Laurens155
Lid
Inmiddels ben ik ruim 2,5 jaar /130k km de gebruiker van een octavia combi edition (diesel).
helaas met veel sleepwagen ervaring:
Vorig jaar zijn 4 verstuivers en een dieselrail vervangen. (twee weken bij de dealer gestaan).
Dit jaar 6 weken in totaal bij de dealer gestaan nadat eerst een dieselslang was gaan lekken. Deze was gerepareerd. Vervolgens heb ik wel geteld 20 minuten gereden waarna de multiriem tussen de tandwielen was gaan slippen. Waarschijnlijk nog een gevolg van de lekkende slang.
waardoor uiteindelijk de hele motor vervangen moest worden.
inmiddels zijn we 5.000 km verder en controleerde ik het oliepeil.
Wat mij verbaasde is dat de olie grijs kleurig was ipv koffie kleurig. Terwijl waarschijnlijk bij de motorwissel de olie is vervangen.
Na overleg met de leasemaatschappij een afspraak voor olie wissel ingepland.
iemand enige ervaring met grijze olie en wat eventueel de oorzaak is?
helaas met veel sleepwagen ervaring:
Vorig jaar zijn 4 verstuivers en een dieselrail vervangen. (twee weken bij de dealer gestaan).
Dit jaar 6 weken in totaal bij de dealer gestaan nadat eerst een dieselslang was gaan lekken. Deze was gerepareerd. Vervolgens heb ik wel geteld 20 minuten gereden waarna de multiriem tussen de tandwielen was gaan slippen. Waarschijnlijk nog een gevolg van de lekkende slang.
waardoor uiteindelijk de hele motor vervangen moest worden.
inmiddels zijn we 5.000 km verder en controleerde ik het oliepeil.
Wat mij verbaasde is dat de olie grijs kleurig was ipv koffie kleurig. Terwijl waarschijnlijk bij de motorwissel de olie is vervangen.
Na overleg met de leasemaatschappij een afspraak voor olie wissel ingepland.
iemand enige ervaring met grijze olie en wat eventueel de oorzaak is?