgekeurd zijn:
032cbd27613760f67b0adedb07485738.jpg

@Captain Hook ik zal de RDW eens aanschrijven, dat ik wel eens wat minder MRB mag betalen met m'n oldtimer :deuk:

Laatst bewerkt:

Pindasaus

Forumguru
Osram LEDriving HL Vintage, met een kleurtemperatuur gelijk aan die van halogeen, maar dan LED en een stuk meer lichtopbrengst. En een lange levensduur.
Toch wel interessant als upgrade voor m'n O2 :pieker:. Denk dat ik ze toch eens ga proberen...
Ik ben benieuwd naar je ervaring. De Osram LED heeft een totale lichtopbrengst van 1600 lumen +- 20 %, wat de ECE R37 specificatie van H7 (1500 +- 10%) weinig ontloopt. Maar Osram claimt een hogere helderheid en dat is mogelijk, als het deel dat licht uitstraalt kleiner is. Je zou dat dan zien als meer licht in de verte en minder licht dichtbij.

Captain Hook

Forumguru
Maar Osram claimt een hogere helderheid en dat is mogelijk, als het deel dat licht uitstraalt kleiner is. Je zou dat dan zien als meer licht in de verte en minder licht dichtbij.
imho hangt dat, dat lichtbeeld, sterk af van de gebruikte reflector/projector constructie van de koplampunit...

Tees

Donateur
Ik ben ook wel benieuwd! Ik snap eerlijk gezegd al die claims telkens ook niet, allerlei verschillende H7 lampen hebben 1500 lumen en toch claimen ze een veel langer lichtpad, en ervaren veel mensen dat ook zo. Zo ook met die Nightbraker LEDs, die zijn ook gewoon 1500 lm gespecificeerd.
Iig zouden ze een veel langere levensduur moeten hebben, voor die Vintage claimen ze een Tc (geen idee wat dat precies is...) van 5000 uur tov 550u van de standaard H7 die ze verkopen.

We gaan t zien, ik zal fotos posten in mijn Mijn Auto topic zodra ze erin zitten.

[Edit] Toch even nagezocht, dit zeg Osram van de B3 en Tc:
For its products in the automotive sector OSRAM specifies a B3 value, which indicates the time at which 3% of the tested bulbs have failed. OSRAM also specifies the Tc value (characteristic Weibull value), which indicates the time at which 63.2% of the bulbs have failed.

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Je hebt gelijk @Slider, dit hebben ze ondertussen dus aangepast. In eerste instantie hadden ze alleen goedkeuringen in Duitsland, waarvan niet duidelijk was of die nou in NL geldig waren. Dat is nu dus anders
Ondertussen? Ik rij er al sinds april 2023 mee, toen waren ze ook al goed gekeurd hoor voor Nederland hoor. :giggle:
Destijds was er nog maar 1 type LED van Osram met dit certificaat, ondertussen vervangen voor de Gen2.

Tees

Donateur
Die Vintage LEDs zijn ook al sinds t voorjaar op de markt en heb ik nu pas gezien. Niet iets waar ik regelmatig naar kijk dus ;)

Bovenaan Onderaan