GSM-antenne

higgy

Forumguru
Tip die ik vandaag van V-Car kreeg: de standaard op de (in elk geval Combi) O2 geplaatste dakantenne is ook geschikt en voorbereid voor gsm. Als je het handschoenenkastje verwijdert dan ligt daarachter, weggebonden, een gele stekker, dat is de gsm-antennestekker.
Tis maar dat we het weten... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Volgens mij zit in het Elegance-pakket ook een carkit voorbereiding. Dus dat verhaal van higgy zou helemaal moeten kloppen.
 

octofreak

Actief lid
In octo 1 was het ook al een geintegreerde antenne, superhandig want ik heb mijn carkit daar al 3 jaar opzitten.
 

Deje

Lid
Is er iemand die weet waar de rest van de GSM voorbereiding uit zou moeten bestaan? (behalve de antenne dus.....)
 
Heb net de pioneer DEH-P70BT besteld voor mijn nieuw te leveren octavia. Maar voor een eventuele houder ben ik dus erg benieuwd of er ook een 12V aansluiting ligt achter het handschoenenvak bij de gsm antenne aansluiting.

Tevens de vraag of een en ander makkelijk te bereiken is zonder schade aan de auto te maken.
 

higgy

Forumguru
@Middelbrand: die vraag is voor mij ook handig, aangezien ik nog een Bluetooth-carkit aan wil laten sluiten en de vingertjes van The Phonehouse af ga hakken /forum/images/graemlins/wink.gif als ze die (zoals in 99,9% van de tijd gebeurt) met een verloopkabel op de iso-stekker van de radio aan gaan sluiten: daar zit nl. de secuur ingebouwde navigatieset van mij, en aan die zorgvuldig gelegde bekabeling wil ik niemand hebben.

Bij mijn Passats lag de hele gsm-rimram altijd braaf klaar onder de console tussen stoelen: daar zat een rubberen afdekkapje en als je dat omhoogtrok dan zag je een connector zitten: zaten alle signalen, incl. microfoon en antenne, op. VW vroeg een vermogen voor een verloopstekker van die connector naar Nokia, maar leverde de losse stekker voor fl. 2,00 (!) ook. Zelf 2 minuten gesoldeerd en klaar.
 

sunnyboy

Senior Member
Volgens de uitvoeringsspecificatie "Handsfree Car-kit voorbereiding" is de Octavia vanaf de Ambiente uitvoering standaard voorzien van "antenne en elektrische installatie".
Daaruit zou ik concluderen dat er ook een aansluiting zou moeten zitten voor het opladen van de GSM.
Is dat niet het geval dan is de klant enigszins op het verkeerde been gezet zal ik maar zeggen.
PS Eindelijk de goede omlijsting binnen voor de inbouw van mijn Pioneer DEH-P70BT. Nu nog laten inbouwen.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Volgens de uitvoeringsspecificatie "Handsfree Car-kit voorbereiding" is de Octavia vanaf de Ambiente uitvoering standaard voorzien van "antenne en elektrische installatie".


[/ QUOTE ]Nou: wie o wie vertelt ons waar die elektrische boel zit? De antenne weten we dus al.
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
PS Eindelijk de goede omlijsting binnen voor de inbouw van mijn Pioneer DEH-P70BT. Nu nog laten inbouwen.

[/ QUOTE ]Foto!
 

sunnyboy

Senior Member
Ik dacht, ik bel gelijk even mijn dealer. Degene die over de inbouw gaat was al weg, dus van mij nu nog geen antwoordt helaas. Foto's volgen na de inbouw natuurlijk! /forum/images/graemlins/tongue.gif
 

octofreak

Actief lid
Mijn GSM+ carkit wordt door de dealer overgezet, zal wel eens foto erop zetten om deze oplossing te laten zien.
 

sunnyboy

Senior Member
@Middelbrand. Niet gevonden! Regelt mijn Skoda dealer via Pon.
@higgy. Ik dacht, laat toch even weten dat ik ook m'n best gedaan heb. Vandaag belt de eigenaar van de Skoda garage hoop ik. /forum/images/graemlins/confused.gif Heb het idee dat het allemaal niet zo professioneel verloopt als bij mijn BMW-dealer. De monteur bij de Skoda dealer zou mij gisteren terugbellen, is dus NIET meer gebeurd. /forum/images/graemlins/mad.gif
 

Karstieman

Forumguru
@Middelbrand: Die omlijsting is gewoon het nieuwe inbouwframe voor inbouw van eigen radio. Sunny had van de dealer nog het oude inbouwframe gekregen (en dat ziet er niet zo fraai uit als het nieuwe !).

@Sunny: Wel foto's maken als je radio is ingebouwd. Ik heb dezelfde radio thuis liggen en dan kan ik tenminste al een beetje voor-genieten /forum/images/graemlins/tongue.gif
 

higgy

Forumguru
@Sunnyboy: je had m'n /forum/images/graemlins/wink.gif toch wel gezien he?
Ben benieuwd verder. Zodra ik weet waar die stroom zit komt bij mij de CK7W-15S erin.
 

higgy

Forumguru
Wilt u EVEN naar het verschil in tijdstip kijken tussen deze mail en de vorige? IK weet inmiddels waar die spanning zit voor de GSM...nou vooruit, ik zal het vertellen /forum/images/graemlins/wink.gif

Bij de stekker voor de GSM-antenne die achter het handschoenenkastje klaar ligt, ligt ook de stekker voor de stroomvoorziening al klaar. Dat is een stekker voor originele (af-fabriek?) telefoon, dus WAT voor een stekker het is weet ik (nog) niet. V-Car zoekt het voor me uit en bestelt voor mij een losse contrastekker. Op de stekker die klaarligt zit volgens V-Car constante plus, massa en verlichting.

Graag gedaan!
 
Bovenaan Onderaan