Superb 3 Greenline uitvoering

JanJ

Nieuw lid
Weet iemand of er al wat bekend is over de komst van een Greenline uitvoering van de Superb. Dit ivm de uitstoot regels voor 2016.
 

superbia

Forumguru
Ik weet wel dat de dealer vorige week aan heeft gegeven dat de 190pk diesel achter de schermen qua uitstoot in de 21% valt. De 150pk zijn ze mee bezig. Restrictie zit waarschijnlijk op de velgen, maar ze hebben ook mooie als assecoire ;)
 

maartenv84

Senior Member
Deze gaat vast wel komen. Anders voldoet er straks niks aan 21% bijtelling behalve de 1.6 TDI DSG. Kan ook goed zijn voor de verkoop van DSG haha.
 

Joske

Forumguru
bespeur ik daar enig cynisme? of zouden ze het écht menen?

"Wie dat verbruik daadwerkelijk haalt, kan 1.780 km rijden op een tank."
 
Op papier zou het vast mogelijk zijn. In de praktijk betwijfel ik het. Misschien kun je in de buurt komen van de 1.780 op een tank als je de schakelindicator volgt, zou mooi zijn (je bent dan alleen niet vooruit te branden). Het lijkt me niet heel realistisch.
 
Je rijdt je auto zo echt naar de knoppen ja. Slecht zaak eigenlijk dat je gestimuleerd wordt om snel te schakelen, alleen maar voor zuinig rijden, terwijl je dan wel je dan wel intern alles aan gort rijdt. Kan niet goed zijn.
 

dirk27

Forumguru
De Greenline werd net voorgesteld en de specificaties zijn bekend. Wel weet ik niet of de 95 gram ook voor de Combi geldt.

http://www.autoweek.nl/nieuws/34009/skoda-presenteert-superb-greenline

In de aanloop naar de IAA heeft Skoda de zuinigste Superb onthuld: de nieuwe Greenline.

De Greenline onderscheidt zich van andere Superbs door regeneratie van remenergie, aangepaste bakverhoudingen, een 15 mm verlaagd onderstel en aerodynamische aanpassingen. De 16-inch wielen hebben ten slotte banden met een lage rolweerstand.

Onder de kap van de Superb Greenline ligt een 1,6-liter turbodiesel, goed voor 120 pk. De hatchback heeft 3,7 liter diesel per 100 kilometer nodig, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 95 g/km. Wie dat verbruik daadwerkelijk haalt, kan 1.780 km rijden op een tank. De nieuwe Greenline voldoet aan de eisen voor 20% bijtelling.

De nieuwe Superb Greenline is vanaf 15 september te zien op de IAA in Frankfurt.

y1ty1fibohzi.jpg
 

dirk27

Forumguru
De gewone Superb 1.6TDI 120 heeft 108 gram CO2 uitstoot voor de berline en 109 gram voor de combi. Zou betekenen dat men de combi in zijn Greenline versie ook naar 95 gram heeft weten te brengen, aangezien men geen extra woord rept over de uitstoot van de combi?
 

laagvlieger

Forumguru
En dan nog te zwijgen van de interne vervuiling die optreedt bij zo een rijstijl.. :pieker:

Dat valt volgens mij nog mee als je de motor af en toe eens flink toeren laat maken bij warme motor. Daar gaat je overall verbruik echt niet veel onder lijden aangezien je toch af en toe moet optrekken, en je dit beter vlotjes doet dan gezapig naar een snelheid te sukkelen. Is mijn ervaring natuurlijk. Ik rijd de laatste tijd zo ook de fabrieksopgave van mijn auto.
 

