Grijze O3 RS

Leonneke73

Actief lid
Dag allemaal.

Heb inmiddels in Duitsland een grijze Octavia RS uit 2014 aangeschaft. Mooie volle auto met niet al te veel kilometers.

Echter ik zat eens naar de foto’s te kijken van de knoppenbalk voor de DSG en daar zag ik geen driversmodeselectionknop. Ik dacht dat dit een standaard feature van de RS was.

Betekend dit wel dat je via de Columbus die driversmodes kunt instellen of zit het er dan helemaal niet op?
En dan die soundactuator dus ook niet of wel?

Hoor het graag van de wijze heren.

Grt Roland
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij was er de eerste tijd van de RS een probleem met die drive modeknop. Er zijn hele series zonder geleverd (of met knop, maar zonder vRS erop). Dat betekent volgens mij dat je wel de “sound actuator” hebt, maar deze niet kunt regelen. Hij staat altijd op “normal”. Met VCDS kun je volgens mij wel de sportstand (stuur, gas en actuator apart, of de actiator helemaal uitzetten) instellen, maar je kunt dan dus zelf daarin niets meer wijzigen.

P.S. We zien graag plaatjes!
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf! Er zijn ook verschillen tussen de DLD markt en NL markt.
Weet je wel zeker dat je de Columbus krijgt want veel DLD auto's zijn uitgerust met een Amundsen of zelfs de Bolero zie je daar veel in de RS.
Ook Drive Modus is in DLD een optie geweest op de O3 pfl
 

Leonneke73

Actief lid
Ondertussen een hele lijst gemaakt van de veranderingen aan de RS die ik nog wil doen of laten doen:
-type-aanduidingen eraf halen;
-verlaging. Twijfel alleen of het alleen de eibachveren worden of bijvoorbeeld toch de KW-streetcomfortset;
-spacers;
-19’ velgen... pff wat zijn er veel.
-voorlip bumper gedeeltelijk zwart wrappen;
-chippen eventueel icm dsg aanpassen.

Maar niet alles tegelijk want de geldboom groeit niet zo hard...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Bedoel je het middelste stuk van de voorbumper, die je wil wrappen?

Volgens mij zijn hier kant en klare 'inlegstukken' voor te verkrijgen. Langs zien komen op SuperSkoda!
 

Jasper-RS

Forumguru
Ondertussen een hele lijst gemaakt van de veranderingen aan de RS die ik nog wil doen of laten doen:
-type-aanduidingen eraf halen;
-verlaging. Twijfel alleen of het alleen de eibachveren worden of bijvoorbeeld toch de KW-streetcomfortset;
-spacers;
-19’ velgen... pff wat zijn er veel.
-voorlip bumper gedeeltelijk zwart wrappen;
-chippen eventueel icm dsg aanpassen.

Maar niet alles tegelijk want de geldboom groeit niet zo hard...

Ik heb nog een zgan set spacers van 2x 10 mm incl naaf 57.1. Bij interesse hoor ik graag van je
 

Leonneke73

Actief lid
@jasper ik heb wel interesse echter ik weet nog niet precies welke maat ik wil. Zie zoveel verschillende maten voorbij komen en ik neig het meest naar de maten die HollowManVid heeft.
 
@jasper ik heb wel interesse echter ik weet nog niet precies welke maat ik wil. Zie zoveel verschillende maten voorbij komen en ik neig het meest naar de maten die HollowManVid heeft.
Ik ben er toevallig ook mee bezig, en mijn dealer zegt voor 12mm en achter 15mm... mijn voorkeur was achter 20mm maar dat raden ze toch af.
 

Leonneke73

Actief lid
Ik denk dat ik met de spacers ff wacht totdat ik de 19’ velgen heb. Weet iemand welk merk velgen er op de rs liggen van bijgevoegde foto? En eventueel waar verkrijgbaar?
 

Bijlagen

  • EB130C72-B064-4FF7-BF71-5178843D0E18.jpeg
    EB130C72-B064-4FF7-BF71-5178843D0E18.jpeg
    163,3 KB · Weergaven: 163

HarrieSkoda

Forumguru
Durf ik niet te zeggen. Lijken een beetje VW R32 style velgen.

Dikke vRS! Is ook al het een en ander aan gedaan als ik dat zo zie :D.
 

Leonneke73

Actief lid
En de volgende stap is weer gemaakt. Auto is gisteren in Nederland aangekomen. Toch leuk als je toevallig de vrachtauto ziet staan met je eigen auto erop.
Inmiddels ook een ritje gemaakt in de auto. Yeaaahh big smile. Was even vergeten hoe het was om een auto te rijden met flink wat power.
Gelukkig ziet de auto er heel erg netjes uit. Ook even een blik geworpen op alle bijgevoegde papieren. Echt alles zit erbij (inclusief originele aankoopnota). En ineens zag ik iets waarvan ik dacht "het zal toch niet"... Keuringspapieren i.v.m. een KW streetcomfortset :dankje:. Meteen naar buiten want ik vond de auto nog relatief hoog op zijn poten staan. En toen kwam de kleine teleurstelling dat de auto dus weer op zijn originele veerpoten en veren stond.:nono:

Nu wachten totdat auto gekeurd wordt bij RDW, BPM aftikken en dan weer wachten.
Ondertussen bij superskoda maar eens een mooie mattenset uitzoeken want nu zitten er alleen de rubberen matten in.

Ik zag verder ook dat er 2 jaar extra garantie bij eerste aankoop aangeschaft was. Geldt die garantie dan ook nog voor mij? Oftewel is de garantie overdraagbaar?

Andere vraag heeft betrekking op de navigatie. Kan ik met het chassisnummer een update downloaden? Of kost dat geld?

Zal ook wat foto's toevoegen nu. Ben toch wel trots ook al staat de RS op lelijke 17' velgen met winterbanden.

IMG_8127.JPG IMG_8142.JPG IMG_8146.JPG IMG_8148.JPG
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Mooi dat de auto dichtbij is.
Jammer van de KW-set.

Gratis te downloaden via Skoda met de VIN.
Anders via VW de versie van de Discovery Pro downloaden(er van uitgaande dat je een Columbus hebt).
 
Bovenaan Onderaan