Grote beurt Felicia 1.3 1997 - kleppen stellen?

FelixDeFelicia

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Felicia uit 1997, een 1.3 LXi, in meer dan keurige staat. Dat wil ik graag zou houden, een aangezien er geen facturen/boekjes meer bij waren wil ik graag een grote beurt uitvoeren om zeker te zijn dat alles qua onderhoud in orde is. Nu zijn de meeste dingen bij een Felicia bepaald niet lastig voor een beetje sleutelaar, maar ik twijfel nog of ik ook kleppen zal moeten stellen, en zo ja, op wat voor klepspeling? Ik ben bij dit soort kopklepmotoren met onderliggende nokkenas gewend te moeten stellen, maar ik weet dat de Fabia 1 met hetzelfde blok hydraulische stoters heeft die niet gesteld hoeven worden. Geldt dit ook al voor de Felicia? Zijn er eventueel andere zaken die ongebruikelijk zijn aan de Felicia en speciale aandacht verdienen?

Alvast enorm bedankt!
 

Ronnie

Forumguru
Mijn zoon had dezelfde motor destijds in zijn Polo, kleppen waren hydraulisch, dus hoeven niet gesteld te worden.
Mocht je nog twijfels hebben, kun je altijd nog even het kleppendeksel lichten.
Verder zijn het redelijk probleemloze autootjes......
 

FelixDeFelicia

Nieuw lid
Bedankt Ronnie, blijkbaar heeft de Felicia nog gewoon massieve klepstoters, dus moeten ze wel gesteld worden. Geen groot probleem natuurlijk. 0.2mm uitlaat en 0.15mm inlaat als het goed is.
 

Duijzer

Donateur
Volgens mij heeft deze motor niet in de Fabia 1 gezeten, dat was de 1.4, die ook in de Polo lag. Deze 1.3 Skodamotor moet af en toe nog wat gesteld worden.
 

FelixDeFelicia

Nieuw lid
Dat klopt, dat is inderdaad de 1.4. Wel een doorontwikkeling van de oude Skoda motor, maar wellicht intern toch al iets anders.
 

Desperado

Forumguru
Ik had dezelfde van 2000 en heb de kleppen wel eens gesteld. Piece of een koekie en af en toe nodig.
 
Bovenaan Onderaan