H1 lampenset Philips BlueVision

Ik heb pas BlueVision H1 lampen (grootlicht) aangeschaft is mooi één geheel met de Xenon lampen. Xenon aftermarket lampen waren ook niet duur in vergelijking met de dealerprijs, ik moest € 99,99 betalen voor een Philips D1S set.
 

Tallguy

Forumguru
€ 99 voor een setje lampen? WAT???? is dit een typefout of zijn die dingen echt zo duur????
 
€ 99 voor een setje lampen? WAT???? is dit een typefout of zijn die dingen echt zo duur????
Normaal kost 1 Philips D1S Xenon (OEM) lamp € 149,00 per stuk, Osram is nog duurder € 249,00 per stuk. Lampen gaan wel 5 tot 8 jaar mee. Een normale set H7 lampen (A-merk) kost ook rond de € 40,00, maar gaan maar een jaar tot anderhalf mee. Dus deze prijs valt mee als je het zo bekijkt!
 

LenK

Forumguru
Laatst was op tv een item over long-life lampen die goed van pas komen met het oog op verplicht daglicht. Zouden ook veel langer mee gaan dan "normaal".

Ik heb ondertussen al 2 jaar bluevision in mijn dimlicht zitten. Skoda is trouwens zuinig met lampen, want in mijn O1 nooit verwisseld en in de Fabia van mijn vrouw pas na 3,5 jaar.
Die bluevision wordt vaak over geklaagd dat ze maar kort meegaan, maar dat ligt dan toch echt aan de boordspanning van de auto.
Mijn vorige auto Seat Toledo 2 vrat lampen.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb ondertussen al 2 jaar bluevision in mijn dimlicht zitten. Skoda is trouwens zuinig met lampen, want in mijn O1 nooit verwisseld en in de Fabia van mijn vrouw pas na 3,5 jaar.
Mijn vorige auto Seat Toledo 2 vrat lampen.

Humm, mijn Fabia vreet dus lampen. In ruim twee jaar tijd al bezig aan mijn vierde setje.
 
Probeer anders een keer een setje uit de Philips Premium reeks.

Die zaten bij mij voor nop bij m'n "Xenon"-look koplampen, en houden het tot nu toe nog het langste bij me uit.
 

Fabia

† In Memoriam
Die zitten er nu ook in. Las ergens op dit forum over deze lampen en had zoiets van laten we die eens uitproberen.
 

Red Devil

Actief lid
ik heb bij mij ook de Philips BlueVision H7 lampen er in zitten, dit was een setje waar ook stadlichtjes bij zaten, deze waren geloof ik 45 euro (of ergens in die buurt)
ten eerste: je hebt echt veeel meer licht als de standaard lampjes (mag ook wel voor dat geld)
ten tweede: ze gaan bij mij nu 2 jaar mee.. kwil alleen nog een keer het grote licht vervangen voor zo een zelfde soort, en wil ook nog iets anders in de mist lampen doen, als dat er is:ahum:
 
Bovenaan Onderaan