GPS defect?

deef

Lid
Mijn navigatie geeft aan dat ik ergens zo'n 100 km verderop zit.
Nu zie ik ook dat ik geen gps ontvang, namelijk 0, van de 10.
een andere, externe, GPS antenne geeft geen oplossing. Dealer geeft aan dat het een printplaat zou zijn? en dat reparatie ruim 175 euro gaat kosten.
Iemand hier ervaring mee?
Zijn er anders nog alternatieven voor de Columbus? Vind een nieuwe Columbus te duur.
 

SuperBeeb

Forumguru
Weet niet waar ze de externe antenne hebben aangesloten, maar ik had t zelfde probleem, bleek aan de aansluiting van de antenne aan de navi-computer (dashboardkastje) te liggen. Was beschadigd bij inbouw navi-lock.
Reed volgens t systeem op de startbaan van vliegveld Teuge...
 

AndreM

Forumguru
Ik heb hetzelfde gehad bij mijn O3 van 2014 met een Amundsen.
Er is toen een nieuwe unit in het dashbordkastje ingebouwd, kosten ongeveer €350,-
 

EdK

Forumguru
Kijk eens voor reparatie bij KMS te Apeldoorn
En geven ook nog 2 jaar garantie op de reparatie
Repareren velen dingen waar de dealer al zegt moet NIEUW in of kost € 1000,00

Maar zelf ook al eens een GPS muis van €10,00 aangeschaft en op de unit aangesloten om te kijken of die het dan wel weer doet ?
En doet die het dan, dan gewoon die muis onder je dashboard monteren achter de Navi/Radio unit....
 

MJR171

Nieuw lid
Kijk eens voor reparatie bij KMS te Apeldoorn
En geven ook nog 2 jaar garantie op de reparatie
Repareren velen dingen waar de dealer al zegt moet NIEUW in of kost € 1000,00

Maar zelf ook al eens een GPS muis van €10,00 aangeschaft en op de unit aangesloten om te kijken of die het dan wel weer doet ?
En doet die het dan, dan gewoon die muis onder je dashboard monteren achter de Navi/Radio unit....

Hoi EdK,

Waar moet ik precies opletten bij het aanschaffen van een GPS muis? en kan ik de Amundsen er makkelijk zelf uithalen?

gr.
Martijn
 

EdK

Forumguru
Je moet ff kijken wat de aansluiting is van de huidige GPS connector en zorgen dat je er een besteld met dezelfde connector.
En die plaats je gewoon onder je dashboard, dit bij diverse Navi systemen gedaan en ontvangst is gewoon goed.
Het beeldscherm van amundsen is met speciale ontgrendel haakjes te verwijderen.
weet alleen niet zo uit ervaring of de kabel daar uit komt of dat hij bij de unit onder dashboardkastje uitkomt
Maar ongetwijfedl dat er hier leden zijn die dit wel weten...
 

Cordoba

Forumguru
Het beeldscherm van amundsen is met speciale ontgrendel haakjes te verwijderen.
weet alleen niet zo uit ervaring of de kabel daar uit komt of dat hij bij de unit onder dashboardkastje uitkomt
Maar ongetwijfedl dat er hier leden zijn die dit wel weten...

Automodel en bouwjaar kan ook helpen, bij de 1e generatie T-Ford waren er nog geen gescheiden componenten.
 

Cordoba

Forumguru
S2 dus. Ik kan me vergissen maar volgens mij in 2010 nog geen gescheiden componenten dus scherm, en overige elektronica van de Amundsen is één geheel.
 
Bovenaan Onderaan