CDK

Forumguru
Leuk voor de zakelijke rijders zo'n S3 met lage bijtelling, maar die 16" kan natuurlijk echt niet :sterretjes:
 

ertromp

Forumguru
En het officiële nieuws van Skoda zelf:

http://www.skoda-auto.com/en/news/pages/2015-08-25-new-superb-greenline.aspx

2015-08-25-superb-gl.jpg

The new ŠKODA Superb GreenLine: More than 1780 km on a Single Tank
8/25/2015
ŠKODA Superb GreenLine 1.6 TDI/88 kW consumes impressive 3.7 l/100 km -and emits just 95g CO2/km (saloon version). Reduction in fuel consumption due to engine modifications and optimizing aerodynamics.
The new ŠKODA Superb boasts extremely low fuel consumption. This is particularly true ofthe new ŠKODA Superb GreenLine that ŠKODA will be presenting to the public for the first time at the IAA (Frankfurt International Motor Show). With an impressive fuel consumption of 3.7 l/100 km and CO2 emissions of just 95 g/km (hatchback version), the new ŠKODA Superb GreenLine 1.6 TDI/88 kW sets the environmental standard in its segment - both estate and hatchback version. With one trip to the petrol station, you can drive the ‘green’ version of ŠKODA’s new flagship more than 1780 kilometres.

The ŠKODA Superb GreenLine 1.6 TDI/88 kW is equipped with a manual six-speed gearbox. Just as the engines in the standard Superb, the 1.6 TDI is fitted with a start-stop system and brake energy recovery (recuperation) as standard. Additional features of the new GreenLine-Version include longer gear ratios and SCR (Selective Catalytic Reduction).

Moreover, the body, chassis and underbody of the ŠKODA Superb GreenLine has been aerodynamically fine-tuned. The chassis is 15 mm lower than the standard Superb. The Superb GreenLine features a tailgate spoiler; the Superb estate GreenLine has a roof spoiler. These adjustments contribute to significantly improved aerodynamics for the Superb GreenLine models, giving it a lower drag coefficient: The Superb GreenLine achieves a value of 0.263; the Superb Combi GreenLine comes to 0.275.

The ŠKODA Superb GreenLine achieves a combined diesel consumption of just 3.7 l/100 km. The CO2 emissions stand at only 95 g/km. The new ŠKODA Superb GreenLine 1.6 TDI/88 kW (both estate and saloon version) sets environmental standards in its segment. After only filling up once (66 l diesel) the Superb Greenline can do travel over 1780 km.

To meet the various emission standards around the world, the Superb utilizes two exhaust gas treatment units: an oxidation catalytic converter and diesel particulate filters. The nitrogen oxides are reduced through the Superb GreenLine’s SCR system, using the reducing agent AdBlue. This synthetically manufactured, 32.5% solution of high-purity urea in demineralised water treats the diesel exhaust, not only reducing nitrogen oxides, but also saving fuel.

The reduced rolling resistance tyres are mounted on 16-inch wheels, with 17-inch available on request. The ŠKODA Superb GreenLine is marked on the boot door with aGreenLine badge. The rear side windows and the back window are tinted (sunset), the fog lights are equipped with Corner Function.

The Greenline version is on offer with equipment versions ‘Active’, ‘Ambition’ and ‘Style’. Since 2008, the GreenLine term has denoted the most economical fuel-saving ŠKODA model in a model series.

Sustainability and environmental protection are key elements in ŠKODA’s corporate strategy. At ŠKODA, individual mobility starts at 79 g CO2/km for the natural gas-powered city car ŠKODA Citigo G-TEC. Alongside the newcomer, 33 ŠKODA models produce CO2 emissions below 100 g/km; 105 ŠKODA models emit less than 100 g/km, and 105 ŠKODA models emit less than 120 g CO2/km. In addition to the ŠKODA GreenLine models, natural gas vehicles are an important cornerstone of the company’s sustainable product strategy. ŠKODA offers three attractive G-TEC models: the Citigo G-TEC, Octavia G-TEC and Octavia estate G-TEC.

ŠKODA’s path is clearly defined: Eco-friendly mobility must remain affordable – for the benefit of customers and the environment. By the new ŠKODA Superb’s launch date at the end of May, the manufacturer had converted their entire European engine range to the modern, eco-friendly EU-6 engines. All ŠKODA models are now available with the latest petrol and diesel engines from the Volkswagen Group, which include stop-start systems and brake energy recovery (recuperation).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan