Gordels rollen niet of langzaam terug

snapo6

Senior Member
De gordels op de achterbank rollen niet terug of rollen heel langzaam terug en dat schijnt een apk afkeur te zijn.
Is dit op een of andere manier te repareren of wordt dat vernieuwen? Hetzij 'echt' nieuw of via onderdelenlijn.
 

kansberg

Forumguru
Een bekend probleem bij een C5, één van mijn vorige auto's....De oplossing is even simpel als eenvoudig: Trek de gordel geheel uit en spuit hem in met cockpit spray (beide zijden). Laat het even inwerken en droog hem met een doek. De gordel fluit dan weer terug in zijn hok... eventueel de behandeling herhalen bij hardnekkige klachten.
 

EdK

Forumguru
Kijk uit waar je spuit als je later met goede kleren de gordel gaat gebruiken....
Moeders gaat het je nooit meer vergeven als ze uitstapt met der witte blouse en er een afdruk van een gordel opgeprint staat.....
En overkomt het haar toch dan nooit zeggen dat het wel apart is, komt neer op je doodvonnis tekenen....:deuk:
 

kansberg

Forumguru
@EdK : Dat valt erg mee in de praktijk, je moet natuurlijk niet gelijk gaan rijden na de 'behandeling' maar heb nog nooit sporen van gordels op m'n kleding gehad bij de C5. Deed het ong. 1 X per jaar en hielp perfect.
 

kansberg

Forumguru
Nog even ter aanvulling: gebruik een simpele cockpitspray op siliconen basis zonder geur additieven of wat dan ook. Valma R25 is hier een goed voorbeeld van en niet duur.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens met een gewoon sopje (met doek/spons) de uitgetrokken gordel reinigen heeft vaak al hetzelfde effect. Na zo'n reiniging zal de gordel niet supersnel oprollen, maar vaak geeft het voldoende verbetering om ruimschoots te APK te halen (op dit punt).
 

snapo6

Senior Member
Bedankt jongens, morgen ff uitproberen. Droogtijd zal denk ik iets langer zijn vanwege het weer.

Als er wat met kleding gebeurd dan zeg ik gewoon op z'n duits 'Ich habe es nicht gewüsst' :maakmegek:
 

snapo6

Senior Member
Door een verstoorde bioritme was ik er niet eerder aan toegekomen .......
Heeft geholpen, echter had nog Silicone spray liggen en die gebruikt :D
 

Antera

Donateur
Hoe simpel kan het zijn goed om te weten mijn voorste gordels zijn ook niet echt van het type snel meer
 

Joske

Forumguru
Door een verstoorde bioritme was ik er niet eerder aan toegekomen .......
Heeft geholpen, echter had nog Silicone spray liggen en die gebruikt :D
en geen vettige bedoening achteraf? Zou dit ook wel overwegen maar wil wel zeker zijn dat ik vrouwlief haar kleren niet besmeur... :tegek:
 

snapo6

Senior Member
Goed afvegen na drogen en klaar is kees (hoewel vlgs mij niet nodig nadat het goed droog is geworden maar ja je wil het niet op je geweten hebben hé)
 
Bovenaan Onderaan