Greenline mag geen vlakke/variabele laadvloer hebben

stratos

Actief lid
Er zijn een aantal zaken die je niet kan krijgen op een Greenline. Sommige snap ik heel goed, andere dan weer minder. Meestal zal het wel omwille van gewicht of aërodynamica zijn.
  • 3GN Variabele laadvloer met ankerpunten
  • PH2 CLIMATRONIC - airconditioning met automatische klimaatregeling, 3 zoneregeling
  • PH0 Panoramisch open dak
  • PF0 Carterbeschermplaat, met bescherming tegen steenslag
  • PF1 Rough Road Package II
  • PFC Dynamic Chassis Control (DCC) met Driving Mode Select (want: sportophanging is verplicht)
Deze zijn makkelijk "op te lossen" in accessoire:
  • 1D4 Inklapbare trekhaak
  • 1D7 Trekhaakvoorbereiding
  • Andere velgen dan 16" Hermes (Active) of 17" Drakon (Ambition/Style)
Nu was ik gisteren zware kratten water uit m'n V70 mét vlakke laadvloer aan het slepen, en het gemak waarmee dat ging deed me vrezen dat ik dat wel ga missen. Wat zou de reden zijn dat het niet mag? Bestaan er 'toestanden' die je achteraf in je koffer kan leggen om weer vlak uit te komen? Een beetje zoals er kunstof schalen en matten op maat bestaan?
 

Canon-Eye

Forumguru
Zal waarschijnlijk met gewichtsbesparing te maken hebben.
Ter beperking van de theoretische cq lab-gemeten uitstoot moet de auto standaard zo licht mogelijk zijn om er een paar grammetjes CO2 af te kunnen snoepen.

Wat jij er daarna in wilt monteren en vervoeren doet - althans in dit verband - niet terzake...
 

stratos

Actief lid
Jazeker :pieker:

Ik zou enkele screenshots van de prijslijst toevoegen, maar ik vind nergens hoe ik nog meer foto's in m'n Fotogalerij kan uploaden :bloos:

De prijslijst spreekt ook zichzelf een beetje tegen want op de ene plaats staat er dat het een 'gewoon' is op de GL, op de andere dat het een 'ruimtebesparend' is. Maar er lijkt alleszins wel eentje in te zitten.
 

stratos

Actief lid
Aha, 'Bladeren' betekent dus 'Nieuw item toevoegen' in de galerij... :bloos:

rw1.png

Geen idee dus wat voor reservewiel het wordt. Alleszins eentje dat minder weegt dan een vlakke laadvloer :s

rw2.png
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
De dubbele laadvloer is een erg handig accessoire. Ik zou niet zonder willen.

Uit beide plaatjes die je post blijkt dat je een ruimtebesparend reservewiel krijgt, en dat dat geen belemmering (maar zelfs noodzaak) is bij de dubbele laadvloer. De achtergrond van het niet-verkrijgbaar zijn van die dubbele laadvloer heeft dus niets met het reservewiel te maken.
 

stratos

Actief lid
Dit is het item van de laadvloer. Er staat bij de Greenline een (-), daaruit leid ik af dat die er niet in zit en ook niet verkrijgbaar is.

rw3.png

Als hij standaard zou zijn, zou het een vol bolletje zijn (zoals bij de L&K), en als hij wel verkrijgbaar was een leeg bolletje.

Hoe ik het interpreteer: als het een ruimtebesparend reservewiel is, kan de variable laadvloer daar mooi bovenop (en daarom is die laadvloer onverenigbaar met het 'volwaardig' reservewiel PJA, zoals aangegeven in de screenshot, omdat dat wel te hoog zou uitsteken).
 
Laatst bewerkt:

stratos

Actief lid
Filmpje gevonden van een Belgische Greenline. Vanaf 1:55 tot 2:10 zie je het heel duidelijk. Niks vlakke laadvloer:

koffer.png

En ja hoor:

reservewiel.png

 
De niet vlakke laadvloer is het minst clever wat mij betreft. 1950 liter klinkt berepraktisch. Maar valt nogal tegen met een hoogteverschil en een rugleuning die schuin afloopt.

Zaterdag is hard werken, dus kun je wel wat hulp gebruiken. En wat een goede hulp was de Ford Galaxy die met een simpele beweging een lel van een vlakke laadvloer had :pardon:

De andere 6 dagen ben ik wel weer heel blij met de Superb ;)
 

stratos

Actief lid
Ach ja, als het mij écht irriteert kan ik altijd met wat MDF van de doe-het-zelf aan de slag zeker... Geen handige harry hier maar 't kan altijd lachen zijn...
 

stratos

Actief lid
Ik denk dat hij bedoelt dat, als je de leuning platlegt, die leuning helemaal niet 'plat' ligt maar nog vrij schuin omhoog loopt. Zie eerste screenshot van het youtube-filmpje hierboven.
 
Bovenaan Onderaan