Gps antenne inbouwen

Redkite

Nieuw lid
Voor mijn octavia 2 combi uit 2011 heb ik een nieuwe gps antenne gekocht.
Ik weet hoe ik bij de aansluiting van mijn navigatie systeem (columbus) moet komen.
Ik weet alleen niet waar ik de antenne het beste kan plaatsen. Waarschijnlijk op het dashboard. Maar hoe kan ik de kabel daar goed naartoe leiden, op een mooie manier?
Alvast dank, Henk
 

brepus13

Forumguru
Ja hoor, ging bij mij prima. Je kunt altijd even een weekje testen door hem onder je Dashboard vast te zetten en er een tijdje mee te rijden. Bevalt het niet kun je hem altijd nog verplaatsen.
 

2Metertje

Actief lid
Same here: bij mij zit het vinnetje nog wel op het dak, maar die doet helemaal niks meer.
De nieuwe antenne zit al ruim 3 jaar in het dashboard zonder problemen.
 

Redkite

Nieuw lid
Ik begreep dat je het brillenbakje met ventilatieroosters er uit kunt wippen, om onder het dashboard te komen.
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe maak je die los?
 

JPs_OC2

Donateur
upload_2020-1-28_14-55-14.png
@Redkite - Zie bovenstaande foto. Op de plekken van de pijlen zitten klemmen.
Met kunststof gereedschap (tbv interieur demontage) onderaan geheel rechts (of links, maakt niet uit) het rooster optillen. Meestal kun je het rooster dan gewoon naar boven tillen en dan klikken de linker- en rechterzijklem ook los.
 

EdK

Forumguru
Brillenbak bij yeti zat na rubbermatje verwijderd te hebben nog met 2 torxschroeven vast !
Die losdraaien en pakte het er zo uit !

En antenne gewoon op de Navi unit leggen ( tyrap ) en dan gewoon prima ontvangst.
 
Bovenaan Onderaan