Als de auto een container ingaat is ie niet meer te traceren, maar ja, eens zal ie toch weer die container uitkomen. Ik kan me niet voorstellen dat een dief/heler permanent een jammer gaat installeren, dan gaat de klant toch een keer klagen dat z'n navigatie het niet doet. Ik denk eerder dat het probleem zit in het feit dat die traceer-apparaatjes door het gajes gevonden worden en er uit gehaald. Misschien zou je het op de een of andere manier in je Columbus/Amundsen (als je die hebt) een zender kunnen inbouwen (GSM,of WiFi) die de positie uitstuurt, zo'n ding weet toch ook al waar de auto is, en autodieven/helers zullen hem er niet uit willen slopen. Het professionele dievengilde zal best wel weer in staat zijn om dat ook te saboteren, maar misschien duurt dat weer een tijdje, en een deel van het gajes zal het in eerste instantie niet doorhebben. Voor iets als
dit zal toch wel plaats zijn in zo'n Columbus/Amundsen (33x36mm, 5.4mm dik). Een bijkomend voordeel, de Columbus/Amundsen zelf is ook traceerbaar als ie uit de auto gejat en verkocht wordt. (of had ik deze suggestie niet moeten doen?) Waterdicht wordt het nooit, maar je kunt het wel moeilijker maken, en als bekend is dat je Skoda jatten moeilijker en/of risicovoller is dan de Opel/Ford/Kia-whatever van de buurman, dan zullen de professionals eerder daarvoor kiezen.