Groepsactie Aankoop diverse verlagingen..

Antera

Donateur
De zomer komt er weer aan tijd om je auto er eens netjes bij te zetten. Dit kan je doen door plaatsen van alleen veren van Eibach maar misschien wil je wel een compleet onderstel omdat je dempers wat minder zijn. Ook dat is mogelijk in deze groupbuy. Ik zal hieronder alleen even de prijzen zetten van de veren van Eibach en het aanvullen op verzoek met schroefsets enz voor de mensen die hier graag een prijsje voor willen weten.

Laat je vooral niet tegen houden en stuur me een berichtje of zet het hier weg als je iets wilt weten

Wat zijn de kosten voor de Eibach veren + montage en uitlijnen?

Voor de S2 €399,- --> normaal €439
Voor de S3 €399,- --> normaal €439
Voor de O1 €369,- --> normaal €409
Voor de O2 €369,- --> normaal €409
Voor de O3 €359,- --> normaal €399
Voor de F1 €349,- --> normaal €389
Voor de F2 €349,- --> normaal €389
Voor de F3 €349,- --> normaal €389
Voor de Rapid €349,- --> normaal €389
Voor de Citigo €339,- --> normaal €369
Voor de Yeti €399,- --> normaal €439
Voor de Roomster €399,- --> normaal €439

Sedan of Combi maakt geen verschil!



Wie gaat dit alles verzorgen?

Natuurlijk ondergetekende.


Wanneer kan ik van deze actie profiteren?
Je kunt van deze actie profiteren zodra we 10 leden bij elkaar hebben gevonden!

Op geven kan door het mij even te laten weten dan zet ik dit in de lijst.


Dus heren/dames laat je maar horen
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zijn er dan geen Eibachs voor CitiGo / Roomsters / Yeti's ?
Maw worden die niet in je groepsactie meegenomen ?

En O1 en F1 gebruikers zullen vanwege ouderdom onderhand misschien ook wel moeten vervangen, of is dat ook een ondergeschoven kindje voor Eibach ?

:pieker::pardon:
 

Antera

Donateur
Zijn er dan geen Eibachs voor CitiGo / Roomsters / Yeti's ?
Maw worden die niet in je groepsactie meegenomen ?

En O1 en F1 gebruikers zullen vanwege ouderdom onderhand misschien ook wel moeten vervangen, of is dat ook een ondergeschoven kindje voor Eibach ?

:pieker::pardon:

Speciaal voor U aangevult dus geef je bestelling maar op voor je Yeti :-)
 

turboturbo

Forumguru
O1 en F1 gebruikers zullen vanwege ouderdom onderhand misschien ook wel moeten vervangen,
Hier een O1 rijder. Mijn O1 heeft al regelmatig contact heeft met de straat gehad :thumbsdown: dus verlaging denk ik niet aan.

Nu vroeg ik mij af: is zo'n set Eibach (of ander merk ?) ook zonder verlaging (dan hooguit minimale verlaging) verkrijgbaar? Want het idee om na 13 jaar de dempers&veren te vernieuwen lijkt me geen gek idee.
 

turboturbo

Forumguru
Snap ik, dat progressieve, wil de discussie omtrent voor- en nadelen van verlaging niet oprakelen hier, is al veel over in andere topics geschrevene die ik merendeels gevolgd heb. Ik begrijp dat de progressieve werking er juist voor zorgt dat de auto minder snel maximaal inveert.

Het gaat met name om parkeren (voorbumper schraapt over de stoep en soms raakt de trekhaak de stoeprand, de carterpan heeft al wat klappen gehad in z'n leven getuige de littekens) dus niet eens zozeer het inveren tijdens rijden. Maar meer over de hoogte waarop de auto 'staat'.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft verlagen niet, ben gesteld op het comfort (en dus lange veerweg) hoewel sommigen het comfort van goede verlagingsveren als zeer goed waarderen. Maar ik lees ook wel ervaringen dat je veel beter de oneffenheden van het wegdek voelt tot zelfs meer stuiterend weggedrag. En als ik op de Overtoom rij, wil ik graag zonder problemen het parallel langs de rijbaan lopend 'stoepje' (soort verhoging) langs de trambaan kunnen oversteken (dat gebeurt nogal eens als er een vrachtwagen staat te lossen op de rijbaan)

Ps ik wil niet eigenwijs doen dus het is niet bedoeld om kritiek op jullie gewaardeerde advies te leveren :lezen:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
dus geef je bestelling maar op voor je Yeti
Voor mijn Yeti gaat dat niet meer gebeuren Antera, dit omdat ik aan rondkijken ben voor anders (skoda)
Maar indien nodig dan , dan weet ik je wel te vinden hoor !!
Maar in zo'n groepsaankoop vind ik dan dat wel alle modellen skoda als keuze er in mogen staan....toch ?
 

Spierings

Forumguru
@turboturbo als het schrapen van de bumper al stapvoets is, gaat eibach veren ook niet helpen (hooguit al je wagen wat zwaarder beladen is). Bij mij schraapte de bumper alleen als de vering bij een hoge drempel te ver inveerde. Dat is nu helemaal weg.
 

turboturbo

Forumguru
Dat verwacht ik idd ook niet. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar een set frisse dempers en veren, maar verlaging is daarbij niet gewenst (voor mij)

N.b. een nieuwe set hoeft dus ook niet de weinige grond speling op te lossen, maar ik denk dat na 2 ton en 13 jaar er sowieso wel een nieuwe set onder mag. Dat rijdt vast een stuk beter, toch? Kan ik er vanuit gaan dat de dempers na zoveel km en jaren redelijk versleten kunnen zijn?
 

Antera

Donateur
Dat verwacht ik idd ook niet. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar een set frisse dempers en veren, maar verlaging is daarbij niet gewenst (voor mij)

N.b. een nieuwe set hoeft dus ook niet de weinige grond speling op te lossen, maar ik denk dat na 2 ton en 13 jaar er sowieso wel een nieuwe set onder mag. Dat rijdt vast een stuk beter, toch? Kan ik er vanuit gaan dat de dempers na zoveel km en jaren redelijk versleten kunnen zijn?

Dat kan zeker maar nieuwe veren zal je zelf bij de dealer moeten halen. Ik doe alleen verlagingsveren enz. :-)


set vervangingsdempers van Bilstein + toplagers die vervangen moeten worden bij deze km stand is € 619

dit is met uitlijnen en montage maar excl eventuele koppelstangen mochten deze niet los komen dan moeten deze vervang(en) worden
 

turboturbo

Forumguru
Top! Dan ga ik eens uitzoeken hoe dat met de veren.....
Zijn OEM veren te prefereren of liever Monroe / Sachs / ander merk..?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan