Gordel zelf vervangen

niek

Lid
Ik kreeg als aandachtspunt bij de laatste onderhoudsbeurt dat mijn Roomster bij een volgende keuring een probleem zou krijgen omdat de gordel aan de bestuurderskant aan het rafelen is. Is deze zelf makkelijk te vervangen met spanner erbij? De garage vraagt hier ongeveer een 250 euro voor als ik het zelf kan doen, dan doen we dat.
 

Monteur75

Actief lid
Nie vergeten de stekker weer op de spanner te monteren. Anders gaat airbag lampje branden. Kun je alsnog naar de dealer. Verder is het te doen.
 

Joske

Forumguru
Accu massa losmaken niet vergeten voor aanvang werken.
B -stijl demonteren
Gordel in en uitbouwen

details in bijlage, succes en zorg dat alles goed geborgd is... Je bent hier tenslotte met je eigen (en een ander zijn) veiligheid bezig.
 

Bijlagen

  • bekleding B stijl demonteren.pdf
    49 KB · Weergaven: 87
  • Gordels vooraan in en uitbouwen Roomster.pdf
    105,8 KB · Weergaven: 64

Spierings

Forumguru
Belangrijker als de accu loshalen is om je eigen statisch te ontladen....

Persoonlijk haal ik de accu nooit los, maar doet bijna geen een monteur ;)
 

niek

Lid
Sorry voor de late reactie, ik zie nu pas dat jullie handige informatie hebben toegevoegd. Nu was ik er ook nog niet aan toe gekomen, net verhuisd en dat had toch even voorrang.
Ik neem aan dat ik gewoon de gordel van de Fabia kan gebruiken? Nou is mijn Roomster uit 2007, maakt het dan nog uit welke type Fabia ik de gordel van neem?
 

EdZ

Donateur
Wat mij opviel toen ik bij m'n vorige RR onder de bekleding moest zijn was dat de gordel met torx-maat vast zit die ik niet in huis heb....zou lullig zijn als je met je nieuwe gordel in de aanslag erachter komt dat je de oude er niet af krijgt.
 

niek

Lid
Dat hoorde ik ook al van een kennis, goed dat je me er nog op wijst. Ik heb wel wat torx, maar niet in die maat helaas, dus die moet ik wel eerst aanschaffen natuurlijk.
 

niek

Lid
Weet iemand welke maat Torx ik nodig heb voor het losmaken van de deurstijl en de gordel..?
 
Bovenaan Onderaan