Groen licht voor de Yeti

Exciter

Administrator
FRANKFURT - De Skoda Yeti gaat in productie. Dat heeft Skoda-topman Detlef Wittig in een gesprek met het Duitse autovakblad Automobilwoche onthuld, al was het al overduidelijk dat de Tsjechen meer van plan waren met de Yeti dan de auto louter als conceptcar op autotentoonstellingen te showen. De SUV moet in 2009 op de markt verschijnen.

De Yeti werd voor de eerste maal op de autoshow in Genève afgelopen maart onthuld. Dat lichtblauwe exemplaar werd volgens Skoda zo lovend ontvangen dat de fabrikant voor de IAA in Frankfurt deze maand een open variant ontwikkelde. De productieversie krijgt een eigen plek binnen het productgamma van Skoda, naast de bekende Fabia, Octavia en Superb, alsmede de spiksplinternieuwe MPV die halverwege volgend jaar op de markt verschijnt. De Yeti gaat de rol van semi-terreinauto op zich nemen. In welke vorm de vierwielaangedreven auto komt, is nog niet bekend. Skoda heeft nog even de tijd om meerdere carrosserievarianten te ontwikkelen, zoals een vijfdeurs.

Bron: De Telegraaf
 
Wat duurt dat toch altijd lang voordat zo'n nieuw model in de showroom staat....Ze hebben het meeste toch al bedacht en ontworpen (en zelfs uitgevoerd in prototype) ?
 

Octaviarijder

Actief lid
Gaaf dat ie er ook gaat komen, jammer dat we nog zolang moeten wachten. Hoorde bij Pon dat ze elk jaar met een nieuwe model willen komen, en dat het volgend jaar de Roomster wordt. 2007 zal de Fabia dan komen en in 2008 zal de superb dan wel komen. Ik denk zelf dat de Fabia en de Superb eerder aan vervanging toe zijn.
 

Wiseguy

Actief lid
Ik ben erg benieuwd hoe de uiteindelijke auto straks in de showroom komt te staan en wat de definitieve prijzen zullen zijn.... miss Wiseguy houdt namelijk wel van die stoere bakken.... dus wie weet... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Droopy

Actief lid
Ja, ja, miss houdt van stoeren bakken. Zal wel een gevalletje worden van schat mag ik je auto weer lenen /forum/images/graemlins/uitlachen.gif
 
Ik hoop dat ze dat silvere embleem er op laten zitten zodat deze via de dealer te bestellen is. Hoop natuurlijk wel dat het de zelfde maat heeft als dat van de Octavia. /forum/images/graemlins/24.gif
 
Bovenaan Onderaan