grootlicht-assistent en file-assistent

Hoi, ik heb een Kodiaq Sportline van 2020 en ik kom er niet achter of ik grootlicht-assistent heb en fille-assistent.
verlichting staat op Auto en gisteren in het donker handmatig grootlicht aangezet. Toen er ene tegenligger aan kwam ging het licht niet uit, tenmiste, ik heb hem zelf maar uitgezet omdat ik het niet vertrouwde (wilde hem niet verblinden). In mijn scherm heb ik bij lichtassistentie 'Vroeg' aangevinkt. Weet nu dus niet of dit alleen voor de normale verlichting is of ook grootlicht. Iemand een idee?

Zelfde geldt voor file-assistent. Ik heb Lane-assist aanstaan en adaptive CC. Hoef ik dan niets te doen als ik achterop een file aan kom rijden? Auto neemt vanzelf alles over?

Hoor graag van jullie! groet, Fabian
 

hemi24

Forumguru
Komt er een grootlicht symbool met een A erin op je dashboard?

1681128838240.png


Volgens mij verwacht je iets teveel van de file-assistent…
Eerste vereiste: heeft jouw wagen DSG?

1681129046650.png
 
Nee, geen A bij het blauwe grootlichtsymbool. Dus geen automatisch grootlicht?

Ja, ik heb DSG.

Wat ik lastig vind is om terug te vinden wat ik daadwerkelijk op de auto heb. Er staat zo veel in het boekje, in de brochure en op de site. Ik vind ook niet alle video's van Skoda even duidelijk in gebruikersinfo. Is meer van wat er allemaal mogelijk is op een Skoda.
 

Rallye

Forumguru
Via de dealer kun je een overzicht krijgen van de extra’s in je auto. Voor file assistentie is volgens mij travel assist nodig, niet alleen lane assist. Vraag is bovendien of het werkt zoals jij zegt “Hoef ik dan niets te doen als ik achterop een file aan kom rijden?”. Stilstaand verkeer herkennen is een zwak punt van deze systemen. Als je eenmaal in de file/langzaam rijdend verkeer meerijdt gaat het dan wel goed.
 
Bovenaan Onderaan