Gordel sensor

casejunky

Forumguru
Hey iemand een idee?

Als ik door de bocht gaat, dan gaat mijn gordel sensor piepen. Waar vind ik dat ding?

En wat zou het kunnen zijn?


Thanks!
 

Antera

Donateur
Gordel sensor zit in je vergrendeling van de gordel. Dit kan het probleem zijn maar kan ook goed zijn de stekker onder de stoel dat deze slecht is.
 

Zwapp

Forumguru
Even een check, heb je toevallig wat zwaars op passagiers stoel liggen? Weet niet of er een druksensor in die stoel zit hoor.
 

Highway

Forumguru
Stoel even naar achteren kantelen, dan kan je bij de stekkers. 4 bouten, wel een speciale maat meerkant. Vervolgens kan je de stoel naar achter kantelen.

Gordel vergrendeling zou je los kunnen vervangen, dan kan je de stoel het beste uit de auto halen. Je moet nl. een plastic kap los maken om bij die bout te komen, die in de auto lastig los te halen is.
 

casejunky

Forumguru
Nou heb er eindelijk tijd voor gehad om dit te doen.

Conclusie, ben niks wijzer geworden, anders dan hoe ik nu weet hoe de stoel eruit moet en je de gordelhouder los haalt.
Iemand een idee, of je die kabels die er onder zitten los kan bestellen?

Want bij de dealer roepen ze dat je dan de hele kabelboom moet vervangen. Lijkt me nogal overbodig.


Kleine edit, bij mijn huidige garage waar ik de auto in onderhoud heb kwamen ze met het volgende artikel nummer 3T0 858 471 QVZ https://www.skoda-parts.com/spare-part/3t0858471qvz-seat-belt-lock-oe-18045.html
Dus ga dat proberen om te vervangen.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Want bij de dealer roepen ze dat je dan de hele kabelboom moet vervangen. Lijkt me nogal overbodig

Ik denk dat je de gehele dealer moet vervangen in plaats van de kabelboom. ;)
Als je de boel loshebt, zodat je er bij kan, krijg je dan ook de melding als je aan de kabels van de stoel rommelt (mogelijk wel even de auto starten, mogelijk dat op contact niet voldoende is om de melding te genereren. Overigens maakt het uit of je een bocht naar links of naar rechts maakt, of doet ie het zowel bij een bocht naar links als bij een bocht naar rechts?
 

Monteurtje

Forumguru
Denk dat je gordelslot de oorzaak is. Je kan ook de stekker eraf halen of uitcoderen. Ben je ook van het gepiep af.
 

casejunky

Forumguru
En we zijn niks nieuwsgierig maar opgelost?
Oh ja,


Ja heb de stoel eruit gehaald en de kabels los gemaakt, en vervolgens het hele gordelslot met kabel vervangen. Al met al in je 1tje een k*t klus maar goed tis gelukt in een half uurtje en alles werkt naar behoren.
 
Bovenaan Onderaan