Amundsen GPS plotseling onnauwkeurig

Sinds gisteren is mijn Amundsen+ plotseling zeer onnauwkeurig. Ik heb al wat topics hierover gevonden, de antenne kan kapot zijn door intredend water. Wat ik echter vreemd vind is dat hij gewoon aangeeft een goede GPS ontvangst te hebben 7 satellieten bruikbaar van 11 ontvangen. Het lijkt wel of hij altijd 200-300 meter vooruit loopt op de weg met alle gevolgen van dien.
Iemand iets soortgelijks gehad? (niet antenne gerelateerd?)
 
Hier een bewijs foto (ik zie dat ik ee IMG_20160410_184021.jpg ns moet afstoffen)
 

Bijlagen

  • IMG_20160410_184021.jpg
    IMG_20160410_184021.jpg
    602,3 KB · Weergaven: 16

EdK

Forumguru
ff uitbouwen en een losse gps antenne eraan hangen (muis ) en dan nogmaals checken of je betere ontvangst hebt.
Zo ja dan weet je dat het de antenne is, zo nee dan zit het in je admundsun module en kan het misschien aangepast worden met een update ( firmware )
 

error404

Senior Member
Heel af en toe (2 tot 3x per jaar) doet hij dat bij mij ook. Dan zit je straten verder of naast de weg.
Zet ik het contact uit en start opnieuw dat doet hij het weer goed. Als jij herstart doet hij het dan weer goed?
 

EdK

Forumguru
maar daar vond die geen ontvangst.
Was de unit toen niet toevallig nog aan het zoeken naar de satalieten ?
Dit kan namelijk nog wel eens even duren de eerste maal !

Zelf namelijk de antenne (GPS) in dashboardkast geplaatst op meegeleverde metalen plaatje en geen enkel probleem met ontvangst ( Zenec Navi )
 

EdK

Forumguru
Bij mij na 20 minuten bij stil staand voor de deur toendertijd.....
Maar goed als het niet lukt dan houd het op en moet je wat anders...
Maar had het via de A stijl en dan boven verlichting niet netter geweest mits de kabel de goede lengte hiervoor heeft ?
 

Octavia1.6i

Forumguru
Dat is nog iets voor deze zomer. Heb het nu op een regenachtige avond in het donker gedaan omdat ik de navi echt moest gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
Achter dash lees ik wel vaker dat men een slechte ontvangst heeft, zal verschillen per antenne en per automodel.
 
Nou gisteravond even ingebouwd. De kabels achter mijn amundsen zijn heel erg kort waardoor hij er niet helemaal uit kon en ik dus heel weinig werk ruimte had. Uiteindelijk is het gelukt en hij ligt er bij mij gewoon achter. Hij ontvangt 9-11 satellieten waarvan 6-9 bruikbaar elke keer. Ben zover wel tevreden, scheelt in elk geval 283 euro t.o.v. dealer :-)
 
Bovenaan Onderaan